להוציא, להוציא, להוציא: איך להיפרד בקלות מחפצים מיותרים ולשמור על הבית נקי?



אם קשה לכם להיפטר מחפצים בבית אתם לא לבד. הקופסה עם הצורה המוזרה שאולי יום אחד תשתמשו בה, החולצה עם הקרע, הכלי ששבור רק קצת בפינה. הבעיה היא, שעם כל ביקור בסופר ובחנות חוזרים עם שקיות, ומפה לשם ערמת חפצים חוסמים את דלת הארון. לפינוי חפצים מהבית יש ערך בכמה מובנים: מעבר לכך שהוא הופך את המרחב לגדול ומזמין הרבה יותר, פינוי חפצים מאפשר שחרור של אנרגיה: במטבח, בחדר השינה, בסלון ובכל חלל שעד עכשיו נאגרו בו דברים. אז איך עושים מקום? לפניכם מספר שיטות.

קרדיט תמונה: pexels

מניעה היא התרופה הטובה ביותר: קנו פחות

מהפכת המינימליזם הגיעה גם לפתח ביתנו, וטוב שכך. בית שמכיל רק דברים שיש להם ערך הוא בית שקל ונעים ויתר לגור בו. אבל כדי שלא תשקיעו אנרגיה מיותר במיון חפצים רבים לעיתים קרובות, נסו פשוט לקנות פחות. אם אתם בחנות לכלי בית, בחנות בגדים או אפילו בסופר- שאלו את עצמכם: "האם אשתמש בדבר הזה בחודש הקרוב?" אם התשובה היא לא, ולא משנה אם מדובר במגש צבעוני, שמלה מיוחדת, או ריבה מוזרה, סיכוי טוב שלא תעשו שימוש בחפץ הזה גם בעוד שנה. ואם הוא עתיד להיזרק גם ככה, עדיף לא להכניס אותו הבייתה מלכתחילה.

הפכו את זה לקל

כדי שתוכלו לסדר לעיתים קרובות, כדאי שיהיה קל ונוח לעשות זאת. אחת הדרכים להקל על סדר בבית היא לשמור מוצרים שקשורים לסדר נגישים וזמינים לכל צרה שלא תהיה. כך למשל, במרפסת או בחדר הילדים, דאגו שתמיד יהיה פח קטן לאיסוף חפצים קטנים שברור מיד שאין בהם צורך: ענף שעף עם הרוח, צעצוע שבור או אריזה שכבר אין לה שימוש: החפץ לסל וחסל. טריק נוסף שיהפוך את כל הפעולה לקלה עוד יותר, היא הכנסת כמה שקיות זבל לפח בזו אחר זו, ואז- כשאחת מתמלאת ויוצאת לדרכה, זו שתחתיה כבר מוכנה לפעולה. כך, רוב הזמן יהיה לכם ראש שקט, ומילוי שקיות הפח תהפוך למשימה שעושים פעם ב..., ממש כמו ניקוי חלונות .

החליטו על אזור שיהיה "מקדש" הסדר שלכם

לא משנה אם תבחרו בספה בסלון, במדף במטבח או במבואה של המרפסת. מה שחשוב הוא שתחליטו על אזור אחד בבית שלא משנה מה, המשימה היא לשמור עליו מסודר ונקי. במה זה עוזר? קודם כל, אתם מרוויחים מקום אחד בבית שנשאר תמיד מאורגן ומסודר. חוץ מזה, אתם מתרגלים את מיומנות הסדר והניקיון, כל פעם קצת, בשטח מוגדר. כשחושבים על שטח מוגדר, יותר קל לזרוק, למיין ולנגב, מאשר כשחושבים על הבית כולו. אבל זו רק ההתחלה! כיוון שכאשר תרצו להרחיב את הסדר לעוד אזורים בבית, הניסיון שלכם יהפוך את הסדר בכל מקום לקל בהרבה.

כואב הלב לזרוק? תתרמו

אם יש לכם חפצים במצב טוב שלא תרצו לזרוק, אין צורך לשבור את הראש. אם יש בסביבתכם אנשים שאתם יודעים שיכולים ליהנות ממה שיש לכם לתת, פשוט העבירו להם את החפצים. הציעו לחברות את הבגדים המשומשים ושימו בלובי הבניין את הצעצועים הישנים. אפשרות נוספת היא  לשים מחוץ לבית ארגז עם חפצים במצב טוב לתרומה ומיד כשהוא מתמלא (חשוב לא לדחות), שימו אותו בתא המטען וסעו לנקודת התרומה הקרובה לביתכם. מה שמיותר לכם, יכול להיות חיוני לאדם אחר. לא יודעים איפה נמצאת חנות כזאת? הודעה אחת בקבוצת הוואצאפ של הקהילה הקרובה ואתם יוצאים עם רשימה של ארגונים ועמותות שישמחו לקבל את מה שכבר אין לכם בו צורך.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה