למה כדאי לבחור רופא מוהל מומלץ?



נולד לכם בן? מזל טוב! במאמר זה נסביר למה כדאי, ואפילו חשוב, לבחור רופא מוהל מומלץ

קרדיט לתמונות PIXABAY

קצת על ברית המילה

אמנם המקור של ברית המילה הוא בתנ"ך, כשאברהם אבינו כרת ברית עם ה', ואכן מדובר על הליך מאוד מיושן. אבל רוב התינוקות הזכרים היהודיים, הנולדים גם כיום, עוברים את אותו ההליך ואת אותו הטקס. יש משפחות שבוחרות לבצע את הברית מתוך אמונה דתית, ויש מי שפשוט לא רוצה שהילד שלו יהיה שונה בנוף היהודי והישראלי, בעיקר כשהתינוק יגיע לבגרות.

הברית הישנה

עד לא כל כך מזמן, כל טקסי ברית המילה נערכו על ידי מוהלים דתיים, אשר ניהלו את הטקס בדיוק כפי שמורה ההלכה. חלק מהמנהגים הנהוגים בטקסי הברית של פעם כבר אינם מקובלים היום, כמו לדוגמה, מציצת הדם של התינוק על ידי המוהל, מתן יין לתינוק לשיכוך הכאבים וכדומה. זו אחת הסיבות העיקריות לכך, שכיום ישנה אפשרות אחרת ועליה נסביר מיד.

הברית החדשה

אותה אפשרות אחרת, אותה הזכרנו לעיל, היא ביצוע הברית על ידי רופא מוהל מומלץ . חשוב להבין, שהמילה הינה הליך רפואי לכל דבר ועניין ולכן חשוב להתייחס אליה כך וזוהי סיבה עיקרית נוספת לשינוי שחל בשנים האחרונות בתחום זה. דבר נוסף שחשוב להבין הוא, שרופא מוהל יבצע את ההליך תוך קיום הטקס ולכן הוא בהחלט מתאים גם למשפחות מסורתיות ואפילו דתיות שמעוניינות בכך.

החשיבות של הבחירה

כאמור, המילה היא הליך כירורגי וכאילו לא די בכך, מדובר על איבר מינו של התינוק, שזה גם אותו איבר ממנו יוצא השתן. למה המידע הזה חשוב? מפני שכך ניתן להבין את החשיבות של ביצוע המילה על ידי איש רפואה, שמכיר היטב את האיבר אצל תינוקות וגם יודע לזהות ולהתמודד עם מצבים רפואיים שונים, במקרה הצורך. לדוגמה, תינוקות רבים מפתחים צהבת יילודים לאחר הלידה והחל מדרגות חומרה שונות של הצהבת לא ניתן לבצע את ההליך מסיבות רפואיות. רופא מוהל מומלץ יוכל לתת תשובות ואת כל המידע הנחוץ להורים באשר לאפשרות קיום המילה ביום השמיני לאחר הלידה או באשר לצורך בדחיית הטקס.

בחירת רופא מוהל מומלץ

אז איך בוחרים רופא מוהל מומלץ? כמובן, ניתן להתעניין אצל משפחות אחרות שבחרו לבצע את ההליך עם ד"ר בנימיני – רופא מוהל מומלץ או רופא מוהל אחר. כמו כן, ניתן גם ליצור קשר עם רופאים מוהלים שונים ולהתרשם מהגישה שלהם ומרמת הביטחון שהם נוסכים בכם. כמובן, חשוב לשאול כיצד בדיוק מתבצע ההליך בפועל, איך מתנהל הטקס, איך מתנהלת ההחלמה לאחר ביצוע המילה כל מה שחשוב לכם לדעת לגבי הביקורת לאחר מכן ומן הסתם – כל מה שחשוב לכם לדעת לקראת האירוע המרגש.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה