ליצור תחושה של בית במשרד- איך עושים את זה?



אם בעבר משרד היה קוביה מרוהטת ומאובזרת בריהוט משרדי קר וקודר, עם מטבחון צפוף ולא ממש אטרקטיבי, היום יש שינוי בכל התפיסה. בעלי חברות מבינים היום עד כמה חשובה רווחת העובדים, הכוללת תחושה נעימה וביתית. עיצוב של מקום משפיע על תחושת העובדים, על מהות העבודה וגם על השורה התחתונה- תפוקה ורווחים. איך תהפכו את המשרד למקום ביתי, חמים ונותן תחושה נעימה?

קרדיט: unsplush

להכניס ירוק וטבע ככל האפשר

לאן תלכו אם אתם רוצים לנקות את הראש, ולקבל השראה ואנרגיות? לרוב זה יהיה מקום שיש בו טבע. גם בתוך העיר ישנן פינות כאלה, בין אם זה פארק, גן או חוף הים. הביאו את הטבע אליכם עד כמה שניתן. אם יש לכם מרפסת במשרד, גדלו בה צמחים ממש כפי שתעשו במרפסת הבית או בחצר. מרפסת פותחת אין ספור אפשרויות. ניתן לאבזר ולרהט אותה בריהוט גן כיפי. אם אין מרפסת עדיין אפשר להכניס ירוק. ישנם צמחי בית הגדלים בצל ואפשרי לגדל במשרד. ניתן ליצור אפילו קיר ירוק לגידול צמחים בשיטות גידול חדשות. מעבר לכך, גם ירוק דמה יתקבל. היום ישנם עציצים דקורטיביים עם צמחיה מלאכותית שנראית ממש כמו הדבר האמיתי.

פינות ישיבה נעימות וביתיות

עד כמה שתחשבו על אזור העבודה בצורה ביתית, עדיין יש בו מדפסות ומכונות צילום, מחשבים ולרוב כמות לא קטנה של עמדות עבודה אשר יפגמו בתחושת החום והביתיות. לכן, השקיעו בחמימות של פינות הישיבה שמיועדות למנוחה. כאמור, אם יש מרפסת, הפכו אותה לפינת חמד של ממש. בנוסף, צרו בתוך החלל מספר פינות לאזורי ישיבה. באזורים אלה שימו ריהוט באווירה חמימה, למשל שולחן קפה מעץ. שימו ספות וכורסאות מעניינות. על הספות הניחו כריות נוי הנותנות  כתמי צבע גם אם העיצוב הכולל של החלל אינו צבעוני. כריות נוי ובכלל טקסטיל מכניסים רכות ונעימות. אפשר לשים גם פוף ואפילו כוורת קטנה עם ספרים ומגזינים. הקיר שמאחורי הספה או לצידה יכול להיות קיר כוח הצבוע בצבעים מעניינים או עם ציור מיוחד בסגנון גרפיטי.

הדרך אל העבודה מתחילה בקפה

כן, אצל רוב העובדים (ותודו שגם אצלכם...) יום העבודה מתחיל בקפה. גם אמצע היום קשור להיבט הקולינרי. לכן, המטבחון הוא אזור חשוב ופופולארי והאמת? אם הוא מעוצב היטב ובאווירה נעימה אתם רק מרוויחים מכך כבעלי העסק:  נוצרים בו קשרים בין העובדים ועולים בו רעיונות יצירתיים ולכן שווה להשקיע בו. דאגו למכונת קפה מפנקת ומעוצבת (העיצוב יכול להיות מודרני מאוד או דווקא בסגנון רטרו צבעוני), דאגו לחטיפים נחמדים אך גם לחלופות בריאות כמו פירות, גרנולה, יוגורט וחשבו כמובן גם על הטבעוניים שבחבורה. עצבו את המטבחון יותר כבית קפה מאשר כמטבחון במפעלים של פעם.

לדאוג לתנאים שנראים מובנים מאליהם

אור בכמות המתאימה, שקט שיאפשר ריכוז בעבודה, טמפרטורה נוחה- כל אלה נראים מובנים מאליהם אך הם ממש לא. במיוחד אם זהו משרד המכיל כמות גדולה יחסית של אנשים המרוכזים בחלל עבודה אחד, צריך לתכנן היטב את מיסוך הרעש באמצעות בידוד, תאורה שתהיה מפוזרת ומכוונת כך שהאור יתפזר ולא יהיה ממוקד בנקודה אחת. כדאי לדאוג לשילוב בין אוורור טבעי למיזוג שיהיה יעיל וחסכוני.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה