לימודי שוק ההון והתמודדות עם משבר הקורונה



מגפת הקורונה גורמת בין היתר גם למשבר כלכלי ופיננסי המאיים להיהפך לאחד המשברים החמורים בהיסטוריה של השוק המודרני. בעוד מדדים שלמים מציגים נפלות מתמשכות ומדאיגות, מנסים משקיעים פרטיים רבים לחשב ולכלכל את צעדיהם בתקופה מאתגרת זו. האם קורסים שונים במסגרת לימודי שוק ההון עשויים להעניק לנו כלים אפקטיביים שונים להתמודדות עם המצב?

Pixabay

השם הכללי "לימודי שוק ההון" מעלה לפחות עבור חלק מאיתנו אסוציאציה של השקעות בבורסה וכד', אך בפועל מדובר בתחום לימודים רחב, הכולל קורסים מגוונים ומעמיקים - גם במסחר בורסאי וכד' אך גם בתחומים ממוקדים יותר דוגמת אופציות ונגזרים פיננסיים, קריאת דוחות כספיים ועוד. קורס שוק ההון למתחילים (ואחריו קורס ההמשך של לימודי שוק ההון למתקדמים...), העוסק הן בהיכרות כללית ונרחבת של שוק ההון והן בטכניקות מסחר ספציפיות ותרגולן בפועל, מהווה דוגמה מצוינת לקורס כללי המעניק מגוון רחב של כלים שימושיים שונים, רובם רלבנטיים כיום יותר מתמיד.

על מנת לנווט בצורה מושכלת ורווחית את תיק ההשקעות שלכם בשוק ההון כיום, עדיף שלא פשוט ללכת באופן עיוור אחרי מה שגורו ההשקעות שלכם מציע וגם לא בהכרח לעשות את מה שממליצים עליו בתקשורת, אלא לנתח בעצמכם את המתרחש ולהגיע למסקנות מושכלות ומפורטות בכוחות עצמכם. כמובן שהדרך לעשות זאת היא באמצעות רכישת ידע מקיף ומעמיק בנוגע לתחום ולשוק ההון בכללותו, להבין כיצד המערכת פועלת, מהן ההשפעות החיצוניות עליה וכיצד השווקים נוטים להגיב להשפעות שכאלו בדרך כלל וכו'.

 

לימוד כללי ותיאורטי לצד תרגול מעשי – קורס שוק ההון ויישומו בפועל בזמן אמת

על מנת להגיע לאותן מסקנות עצמאיות ומושכלות בנוגע לצעדינו המתבקשים בשוק במהלך השבועות והחודשים הקרובים, בהם משבר הקורונה נמצא עדיין בשיאו, נדרשת לא רק הבנה וראייה מקיפה של שוק ההון ומערכת המסחר הפיננסי, אלא נדרש גם ניסיון מסוים בתחום, וספציפית ניסיון מעשי. מי שכבר התנסה לא פעם במצבים בהם הוא נדרש לקבל החלטות בזמן אמת בנוגע לקנייה/מכירה של נכסים פיננסיים, למשל, ירגיש בטוח ונינוח הרבה יותר על מנת לקבל החלטות גם בתקופה מאיימת ומאתגרת כמו זו הנוכחית.

גם כאן יש ללימודי שוק ההון הרבה מה להציע, שכן קורסים בתחום שוק ההון מציעים גם תרגול מעשי ונרחב של מסחר בורסאי, הנעשה במערכות מסחר מדומות המתבססות על נתוני השוק האמיתיים.תרגול מודרך ומונחה זה תמצאו גם כן בקורס שוק ההון למתחילים, כמו גם בקורסים מתקדמים יותר, או כאלו העוסקים בתחומים ספציפיים בתוך עולם המסחר.

 

משקיעים מנוסים ואנליסטים למיניהם טוענים כיום כי השוק מציע הזדמנויות פז לסוחרים ומשקיעים, שכן בטווח הארוך השוק תמיד עולה, ובלי לזלזל במאומה בחומרתו של משבר הקורונה – נראה כי משבר זה לא יביא להחרבת העולם והאנושות, אלא יחלוף בשלב זה או אחר.

אז האם עכשיו זה הזמן לקנות ולהיכנס לשוק? אולי כן ואולי לא. על מנת להכריע בשאלה זו בצורה מושכלת באמת, מומלץ להתחיל בסוג זה או אחר של לימודי שוק ההון...

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה