להזין את אמא כל מה שאם טרייה צריכה לדעת על תזונה בתקופה ההנקה



ילדת? בשעה טובה! תינוק חדש הוא שינוי מטלטל ולפתע את מוקדשת כולך לסיפוק צרכים של אדם אחר שכמה שהוא קטן- ככה הוא נזקק. ואף על פי זאת, חשוב שתזכרי להזין את עצמך בצורה הטובה ביותר, לטובתו ולטובתך כאחד. מדריכים לטיפול בתינוק הרך יש בשפע, אך אנחנו כאן כדי לדאוג לזו שיצרה אותו, לוודא שיהיה לך את כל המידע שאת זקוקה לו לגבי תזונה נכונה בתקופה המרגשת והמאתגרת שאת עומדת בפניה. כי כשטוב לאמא, טוב לכולם.

pexels.com

אם את רעבה במיוחד- זה טבעי

לאחר הלידה יכולה להתעורר תחושת רעב עזה לעיתים קרובות. בתהליך ייצור החלב בגופך מופרש הורמון בשם פרולקטין, אשר מופרש בשלושת החודשים הראשונים לאחר הלידה בכמות גבוהה שתלך ותרד עם הזמן, והיא משתנה עם שבועות הריון . בכל מקרה, טבעי שתמצאי את עצמך רעבה מהרגיל ובעוצמות שלא הכרת, במהלך כל תקופת ההיריון ולאחריה.

לקראת התקופה הקרובה: אבזרו את המזווה והמקרר

כדי להתמודד באופן יעיל עם הרעב, ראשית כדאי שתכירי בעובדה שהוא טבעי ונורמלי. כך, לא רק שתוכלי לחוות פחות אשמה אלא אף תוכלי להיערך בהתאם. הבעיה עם רעב פתאומי היא זלילה מהירה של מה שיש וזמין וכך, מעבר לתופעות לוואי כמו נפיחות בבטן, גזים וכאבים, ייתכן ואת פשוט לא מקבלת מספיק חומרי הזנה. לכן, עם תכנון נכון והערכות מתאימה- תוכלי לספק את תאבונך עם מזונות איכותיים שלא רק ישביעו אלא גם יזינו, ויהיו זמינים בכל רגע נתון. כדי להיערך לרעב מפתיע- ודאי שתמיד יהיו בבית מזונות מכל אבות המזון: ירקות בכל הצבעים, פירות בגרסתם החיה והמיובשת, אגוזים וזרעים, חלבונים ופחמימות מורכבות שיהיו נגישים בכל שעה שתרצי.

סדר בארוחות, סדר בגוף

כמו בכל תקופה בחיים, גם בתקופת ההנקה חשוב לאכול בצורה בריאה ומסודרת. ההמלצה היא לאכול שלוש ארוחות עיקריות ושלוש ארוחות ביניים. לגבי הארוחות העיקריות: תוכלי להקל על עצמך עם תבשילים מוכנים מראש שיחכו במקרר לשעת הרעב. אל תתביישי להיעזר בבן או בת הזוג, בשכנה או במשפחה בהכנת האוכל: הנקה היא לפני הכל הענקה, ולכן חשוב שתלמדי לקבל. אהובייך ישמחו לפנק אותך במטעמים שתבקשי, ואת מצדך תוכלי ליהנות מאוכל טעים, בריא ומנחם שיזין אותך מבפנים. לגבי ארוחות הביניים, כדאי להכין מראש קופסה עם ירקות חתוכים, כריכים מזינים מלאים כל טוב, פירות שטופים וכל מה שניתן לחטוף ולנשנש ביד אחד.

הנקה היא מצב מיוחד הדורש תזונה מיוחדת

נכון שתזונה בריאה ומאוזנת מומלצת לכל שלב בחיים, לכל מגדר ולכל מצב משפחתי. ועם זאת, במהלך תקופת ההנקה גופך משקיע אנרגיות רבות בייצור חומרי ההזנה הטובים ביותר לתינוקך, מה שדורש ממך להגדיל את מאגרי התזונה שלך ואת המגוון שלהם, שאילולא כן גופך ישתמש במאגרים שלך לטובת ייצור החלב, ואין סיבה שבריאות התינוק תבוא על חשבון בריאותך. לכן, במקרים בהם התפריט שלך אינו עשיר דיו, עלולים להיווצר אצלך חסרים ברכבי תזונה מסוימים כמו מגנזיום, ויטמין B6, אבץ וחומצה פולית. למרבה המזל, את אלו ניתן להשלים בקלות באמצעות תפריט מאוזן ואם יש צורך- מומלץ להכניס לתוכו תוספים.

תוספי תזונה מוסיפים הרבה

הגוף שלך הופך להיות מקור התזונה העיקרי ליצור אחר ולכן הוא צורך כמות רבה יותר של חומרי הזנה בתקופה זו. על אף שבאופן עקרוני, תפריט מאוזן, עשיר ובריא יכול לספק לך את כל חומרי התזונה להם את זקוקה, במקרים מסוימים תוספים יכולים להקל על גופך להתמודד עם המצב החדש. כך למשך, אם את מקיימת תזונה צמחונית או טבעונית הגיוני שתזדקקי לתוסף B12 שנמצא במזונות מן החי. לחילופין, אם את לא מרבה להיחשף לשמש ייתכן ותזדקקי לתוסף ויטמין D ואם את נמנעת מאכילת דגים, ייתכן ותזדקקי לתוסף אומגה  3 .

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה