לא מוותרים על הזכויות שלנו: הכול על תביעות סיעוד



בשנים האחרונות חלה עלייה במספר הרכישות של ביטוח סיעודי פרטי, וזאת מתוך הבנה כי מדובר בדרך הטובה ביותר להבטיח כי בעת הגעה חלילה למצב סיעודי, ניתן יהיה לקבל קצבה חודשית קבועה אשר תאפשר להמשיך את שגרת החיים. יחד עם זאת, רבים מאזרחי ישראל נוטים לוותר על הגשה של תביעת סיעוד מתוך חשש להתמודדות מול גופים גדולים ובירוקרטיה מתמשכת, אולם צריך להבין כי מדובר בתביעה חיונית למדי. מה חשוב לדעת אודות תביעות סיעוד ומול מי מגישים את התביעה? אנחנו כאן עם כל הפרטים

PIXABAY

מתי נהיה זכאים לקבלת גמלת סיעוד?

הזכאות לטובת קבלת גמלת סיעוד מתקיימת בעקבות מצב שבו אתם כמבוטחים מגיעים למצב סיעודי שמתרחש בעקבות מוגבלות פיזית או מוגבלות קוגניטיבית שמונעות תפקוד תקין לביצוע של פעולות יומיומיות בסיסיות, ובהתאם לתנאי הפוליסה הפרטית נקבע כי נדרש לקבל סיוע בשביל לבצע אותן. את התביעה מגישים לחברת הביטוח, כאשר חשוב לקחת בחשבון כי חברות הביטוח נוטות לא פעם להערים קשיים ואף להוביל להליך בירוקרטי סבוך שגורם ללא מעט מבוטחים שיש להם ביטוח סיעוד פרטי לבטל או לדחות אותה. בשביל להימנע מכך, כדאי להיעזר בעורך דין לתביעות סיעוד, וזאת מתוך מטרה להבטיח כי התביעה תתקבל ובהתאם לכך ניתן יהיה לקבל את הקצבה, שתסייע בקבלת טיפולים רפואיים ורגשיים וכן מענה על הצרכים היומיומיים.

תביעת סיעוד על רקע מגבלה פיזית – כל מה שצריך לדעת

אם אתם רוצים להגיש תביעת סיעוד בעקבות מצב פיזי שהוביל למצב סיעודי, תידרשו לעמוד במבחן שנקרא מבחן תלות. מבחן זה נועד לבחון אם אתם יכולים לבצע פעולות בסיסיות כמו לקום ולשכב, להתלבש ולהתפשט, לבדוק שליטה בסוגרים, אכילה ושתייה עצמאית וכן להתנייד. אם במבחן תוכלו לבצע שלוש מתוך שש הפעולות הללו, אזי ניתן יהיה להגיש את התביעה לחברת הביטוח, ובהתאם לכך לקבל את הפיצוי לפי צורך וחומרת הנזק. 

תביעת סיעוד על רקע מגבלה קוגניטיבית

הגעה למצב סיעודי איננה מתרחשת רק על רקע פיזי אלא גם על רקע קוגניטיבי. מצב של תשישות נפש בעקבות מחלה, כמו למשל מחלת האלצהיימר או דמנציה, פוגעת באופן ישיר בתפקוד היומיומי, עשויה להוביל לפגיעה בזיכרון ליכולת התמצאות נמוכה למדי. פרמטרים אלו ונוספים הם שיקבעו אם במסגרת התביעה תוכלו לקבל פיצוי כספי. בשנים האחרונות המודעות לגבי מגבלה קוגניטיבית עלתה, לא מעט בזכות מחאה של מבוטחים אשר נאלצו להתמודד אל מול חברות הביטוח בעקבות דחייה על הסף של התביעה על רקע זה. למרות שנרשמת התקדמות משמעותית ביכולת להגיש את התביעה על הרקע הזה, חשוב להבין כי מימוש זכויות הוא חיוני ועל כן ליווי מצד עורך דין המתמחה בתחום הוא זה שיניב בעבורכם אפשרות להגדלת אחוזי ההצלחה של התביעה.

הגשת תביעה אל מול הביטוח הלאומי

מעבר להגשת תביעה במסגרת ביטוח סיעודי פרטי, אפשר וצריך להגיש תביעה גם אל מול המוסד לביטוח לאומי. כל אזרח במדינת ישראל רשאי להגיש תביעה לגמלת סיעוד, כאשר עליו לעמוד בחמישה תנאים: תושב ישראל וקרוב לגיל פרישה, גובה ההכנסות המשפחתיות ומצב משפחתי, בדיקה תפקודית, מגורים בבית פרטי או בדיור מוגן וכן בדיקה לגבי קצבאות ממשלתיות אחרות. גם כאן נדרש ליצור קשר עם עורך דין מקצועי, הן בשל הסבך הבירוקרטי והן בשל ההתמודדות הלא פשוטה אל מול גוף גדול כמו הביטוח הלאומי.

לסיכום

הגשת תביעת סיעוד היא תביעה שנועדה להוביל לקבלת פיצוי כספי בדמות קצבה חודשית, בהתאם לחומרת הנזק – בין אם מדובר בנזק פיזי או קוגניטיבי. ליווי אישי הוא המפתח להגדלת הסיכויים לאישור התביעה, ועל כן רצוי להיעזר באנשי מקצוע לטובת הגשת התביעה אל מול חברת הביטוח ואל מול המוסד לביטוח לאומי. בהצלחה ורק בריאות!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה