לימודי הנדסה אזרחית – מדוע משתלם להירשם אליהם ?



כשצעירים בוחנים אילו תחומים משתלם להם ללמוד באקדמיה, אחרי שגמרו 12 שנות לימוד וסיימו את שירותם הצבאי, בדרך כלל מה שישפיע על הבחירה שלהם יהיו שלוש דברים עיקריים: גובה השכר שהם יוכלו להרוויח בתחום אותו הם הולכים ללמוד, תנאי העבודה כולל האפשרות להתפתח ולהתקדם בתחום ורמת העניין לאורך זמן. באופן טבעי, את כל הדברים האלה הם ייבחנו ביחס ליכולת שלהם ולסיכוי להתקבל לתחום.

קרדיט תמונה FREEPIK

 

לימודי הנדסה אזרחית הפכו עם השנים לתחום מאוד פופולארי בקרב צעירים רבים, בזכות העובדה שבכל ההיבטים שציינו ניתן לקבל פרמטרים חיוביים. כלומר, אם בוחנים כל נקודה בנפרד וכמובן גם את כולן ביחד, אזי שהתשובות שמקבלים הן מאוד חיוביות.

לימודי הנדסה אזרחית הוא תחום שהולך ומתפתח עם הזמן, בזכות העובדה שתנופת הבנייה היא מאוד גבוהה והביקוש למהנדסים הוא רב. זה נכון בהיבט האזרחי, הפרטי, אך זה נכון גם בהיבט עסקיים וציבוריים. מי שסיים לימודי הנדסה אזרחית יכול למצוא את עצמו מועסק בקרב חברות בנייה, חברות הנדסה, יזמות, וכן הוא יכול לפתוח משרד בבעלותו. בכל אחד מהמקרים, הוא יוכל ליהנות מביקוש רב לעבודה, עבור פרויקטים שונים, כאלה המיועדים למגזר הפרטי, העסקי או הציבורי.

מדוע משתלם ללמוד לימודי הנדסה אזרחית?

הסיבה הראשונה שבגללה משתלם להירשם ללימודי הנדסת אזרחית היא לא בהכרח העובדה שקיים ביקוש גדול למהנדסים, כמו העובדה שניתן לעבוד בתחום זה במגוון רחב של תחומים. כלומר, מי שלומד הנדסה אזרחית להבדיל, למשל מהיבט של לימודי הנדסת בניין , יכול למצוא את עמו מועסק גם בהנדסה של תשתיות שונות או מבנים מסוגים שונים ולא רק בהיבט של מבני מגורים. ההיצע הוא הרבה יותר משמעותי, מה שכמובן מגדיל את הביקוש.

בהתאם לכך, אפשר ליהנות משכר ותנאים מאוד גבוהים ומשתלמים. מדובר על שכר של עשרות אלפי שקלים אחרי שהופכים להיות מהנדסים בעלי וותק ושם בתחום. בפרט זה נכון, כשמתעסקים בפרויקטים גדולים, דבר שיכול לקרות ככל שמקבלים יותר ניסיון וצוברים מוניטין.

חשוב לציין עוד, מי שמסיים לימודי הנדסה אזרחית או אפילו לימודי הנדסת בניין, יכול להשתמש בכלים ובידע שהוא רכש לא רק בישראל. הרבה פעמים מהנדסים מקומיים מוזמנים על ידי ממשלות וחברות לבצע פרויקטים בחו"ל. זה גם יכול לייצר מקורות הכנסה נוספים וגם מוסיף עניין משמעותי לעבודה.

כאן אנחנו מגיעים לנקודה האחרונה שמסבירה מדוע משתלם ללמוד לימודי הנדסה אזרחית. מדובר על תחום מאוד מעניין ומאתגר שמתפתח כל הזמן. עולם הבנייה היום אינו דומה למה שהיה לפני ארבעים או חמישים שנה, והוא לא יראה אותו דבר עוד עשרים שנה. מהנדסים נהנים בכל פרויקט מאתגר חדש ובכל תקופה עובדים ומתמודדים עם דברים חדשים. זה הופך את העבודה למשהו שהרבה יותר מהנה עבורם.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה