למה חשוב להיעזר בשירות של עורך דין תאונת עבודה?



בכל יום מתרחשות בארץ כ-200 תאונות עבודה בממוצע. אמנם רוב התאונות מוגדרות כ"קלות", אבל גם תאונה "קטנה" עלולה לגרום לנזק גדול. על-מנת למצות את הזכויות, מומלץ לפנות לעורך דין. למעשה רק עם עורך דין תאונת עבודה לא תגרום לנזק כלכלי חמור, ובאופן טבעי כדאי לבחור בעו"ד שהמומחיות שלו היא תאונות עבודה. בעמוד זה תמצאו מידע מקיף אודות הנושא והדרכים שבהן עורך דין מנוסה מסייע ללקוחותיו.

קרדיט תמונה PIXABAY

התנהלות נכונה מול הביטוח הלאומי

נפגעי תאונות עבודה זכאים לתשלום מהביטוח הלאומי עבור כל יום שבו הם לא יכולים לעבוד כתוצאה מהתאונה. תשלום זה נקרא דמי פגיעה, הוא מחושב על-פי רמת השכר לפני התאונה, וניתן לקבל אותו עבור עד 90 ימים.

אם לאחר פרק הזמן הנ"ל עדיין ישנה פגיעה שמגבילה את היכולת להתפרנס, יש להגיש תביעה לקבלת גמלת נכות. אם התביעה מתקבלת, האדם זכאי לקצבה חודשית או למענק חד-פעמי, בהתאם לאחוזי הנכות שייקבעו. כדי לקבוע את אחוזי הנכות, המוסד לביטוח לאומי מזמן את האדם לוועדה רפואית – ואליה כדאי להתייצב עם עורך דין תאונת עבודה. איש מקצוע מיומן יוודא קודם כל את איסוף כל המסמכים הרלוונטיים, ובמידת הצורך יגייס גם חוות דעת של מומחה רפואי שיביע את דעתו על חומרת הפגיעה ועל הקשר שלה לתאונה.

חשוב להדגיש כי על-פי חוק כל מי שמזומן לוועדה רפואית רשאי להתייצב עם עורך דין, ושעורך הדין יכול לענות בשמו על כל שאלה.

תביעה מול המעסיק

כאמור ללא עורך דין תאונת עבודה עלולה לגרום לפגיעה כלכלית חמורה ובפרט האדם שנפגע כשביצע משימה כזו או אחרת עבור המעסיק יתקשה למצות את זכויותיו. בפרט כך הדבר כשהתאונה נגרמה בגלל רשלנות של המעסיק.

במצבים אלה ניתן להגיש תביעה כנגד המעסיק ו/או חברת הביטוח שמבטחת את העסק. חשוב להדגיש כי קיום הליך זה מתבצע בנפרד מההליכים מול הביטוח הלאומי, וכי אין קשר בין תוצאות התביעה לבין קבלת הגמלה מהמוסד הממשלתי.

על-מנת לתבוע את המעסיק יש להוכיח באופן חד-משמעי שהתאונה היא תוצר של מחדל, כלומר חוסר אחריות של המעסיק. מרכיב שני בתביעה הוא התנהלות העובד עצמו, ובפרט היעדר סיכון או רשלנות מצידו. כמו כן נדרשת הצגת זיקה ברורה בין התאונה והרשלנות לבין הפגיעה שממנה סובל האדם.

איך לבחור עורך דין תאונת עבודה?

בחירת עורך דין תאונת עבודה, כלומר עו"ד שהמומחיות שלו היא השגת מלוא הפיצויים האפשריים בעקבות תאונות עבודה, מחייבת התייחסות למספר פרמטרים חשובים. הראשון הוא הניסיון, השני הוא מחויבות אמיתית לכל לקוח ולקוחה ומוכנות להילחם עבורם, עוד איכות קריטית היא יושרה מוחלטת – למשל על-מנת להמליץ על ניהול תביעה מול המעסיק רק כשיש לכך הצדקה ובהתאם סיכוי ממשי לזכות. כשמחפשים עורך דין תאונות עבודה בתל אביב כדאי להתייחס גם למידת הזמינות שלו, ובהקשר זה כדאי לדעת שהמוסד לביטוח לאומי משלם קצבאות נכות רטרואקטיבית רק ל-12 חודשים כך שמומלץ לפעול ללא עיכובים מיותרים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה