כשהדלקת הופכת למחלה – הכל על הקצעת שורשים



דלקות חניכיים הן אחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב בני אדם בכל הגילאים. אנשים רבים חיים את חייהם מבלי לדעת כלל שהם סובלים מבעיות חניכיים, עד לרגע בו הבעיה מחמירה וצצים כאבים ודימומים, ובמקרים חריגים השיניים אפילו נפגעות עד לנשירה. הדרך למנוע מצבים אלו היא לבקר באופן שוטף אצל השיננית, שכאשר היא עצמה אינה יכולה לעזור, יומלץ לרוב לפנות לטיפול בשם הקצעת שורשים שייתכן שיזכיר מעט את עבודתה של השיננית (העוסקת בניקוי עמוק של השייניים), אבל באופן מעט מסובך יותר הדורש גם הרדמה מקומית. במאמר זה נפרט אודות טיפול הקצעת השורשים וכל מה שצריך לדעת עליו.

קרדיט תמונה PIXABAY

הקצעת שורשים וכיצד להתכונן אליה

כאמור, במקרים רבים הקומבינציה של ביקורים תכופים אצל שיננית ושמירה מאומצת על הגיינת הפה, תפחית את הסיכוי להתפתחות דלקת ותשמור על הפה. אם מתעלמים מהבעיה או מזניחים את הגיינת הפה, הדלקת עלולה להפוך למחלת חניכיים של ממש שהדרך היחידה לטפל בה תהיה הקצעת שורשים – בלעדיה, עלולים להגיע למצב בו שורשי השן נחשפים, וכתוצאה ישירה גם לנשירת שיניים. כך, היה וגם אתם זקוקים לטיפול המדובר, הנה כמה דברים שכדאי לדעת עליו:

  • כיצד להתכונן לטיפול? - יש לשמור אפילו יותר מהרגיל על הגיינת הפה, ולהקפיד עליה אפילו יותר! לצחצח היטב את השיניים בוקר וערב, להשתמש בחוט דנטלי וכמובן לא לוותר על שטיפה במי פה או מי מלח. כדאי לדעת שהצלחת הטיפול תלויה לא רק במקצועיות הרופא אלא גם ברמת הגיינת הפה.
  • הרדמה? - אכן! הטיפול מתבצע בהרדמה מקומית כך שאינכם חשים בדבר.
  • כמה זמן זה נמשך? - מכיוון שמדובר בניקיון העמוק ביותר שהשיניים שלכם יכולות לקבל, יש לחלק את הטיפול לכמה מפגשים על מנת שלא לגרום לטראומה לחלל הפה. בדרך כלל מחלקים את הטיפול לארעה מפגשים, כשבכל מפגש מתמקדים ברבע אחר בחלל הפה, לטיפול יסודי ומעמיק. במקרים פחות חמורים ייתכן ש-2 מפגשים המחולקים לשני חצאי הפה, יספיקו.
  • יש תופתעות לוואי? - טיפול הקצעת שורשים עצמו אינו כרוך בסיכונים, אבל ייתכן שבימים שלאחריו תורגש רגישות בחלל הפה, כתגובה למזונות מסוימים, ומשקאות חמים או קרים. זכרו שכעת השיניים שלכם נקיות מתמיד, כולל לכלוכים שהצטברו ביניהן וכעת אינם. הגיוני שתהיו רגישים יותר, אך אל דאגה! זה יחלוף.

מה קורה אחרי הטיפול?

מיד לאחר הקצעת שורשים חלל הפה עדיין רדום, מסיבה זו יש להימנע מנשיכת שפתיים ולהשתדל שלא לשתות או לאכול עד שחוזרת התחושה לאיזור. לא אמורים להופיע כאבים, אבל אם ישנה רגישות בשיניים אפשר לקחת משככי כאבים פשוטים על מנת להקל עליה. השד לא כל כך נורא, ואין ספק שעדיף בהרבה על הזנחה. לכן, הקפידו על הגיינת הפה בכל זמן!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה