ליטוש מרצפות בדרך לשינוי: כמה ליטוש באמת משנה את פני החדר?



האם ליטוש מרצפות לבד יכול לחולל שינוי משמעותי בחלל החדר? ליטוש מרצפות מחיר מהפכני בעולם השיפוץ

freepik

מה השפעת ליטוש מרצפות על האווירה ונראות הבית או בית העסק: קרוב לוודאי שלא פעם נכנסתם למקום וקיבלתם את אפקט ה"וואו", רוב הסיכויים שאם חשתם כך הרצפה היא חלק גדול ממה שגרם לתחושה זו. הסתקרנו לבדוק מה השינוי הקטן ביותר הנותן השפעה גדולה ביותר לשינוי ומצאנו במקום ראשון את פעולת - ליטוש מרצפות. ישנו שוני בין סוגי המרצפות, לדוגמה: ליטוש מרצפות שומשום או ליטוש מרצפות פרטלו מחיר משתנה אך גם סוג הליטוש הנדרש והתוצאה המתקבלת. הגורם שמצאנו כמשפיע ביותר מעבר לסוגים, שיש, פורצלן, קרמיקה ועוד, הוא מצב המרצפות. ככול והרצפה ישנה יותר והרוסה יותר כך השינוי יהיה משמעותי ומפתיע יותר.

פנינו אל צוות פלורה ליטושים שהינה חברת ליטוש המובילה בשוק בשאלה פשוטה: מדוע אנשים מבצעים שיפוץ הגורר הוצאות כספיות גדולות ונגרר לאורך שבועות ולפעמים חודשים על מנת חידוש מרצפות כאשר ישנה אפשרות הליטוש. התשובה הייתה פשוטה - "מרבית האנשים תופשים את פעולת הליטוש כמהלך קוסמטי הנועד להברקה או ניקיון יסודי, מעט מאוד מודעים לכך שליטוש מרצפות מחולל שינוי דרסטי ולמעשה משתמשים בו על מנת להחליף את פעולת השיפוץ. יש בליטוש רצפה את היכולת להחליק לחלוטין שריטות ופגמים ולבצע מהפך מוחלט לנראות המרצפות וכתוצאה מכך אין צורך להכנס לתהליך המייגע של החלפת ריצוף."

מה זה למעשה ליטוש והאם צריך לזה חוש? ליטוש מרצפות לבד בעזרת ציוד שכור:

למעשה ככה מתחילה "קומדיה של טעויות" למרות שיש סקרנים ולא מעט שניסו את מזלם בליטוש מרצפות עצמאי, מסתבר שזהו אחד מהדברים שמומלץ לא לנסות אותם בבית או יותר נכון לא לנסות אותם על הבית. נראה כי עבודת הליטוש מצריכה ידע רב ומיומנות שבהעדרה פעולת הליטוש עלולה להיכשל ואף ליצור נזק משמעותי ואולי בלתי הפיך למרצפות, מה שיחזיר אתכם לאפשרות של שיפוץ יקר וארוך להחלפת הריצוף כולו. סיכום זריז על ליטוש מרצפות: ליטוש זה למעשה פעולה של הסרת שכבה מהרצפה על ידי תהליך שנקרא בשפה המקצועית - גריסה. על ידי פעולה זו הדומה לשיוף מגלים שכבה חדשה ובוהקת ונפרדים לשלום מהפגמים והשריטות.

ליטוש מרצפות מחיר לשינוי מהיר:

מחיר ליטוש מרצפות לרוב ינוע בין מאה למאה ושלושים שקלים למ"ר שזהו מחיר די מדהים לתוצאות מרשימות שבכוחן להחליף שיפוץ. מסתבר שלא פעם קרה שאנשים טובים הזמינו ליטוש לרצפה ורק לאחר שהגיע המלטש גילו שלא ניתן לבצע עבודת ליטוש רצפה על סוג החומר באותו הנכס. למעשה לא ניתן לבצע ליטוש על שום חומר סינתטי והליטוש הקלאסי נועד למרצפות שיש טרצו וכדומה.  לרוב סוג הרצפה אינה משפיעה על המחיר ומחיר הליטוש יקבע בהתאם למטר מרובע של השטח עליו עתיד להתבצע הליטוש.

אז מה זה בעצם חבילת ליטוש בסיסי? שאלה טובה והתשובה:

על מנת לעשות מראה אחיד יש לבצע חריצת הפוגות מה שיאפשר מראה אחיד בין החיבורים של המרצפות למרצפות עצמן. שלב זה אינו חובה ולרוב ניתן לקצץ אותו מהתהליך והעלות אבל חשוב לזכור שהרבה מאפקט הוואו של הליטוש הוא המראה האחיד.

מעבר עם מכשור ציוד וחומרי הליטוש על מנת לבצע החלקה של פגמים וכתמים

יש לעבור בין כמה שלבים ברמות הליטוש על ידי כיוון של המכונה לפי חוזקה ולבצע את הורדת השכבות בשלבים.

ניתן לשלב הברקה נוספת של ווקס על מנת לתת עוד חתימה סופית של יוקרה

לרוב חברות לליטוש רצפה יכללו במחיר את סוג הפוליש  - קריסטל ויחשב אחד מסוגי הפוליש הסטנדרטים. מסתמן כי ישנן חברות מסוימות שידרשו תוספת של כ לבסוף יש למרוח שכבת הגנה לרוב - סילר על מנת שעבודת הליטוש תישמר בצורה יעילה ותחזיק לאורך זמן. על השלב הזה כבר פחות ניתן לוותר כי בהעדרו ההשקעה שנעשתה תהיה לחינם והרי היא לא נעשתה בחינם. מבחינת מחיר - שלב הסילר לרוב כלול בחבילת בסיס ולא נדרש להוסיף סכום כזה או אחר בעבורו.

מה מיקר ואיך לאלתר?

ישנם דברים שיכולים להעלות את מחיר הליטוש כמו בית מרוהט ועמוס. אם ברצונכם לבצע ליטוש הזמן הטוב ביותר הוא לפני מעבר דירה או לאחר קבלת הבית משיפוץ או אף חדש מהקבלן. ככול ותארגנו את הבית כך שהמשטח עליו נעשה הפוליש יהיה ריק מחפצים כך תוכלו להוזיל בעלויות של "אקסטרות". ככול ותאלתרו בעצמכם איסוף חפצים לנקודה אחת ותדאגו שיהיה שטח נוח לעבודה לא יגבו מכם תוספת מחיר.

עוד נקודה שיכולה ליקר היא נקודות רבות של חורים ומשקעים. ככול ויש יותר חורים לסתום וסוגי מרצפות מחוספסות יותר לשייף - לדוגמה סוגי שיש מסוימים, כך רמת הקושי בליטוש עולה וכתוצאה מכך הזמן והעלות.

בסופו של עניין ככול וההתלבטות היא בין שיפוץ והחלפת ריצוף לבין האופציה של ליטוש מרצפות, ברור כי הדרך המשתלמת ביותר היא דרך הליטוש. נשאר רק לדמיין את הרצפה לאחר העבודה ולמצוא חברה בעלת הניסיון שתקדם אתכם אל רצפת החלומות שלכם. תעשו את השינוי שיביא לכם שמחה בסביבה בה אתם שוהים כי יש השפעה רבה של החלל בו נמצאים על מצב הרוח שלכם ושל הקרובים אליכם, ליטוש הוא חידוש הרצפה מה שמשפיע על תחושת החידוש שלכם ושל הבית כולו. תתחדשו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה