לאיזה איברים ניתן לעשות MRI?



אחת הבדיקות החשובות ביותר שמתבצעות על מנת לקבל מידע על איברים פנימיים בגוף, היא בדיקת MRI או בעברית, בדיקת תהודה מגנטית.

pixabay

בדיקת MRI, מתבצעת באמצעות סריקה של איברים פנימיים באופן לא פולשני, תחת שימוש בשדה מגנטי חזק וגלי רדיו, מתוך כוונה לספק תמונת מצב חדה וברורה של אותם איברים שנבדקים וכן של כלי דם.

היתרונות של בדיקה זו, גם ניתן לבצע אותה בלי פעולה פולשנית, היא מאוד בטוחה (מתבצעת ללא קרינה), וכן היא מספקת תוצאות איכותיות ומדויקות.

רופאים נוטים לשלוח מטופלים לבצע בדיקות  MRI פרטי, במקרים שונים, ואלה יכולים ללמד על האיברים בהם ניתן לערוך את הבדיקה. בין המקרים אפשר למצוא, מחלות ופציעות בעמוד השדרה פגיעות מוחיות או מחלות במוח, מחלות בכלי הדם, בעיות באיברי הבטן, כבד ומערכות פנימיות אחרות, בעת הריון, במקרים של מחלות מפרקים וכן כשיש חשש לסרטן השד.

לפני שנציג את האיברים בהם ניתן לערוך את הבדיקה, חשוב להדגיש MRI הוא אלמנט חשוב ולעיתים עיקרי בתהליך, אך הוא לא היחידי. סביר להניח שהרופא ירצה להשתמש גם באמצעים אחרים על מנת לקבל תשובות, עם מה המטופל מתמודד וכיצד אפשר לעזור לו. ישנם מקרים שמלבד MRI, המטופל יישלח לבצע צילומים נוספים, כולל סריקה של CT.

אילו איברים ניתן לסרוק באמצעות MRI

כפי שניתן היה לראות קודם לכן, מדובר על שורה של מקרים בהם ניתן לערוך סריקה בצורה איכותית ולקבל פתרונות.

החל מסריקה של הראש בכלל ובפרט המוח, כולל כלי דם, רקמות ועוד. המשך בעמוד השדרה, כולל איתור פריצות דיסק, גידולים, וכלי דם שאינם תקינים. בנוסף אפשר לבדוק באמצעות בדיקת MRI, כלי דם בלקים שונים של הגוף, כולל עורקים וורידים, איברים פנימיים כמו לבלב, כבד, מעי דק, מעי גס, דרכי שתן, כליות, ואיברים פנימיים.

כמו כן, באמצעות בדיקת MRI, ניתן לבדוק שדיים על מנת לאתר מקרים של סרטן השד, מצבו של עובר וכן ניתן לבדוק מפרקים באזורים שונים בגוף, לפני שמבצעים ניתוחים אורתופדיים במקרים שיש צורך בכך.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה