למה אנשים אוהבים משחקי ספורט?



מי מאיתנו לא חלם להפוך לשחקן מקצועי בתחום ספורט כזה או אחר? חלקנו גילינו את משחק הכדורגל עוד בגילאי ינקות וחלקנו מגלים את אומנויות הלחימה ואפילו משחקי כדור רשת למיניהם בגילאים מעט יותר מאוחרים.

קרדיט תמונה: FREEPIK

מרבית האנשים בעולם (גברים ונשים כאחד) ממשיכים עם האהבה הבלתי מסתיימת גם של משחקי הכדורגל, גם של משחקי הכדורסל ושל עוד לא מעט משחקים שונים המשלבים תחרותיות, מתח ואדרנלין. אך למרות הפופולריות הרבה של משחקי הספורט ובעולם שהופך להרבה יותר ווירטואלי, נשאלת השאלה מדוע אנשים עדיין כל כך אוהבים משחקי ספורט למיניהם ומה הקשר למשחקי המונדיאל לכל זה? ואם לא אז לפחות להנות מכל המסביב של המשחקים כמו באתר https://www.playsmart.co.il/

זה לא רק עניין של ריגוש ותחרות

משחקי ספורט שונים היו בימי הביניים, חלקם הצליחו לעמוד בתכתיבי הזמן ובשינויים התרבותיים העצומים שעברו על מדינות אירופה ושאר העולם. אך עוד ביוון העתיקה החלו לאמץ משחקי ספורט ואתלטיקה למיניהם אך הפיכת המשחקים לרשמיים ולבעלי ייצוג של כלל המדינות החל רק בשנת 1896. רק ארבעים שנים לאחר מכן הצטרף המונדיאל הראשון ובו זכתה אורוגוואי. קמפיינים אלו אמנם התחילו עם מספר מצומצם של מדינות ועם חוקים שונים, אך בעצם הביאו עימם את רוח הלאומיות שהחלה לנשוב ממדינות אירופה ויש שיאמרו נעצרה רק באביב הערבי האחרון. על כן משחקי ספורט ובמיוחד הבינלאומיים מחביאים בתוכם לא רק את הריגוש והתחרות עד לשריקת הסיום, אלא גם תחושות הזדהות ולאומיות של לא מעט לאומים ומדינות.

יוקרה ספורטיבית והתוצאות

לצד תחושות הלאומיות והזדהות של עמים רבים, היוקרה הספורטיבית וההילה שסביב משחקי הספורט השונים, לא מעט מדינות מתכוננות שנים רבות אל אירועים מהסוג הזה. כל שכן יוקרה זו מתחילה עוד מליגות הילדים בכל ענפי הספורט, לצד כדורגל שמקבל פופולריות גדולה במיוחד דרך המדיה החברתית ובמיוחד בתקופת המונדיאל. אך לצד ההכנות כמובן שמרבית הצופים נהנים גם מהיכולת לנחש תוצאות ולזכות בלא מעט פרסים, בין אם מדובר במשחקי כדורגל בטורנירים גדולים ובינלאומיים ועד למרוצי סוסים, משחקי כדורסל למיניהם ועוד מגוון ענפים שהופכים את הצופים גם למנחשים וגם אוהדים מאושרים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה