לימודי אבחון דידקטי – מקצוע נדרש לחיים



לימודי אבחון דידקטי מהווים את אחד מתחומי הלימודי המבוקשים ביותר. בתקופה בה ילדים רבים מתקשים ויש צורך בהתאמת תוכניות לימוד. יש צורך גם במבחנים טובים הם המהווים חוליה חשובה בשרשרת

צילום: CANVA

מה זה אבחון דידקטי?

בעת האחרונה קיימת מודעות, אשר גדלה מיום ליום, אודות הקשיים שאותם עוברים המון ילדים במשך הלימודים שלהם בבתי הספר. לכל מיני אבחונים קיים חלק ניכר ביצירה של המודעות הזאת, אף בקרב התלמידים ואף בקרב ההורים שלהם. אבחון דידקטי הינו למעשה משמש ככלי להערכה של כל מיני תפקודים אצל התלמידים והינו עשוי להצביע על ליקויי למידה אלו ואחרים. על ידי ביצוע האבחון הנכון, אפשר להתאים לכל תלמיד ותלמיד גישה חינוכית ולימודית מתאימה ולסייע להם להתמודד עם הקשיים שהם לוקים בהם.

איזה תעודות מגיעות למסיימי הלימודים?

כל מי מבינכם אשר מסיים לימודי אבחון דידקטי ועומד בהצלחה בדרישות קורס אבחון דידקטי בשנה ראשונה, זכאי לקבל תעודה של מומחה להוראה מתקנת. כל מי מבינכם שעמד בהצלחה בדרישות הקורס של שנה שניה יקבל את התעודות שלהלן – מאבחן דידקטי מוסמך מטעם היחידה ללימודי חוץ; מורה מאבחן דידקטי מוסמך. כמו כן, בהתאם לחוק במדינת ישראל – עוד לא קבעו על איזה גוף מוטלת האחריות של הסדרת ההכשרה של מאבחנים וכי הקורס מספק רק הכשרה מתאימה בהתאם למתווה שקיים.

מה הן הדרישות של לימודי אבחון דידקטי?

  • ביצוע סטז' בהיקף של שישים שעות.
  • השתתפות אקטיבית במפגשים בכיתה.
  • נוכחות של מינימום שמונים וחמישה אחוז במפגשים.
  • הגשת עבודות גמר או מעבר של בחינה מסכמת בציון לפחות של שמונים מינימום בכל אחד מן המודולים.

 למה כדאי לכם להירשם אל לימודי אבחון דידקטי?

מרבית המוסדות להשכלה גבוהה מציעות לכם תכנית הכשרה באבחון דידקטי, אשר נועדה להכשיר מאבחנים דידקטיים, שיתפקדו בכל מיני מסגרות חינוכיות. התכנית של הלימודים תקנה לכם ידע מקצועי בתחום של לקויות למידה, הכרה של כלי אבחון בכל מיני תחומים ואספקה של כלים על מנת ליצור שיתופי פעולה מצד המשפחה והסביבה. תכנית לימודים זאת מיועדת למורים ולאנשי מקצוע, אשר עוסקים בתחומי החינוך המיוחד והפסיכולוגיה ואשר רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה עם ילדים שסובלים מלקויות למידה אלו ואחרים.

לפרטים נוספים על לימודי חינוך, לחץ כאן

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה