כספת – האם עדיף לקנות או לשכור?



צריכים כספת ומתלבטים אם לשכור או לקנות אותה? כאן נסביר מהם היתרונות של אחת מהאפשרויות!

קרדיט תמונה PIXABAY

קצת על כספות

הכספות נועדו לשמור על חפצים שונים ולהגן עליהם מפני כל מגע מיותר. על פי רוב, המטרה היא לשמור על כסף או חפצים יקרי ערך מפני גנבים וכדומה, אבל לעתים המטרה היא לשמור על מסמכים חשובים, על כלי נשק וכך הלאה. הרעיון שעומד מאחורי הכספות הוא, שמדובר על מעין קופסה מוגנת במנגנוני הגנה שונים ובה ניתן לשמור את החפצים הרצויים.

מה אתם רוצים לשים בפנים?

אחד הדברים החשובים ביותר בקבלת החלטות לגבי השכרה או רכישה של כספת הוא אופי החפצים שהיא אמורה לשמור עליהם. לדוגמה, אם מדובר על חפצים שצריכים להיות בזמינות מיידית כמו במקרה של נשק וכדומה, הרי שהאפשרות של רכישה היא טובה יותר. לעומת זאת, אם מדובר על אחסון של חפצים שאינם דורשים זמינות מיידית כמו תכשיטים יקרים במיוחד, מסמכים שונים וכדומה, עדיף לשמור עליהם במקום מאובטח יותר מהבית או המשרד. כלומר, במקרה כזה, עדיף לשכור את הכספת ולא לרכוש אחת הביתה.

מידת ההגנה

כאמור, הכספות הביתיות אינן מאובטחות כמו הכספות המושכרות וזאת, מפני שהבית עצמו איננו מאובטח כמו מתחם שכל מטרתו היא לאחסן בתוכו כספות. היות שכך, אם אתם רוצים להוסיף מנגנון הגנה חיוני נוסף, האפשרות של השכרת כספות תתאים לכם הרבה יותר מזו של רכישת כספות.

משך השימוש

מן הסתם, אם המטרה שלכם היא להשתמש בכספת רק לתקופת זמן קצרה, הרי שהאפשרות של רכישת כספת היא לא באמת רלוונטית עבורכם. לעומת זאת, אם המטרה היא להשתמש בה לכל החיים סביר להניח, שאפשרות הרכישה תהיה הרבה יותר משתלמת. יחד עם זאת, לפני קבלת החלטה באופן חד משמעי, מומלץ לבחון את האפשרויות הקיימות, מפני שלעתים גם האפשרות של השכרת כספות לטווח הארוך מאוד יכולה להיות משתלמת מאוד גם מבחינה כלכלית.

האפשרויות המוכרות

כולנו מכירים כבר מזמן את האפשרות לשכור כספות בבנקים השונים ובאותה המידה אנו מכירים גם את האפשרות לרכוש כספת לבית או למשרד. שתי אפשרויות אלו מלוות אותנו כבר שנים רבות כשכל מה שמשתנה בהן הוא מנגנוני ההגנה השונים המוצעים לבעלי הכספות כדי לשמור עליהן ועל מה שנמצא בתוכן.

כספת חיצונית

אפשרות נוספת, שהיא גם יחסית חדשה, היא האפשרות לשכור כספת מחברה פרטית. בזכות אפשרות זו ניתן ליהנות ממנגנוני ההגנה המתקדמים ביותר מבחינה טכנולוגית ולא פחות חשוב מכך – גם מבחינת השמירה על מתחם הכספות כולו. כמו כן, חברות אלו מציעות גמישות גדולה, בהשוואה לזו של הבנקים, מכל הבחינות והיות שהן מהוות תחרות, ניתן גם למצוא חבילות משתלמות במיוחד להשכרת כספות מותאמות לצרכי הלקוח.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה