למה מיועד דשבורד אנליטי



כשמדברים על מערכות BI מתייחסים בעיקר לדשבורד הכללי שהינו המסך הראשי המציג נתונים שנאספים מאינספור מקורות מידע – פנימיים וחוץ ארגוניים – המוצגים באמצעות גרפים, תרשימים, מפות ועוד

depositphotos

אך מלבד הדשבורד הניהולי – שהוא המסך הראשי של המערכת – למערכת BI מובילה מהדור החדש יש מסך נוסף – הדשבורד האנליטי. מה תפקידו? וכיצד הוא משפיע הלכה ולמעשה על ההתייעלות העסקית? התשובות כאן בכתבה.

מהו דשבורד לניתוח מידע?

דשבורד אנליטי הוא מסך בתוך פלטפורמת ה-BI המשמש לתחקור של הנתונים באופן חופשי לחלוטין על ידי משתמשי המערכת. בשונה ממסך המנהלים – שמציג נתונים "מובילים" (המוצרים הנמכרים ביותר, המוכרנים הרווחיים ביותר, הלקוחות עם כמות תלונות השירות הגדולה ביותר וכן הלאה) וכן מהמסך הפותח של המערכת (הדשבורד הכללי) שמותאם לצורכי המשתמש ולמאפייני השימוש שלו – הדשבורד האנליטי מאפשר ביצוע של חיתוכים שונים בתוך הדאטה על ידי הקלקה על עצמים שונים במסך וחשיפה של המידע הנסתר מאחוריהם (המידע שמקושר אליהם בטבלאות בבסיס הנתונים).

בדרך זו המשתמש יכול לבצע חקירה מעמיקה, לשאול שאלות בצורה חופשית לחלוטין, ללא כל תלות באנשי פיתוח ובשאילתות מובנות מראש, לבנות דוחות על ידי גרירה של ישויות שונות במערכת אל טופס ייעודי ולבצע פעולות שונות שמשפיעות על הפעילות העסקית. המסך האנליטי הוא מסך עבודה מפורט מאוד, אשר מאפשר להגיע למידע טקטי ברמת המיקרו ולחבר אותו למידע רחב יותר ברמת המאקרו והכל על מסך אחד.

אופן החקירה במסך

המסך האנליטי מורכב משורת חיפוש ממש בדומה למסכים במנועי חיפוש אינטרנטיים. בשורת החיפוש המשתמש יכול להקליד כל ערך שמעניין אותו – מילה, ביטוי, שאלה – תוצאות החיפוש שיוצגו יהיו שורות של ערכים ועצמים שמקושרים לשאלה שהקליד בשורת החיפוש. בשלב הבא הוא יוכל לגשת לכל תוצאה, להקליק עליה ולצפות במידע המקושר אל השאלה.

לדוגמה: מנהל חנות שרוצה לדעת מדוע מוצר אחד נמכר יותר ממוצר אחר, יקליד את שאלתו בשורת החיפוש, ויקבל מידע על מיקומי המוצרים בחנות, במדפים, מידע דמוגרפי של משתמשים שרכשו מוצרים אלו ויוכל לשקלל את הנתונים ולהגיע למסקנות מרחיקות לכת, שבדרך אחרת לא ניתן היה להגיע אליהן. זהו יתרונו המעשי של המסך האנליטי – כיוון שמסך זה מציג את המידע הנחוץ למשתמש בהקשר המתאים, ללא כל מאמץ לאיסוף מידע מצידו, ומאפשר לו לחקור את הסוגיות העסקיות באופן אינטואיטיבי ללא כל תלות בגורמים טכניים.

שימוש נוח וקל

יתרון נוסף שיש לכל מערכת BI מהדור החדש ובפרט לדשבורד אנליטי הוא בקלות השימוש – המסך נוח, בנוי על פלטפורמה אינטרנטית, השימוש בו אינטואיטיבי לחלוטין, וברגע שמבינים את ההיגיון מאחורי מבנה המסך קל מאוד לבצע בו שימוש ולנתב אותו לאפיקים יצרניים.

כך למשל תוצאות המקושרות באופן ישיר לשאלה יהיו צבועות בלבן, ואילו תוצאות המקושרות באופן עקיף יהיו צבועות באפור. המשתמש יכול להקליק על כל תוצאה במסך – ובתגובה לפעולתו ייחשף מידע נוסף המקושר לתוצאה – מידע שמקורו בבסיס הנתונים. נוסף על כך, עם הזמן מערכת ה-BI תלמד את מאפייני השימוש הייחודיים לכל משתמש ותציג תוצאות מדויקות יותר

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה