להיות מעצב גרפי עצמאי – במה זה כרוך?



מעוניינים לפצוח בקריירה של מעצבים גרפיים עצמאיים? לעבוד בשעות שלכם וליצור אמנות דיגיטלית, מוצרי דפוס ולשדרג את עולם האינטרנט והאפליקציות עם עיצוב חדשני משלכם? גרפיקאים כיום נדרשים למגוון רב של יכולות על מנת שיוכלו לפתוח עסק עצמאי. חלקן קשור לבניית הכישורים השונים הנדרשים כדי ליצור אלמנטים גרפיים שונים ואחרים קשורים ליכולת לשווק את עצמכם. נגלה כיצד אפשר לעשות זאת בחמישה שלבים

צילום  :  pexels

שלב ראשון – רכשו את הידע הנדרש

קורס עיצוב גרפי פותח בפניכם צוהר לקריירה מרתקת. בקורס תלמדו תוכנות כמו פוטושופ המיועדות לעריכה של תמונות וטקסט וכן תוכנות נוספות המיועדות יותר לעולם הדפוס. כיום, תוכנת פוטושופ מסוגלת לבצע גם עיצובים מורכבים יחסית אותם ניתן להגדיל עד לממדי בניין שלם.

קורס זה מאפשר לכם גם להכיר את המאפיינים השונים הנבדלים בין עיצוב ממוחשב לסביבת אינטרנט ולדפוס ואת המגבלות של כל אחת מהמדיות. לדוגמה, כאשר עובדים על תמונות לסביבת אינטרנט יש לקחת בחשבון את "משקל" הקובץ הסופי על מנת שאתר האינטרנט יעלה במהירות. בעבודה לדפוס, לעומת זאת, יש להשתמש בצבעים ספציפיים לדפוס אופסט, תוך גמישות גדולה יותר כאשר עובדים עם דפוס דיגיטלי. סיימתם את הקורס – כעת אתם מוכנים לרכוש את "כלי העבודה שלכם".

רכישת מחשב חזק ותוכנות מתאימות

כיום, מחשב חזק עליו אפשר לעצב גרפיקה מורכבת נמצא בהישג ידו של כמעט כל אחד. תוכלו לרכוש לפטופ או מחשב שולחני הרץ בסביבת "חלונות" או מחשב מק הכולל יתרונות רבים לתחום הגרפיקה. לצד המחשב תצטרכו גם רישיונות לתוכנות גרפיות, אותן אפשר לרכוש באופן חד פעמי או לשכור בתשלום חודשי.

לפני שאתם ממהרים לרכוש מחשב שישמש אתכם לצרכי עבודה חשוב להתייעץ עם מעצבים גרפיים מקצועיים מהן דרישות המינימום מכלי העבודה העיקרי שלכם. איזה זיכרון צריך להיות למחשב, איזה כרטיס גרפי וכן איזה גודל מסך כדאי לבחור על מנת שלא תהיו מוגבלים גם בעיצובים למסכים גדולים יחסית. כעת אתם מוכנים להתחיל לבנות את העסק שלכם.

פותחים תיק ברשויות המס

התחלת עבודה כעסק עצמאי דורשת מכם לעמוד בדרישות השונות של מע"מ ומס הכנסה. בתחילת הדרך תוכלו לפתוח תיק של עוסק פטור ולאחר מכן ככל שתגדלו להפוך לעוסק מורשה. במאמר זה לא ניכנס לעומק ליעוץ מקצועי בענייני מיסוי – אך נכוון אתכם לפנות לסיוע של רו"ח מקצועי המסוגל לתת לכם את כל המידע.

כאשר מתחילים לעבוד עם לקוחות ולקבל תשלום יש להוציא להם חשבוניות. לכן, כדאי להפיק פנקס חשבוניות מודפס או להשתמש באחת התוכנות המוצעות בשוק המאפשרות ניהול קל ונוח של הכנסות העסק. בנוסף, יתכן ותרצו גם לפתוח אפשרויות קבלת תשלום בכרטיס אשראי. עסקים קטנים יכולים להתחיל מתוכנות סליקה פשוטות יחסית המוצעות על ידי מספק ספקים בתחום זה.

העסק מוכן? התחילו לשווק את עצמכם

השלב הבא הוא האתגר בפניו עומדים מרבית בעלי העסקים. אתם יודעים לעצב בצורה מרשימה, אך כיצד תוכלו למצוא לקוחות? היום קיימות מגוון רחב של אפשרויות לפרסום העסק, החל מהמדיה הקלאסית כמו מודעות במקומון באזור מגוריכם, דרך פרסום בגוגל וברשתות החברתיות ועד לפרסום באתרי בעלי מקצועות חופשיים ייעודיים.

אתרים רבים מאפשרים לפרילנסרים לקבל בקשות להצעת מחיר לעבודות שונות. באתרים אלה תידרשו להציג תיק עבודות, לכתוב את פרופיל החברה שלכם ולהתחיל להגיש הצעות מחיר לפרויקטים השונים המתפרסמים באתר. מומלץ בחום גם לבנות אתר אינטרנט משלכם בו תוכלו להציע את שירותי הגרפיקה ולהציג את תיק העבודות המתרחב שלכם. אם אינכם יודעים כיצד לבנות אתר תוכלו להעסיק בונה אתרים בתשלום או להשתמש בפלטפורמות הכוללות תבניות מוכנות, דוגמת WIX או "גוסנטרל" וליצור אתר תדמיתי.

קידום העסק במנועי החיפוש

לאחר שבניתם את האתר עומדת בפניכם עוד אפשרות פרסום אורגני. פרסום זה מבוסס על קידום האתר במנועי חיפוש באמצעות חברות קידום אתרים. היתרון של קידום האתר ברשת הוא האפשרות לזכות לכמות גדולה של כניסות לאתר שלכם מבלי שתצרכו לשלם על כל כניסה לאתר.

לסיכום, הקמה של עסק לגרפיקה מאפשרת לכם לעבוד בשעות שלכם וליצור חוג לקוחות רחב. בתחילת הדרך יתכן ותרצו להתחיל כשכירים בבית דפוס, חברה לבניית אתרים או סטודיו קיים לגרפיקה ומשם להמשיך לדרך עצמאית בעתיד. הקריירה הבאה שלכם יכולה להתחיל מקורס עיצוב גרפי קצר ומשם? השמיים הם הגבול.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה