להתמודד עם סוכרת סוג 1 בחיי היום יום



לא הרבה יודעים, אך גם במדדים של סוכרת מסוג 1 ניתן להשפיע באמצעות תזונה ופעילות גופנית קבועים.

קרדיט תמונה FREEPIK

סוכרת סוג 1 היא סוג של סוכרת מולדת המוכרת גם בשם סוכרת נעורים. בסוג סוכרת זה קיימת בעיה בהורמון האינסולין שמכל מיני סיבות אינו מווסת את מדדי הסוכר. ההתמודדות עם סוכרת מסוג זה מחייבת את החולה להתאים את אורח החיים שלו כדי להתמודד עם המחלה ולהגיע לאיזון של המדדים באופן קבוע. אז איך מתמודדים ואיך משלבים את המחלה עם חיי היום יום? יש מספר דברים שכל חולה סוכרת מסוג 1 יכול לבצע בחייו כדי לאפשר לעצמו לחיות בצורה נעימה וטובה.

קצת על תרופות של סוכרת מסוג 1

בסוכרת מסוג אחד על החולה לקבל אינסולין באופן קבוע כדי שהגוף יוכל להתמודד עם הסוכר שאינו מאוזן ואינו יכול להתאזן בעזרת הורמוני הגוף. על אף ההזדקקות לתרופות באופן קבוע לכל אורך החיים, עדיין ניתן לעזור לתרופות לבצע איזון ואורח חיים טוב יותר. כעת נפרט מספר עקרונות חשובים שיעזרו לכם מאוד.

פעילות גופנית קבועה

לפעילות גופנית קבועה יש תרומה מאוד גדולה עבור חולי סוכרת. פעילות גופנית שומרת על הגוף ומאפשרת פינוי וסילוק מטאבולי מהיר של פסולת בגוף. כאשר הפעילות המטאבולית בגוף תקינה, הרבה יותר קל לגוף להתמודד עם המחלה והשפעת התרופות תהיה טובה יותר. כמו כן, פעילות גופנית תמנע מכם לסבול מסיכוני המחלה שמתרחשים במיוחד כאשר האדם סובל מעודף משקל.

חולי סוכרת אחד חייבים התאמה נכונה של הפעילות הגופנית מהסיבה שהם צריכים לבצע אותה לאורך כל חייהם כחלק מאורח החיים שלהם. הדבר הטוב ביותר שיכול לעשות חולה הסוכרת הוא לקחת מאמן כושר אישי שיכתוב עבורו תכנית כושר ברורה, קבועה ומותאמת למטרות שלו.

להקפיד על תזונה לסוכרתיים

לחולה סוכרת מסוג 1 אין ברירה והוא חייב להקפיד על תזונה לסוכרתיים. מהי תזונה מותאמת לסוכרתיים? תזונה זו כוללת מאכלים שאינם מכילים תוספת סוכר. כאשר אדם חולה בסוכרת 1 רוצה לאכול עוגה, הוא חייב שהיא תהיה עוגה ללא סוכר. דבר זה תקף על כל סוגי המזונות. כמו כן, התזונה תכלול פירות מסוימים שניתן לאכול וגם הם יוגבלו בגלל כמות הסוכר שעשויה להיות בהם. מעבר לכך, מדובר בתזונה הכוללת המון ירקות וחלבונים מתאימים.

הדרך להתמודד עם פיתויים תזונתיים

אחד האתגרים הכי קשים שיש לסוכרתיים זו ההתמודדות עם פיתויים תזונתיים שסובבים אותנו בכל מקום. לפעמים זו תהיה עוגת הקצפת שהדודה הכינה ליום ההולדת, קופסת התותים שאבא קנה בשיא העונה או השוקולד שבדיוק קיבלתם במשלוח המנות. מה שחשוב הוא להבין שגם אם הוזמנתם אל גני אירועים בתל אביב לאירוע עם אוכל ממש מפתה, יהיה עליכם לדעת לבחור מתוך המגוון את האוכל המותאם לתפריט. יכול להיות שבפעמים הראשונות זה יהיה קשה, אך מפעם לפעם תלמדו לסגל חוסן נפשי אל מול הפיתויים.

לסיכום, להיות חולה סוכרת 1 זה לא בדיוק תענוג צרוף. יש המון הגבלות שיש לעמוד בהם והאתגרים עומדים בפני האדם החולה בכל יום ויום. במקום לבכות על מר גורלכם, מוטב שתאמצו לעצמכם גישה חיובית למצב ותקפידו על הכללים. צרו לעצמכם הרגלים שיעזרו לכם להתמודד. עשו ספורט ומצאו לעצמכם את המתכונים העדיפים עליכם. ואם אתם נמצאים בשלב של שבירת שגרה, אל תיקחו זאת קשה ונסו בתוך הסיטואציה להיערך כפי שאתם עושים בכל ויום. זכרו, ההקפדה תעזור לכם לשמור על אורח החיים הבריא ותייצר עבורכם התמודדות נעימה יותר ופשוטה יותר. רק בדרך זו יהיה לכם יותר פשוט.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה