לאן נעלם הליבידו ואיך מתמודדים עם ירידה בחשק המיני?



גברים רבים חווים בשלבים שונים בחייהם ירידה בחשק המיני ובעקבות כך פגיעה בהנאה המינית. קיימים גורמים רבים לירידה בליבידו ולתופעה של אין אונות, כאשר הסיבות משתנות מגבר אחד לשני. החדשות הטובות הן שיש דרכים לשפר ולהעלות את החשק המיני ולטפל באין אונות, כך שהמפגשים המיניים יוכלו להיות טובים יותר.

קרדיט לתמונה: RF123

בשיתוף פרמה גורי

איך לחץ דם גבוה משפיע על החשק המיני?
נתחיל בגורמים הפיזיולוגיים המשחקים תפקיד בירידה בחשק המיני אצל גברים. בין אם מדובר בשפיכה מוקדמת או אי יכולת להשיג או לשמור על זקפה, יתכן כי מדובר בבעיות בריאותיות. ככל שמזדקנים כך עולה הסיכוי לאין אונות ואובדן החשק המיני (כ-4 מתוך 10 גברים מעל גיל 45 יסבול מטסטוסטרון נמוך וחלקם מירידה בחשק המיני), אך לעיתים מדובר בהתמודדות עם מחלות כמו סוכרת 2 או עודף משקל, לחץ דם גבוה או נטילת תרופות, שתופעות הלוואי שלהן באות לידי ביטוי בירידה בחשק. מחקרים שונים הצביעו על כך שלדרך החיים השפעה על החוויה המינית – פעילות גופנית מועטה או שימוש באלכוהול וסמים יכולים לגרום לטסטוסטרון נמוך ולסוגיות פסיכולוגיות שהנן בעלות השפעה על התחושה והחשק.
במקרים מסוימים המקור לירידה בדחף המיני טמון במצב נפשי כמו חרדת ביצועים, לחץ מהאקט המיני או כלל לא קשור אליו וכן, גם נדודי שינה או דכדוך.

מה אוכלים להגברת הדחף המיני?
אז מה ניתן לעשות וכיצד ניתן להחזיר את החשק המיני או להעלות את הליבידו? היות ואורח חיים בעל השפעה על החוויה המינית, כדאי לנסות לסגל אורח חיים בריא והרגלים מטיבים יותר עם חיי המין. כך למשל כדאי לאמץ תזונה מאוזנת ובמיוחד שילוב מאכלים שידועים כממריצי לבידו – מאכלי אפרודיזיאק – צדפות, מאכלים עשירים באבץ כמו דגני בוקר מועשרים וצנוברים, פירות הדר עשירים בפלבנואידים, מוצרי קקאו וכן יין אדום ותה ירוק או לבן. על מנת להמריץ את זרימת הדם כדאי להתמיד בפעילות גופנית מתונה, אך לא קרוב לאקט המיני על מנת להימנע מתשישות שיכולה להפחית את החשק. כדאי להפסיק עישון וצריכת אלכוהול ולנסות לתרגל ולאמץ טכניקות רגיעה כדי להפחית את רמת הלחץ ומפלס החרדה באופן כללי בחיים. שיחות עם איש מקצוע או גיוס תמיכה מהפרטנר יכולים לסייע מאוד ברגיעה לקראת ובאקט עצמו, במיוחד במניעת מציקה זוגית בשל קשיים בקיום יחסים.

כדאי לבצע בדיקת דם על מנת למדוד את רמת הטסטוסטרון בדם וכן לבדוק אילו שינויים התנהגותיים ניתן לאמץ על מנת לשפר את התחושה, למשל באמצעות הורדת לחץ. ניתן להשתמש גם בצמחי מרפא סיניים או רכיבים שיכולים להעלות את הליבידו כמו ג'ינקו, מיצוי אפימדיום, דקל ננסי ועוד. אל תתעלמו מהבעיה כי היא לרוב לא עוברת לבד – נסו להשקיע בדרכים יצירתיות ואפקטיביות להעלאת החשק המיני. 

היכנסו לאתר פרמה גורי לכתבות נוספות בנושא ירידה בחשק המיני ותופעה של אין אונות אצל גברים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה