למה צריך חברת בדק בית לפני קניית דירה



מחירי הנדל"ן בישראל בכלל ודירות המגורים בפרט, נמצאים במגמה של עלייה מתמדת מאז תחילת העשור הקודם. באזורים רבים מחירי הדירות הוכפלו ואף מעבר לכך

freepik

התוצאה המיידית של התהליך הזה היא שזוגות צעירים, כמו גם משפחות המעוניינות לשפר את הדיור שלהן, צריכות לעבור מסלול לא פשוט על מנת לרכוש דירת מגורים. ואולם תוצאה נוספת יש לביקוש הגובר לדירות מגורים, והיא העובדה שבמקרים רבים דירות המוצעות למכירה נמצאות במצב ירוד ועלולות לגרום עוגמת נפש רבה לרוכשים. זאת הן מפאת המצב הירוד של הדירה עצמה והן משום שמאוחר מדיי הרוכשים מגלים שהם צריכים להוסיף למחיר הרכישה עשרות אלפי שקלים במקרה הטוב ומאות אלפים במקרה הפחות טוב, על מנת להביא את הדירה למצב שבו ניתן יהיה לגור בה. על מה חשוב להקפיד לפני שרוכשים דירת מגורים חדשה? מי אמור לשאת בנטל התיקונים בדירה, בכל הנוגע לתקלות שהתגלו לאחר הרכישה? היכן אפשר להזמין בדק בית שיבוצע על ידי אנשי המקצוע המיומנים ביותר ומתי כדאי להזמין בדק בית? בשורות להלן נתמקד בנושא חשוב זה ונשיב בצורה ברורה לשאלות שנשאלו כאן.

על מה חשוב להקפיד לפני שרוכשים דירת מגורים חדשה

לפני רכישת דירה חדשה חשוב להקפיד על שני דברים עיקריים: הראשון שבהם, הוא לוודא שהדירה אכן רשומה על שם המוכרים. לחילופין, אם המוכר איננו הבעלים של הדירה, יש לוודא שהמסמכים שברשותו, בין אם מדובר בצוואה ובין אם סוג אחר של ייפוי כוח, הם תקפים. אבל בנושא זה מי שאמון על הבדיקה הוא עורך הדין שלכם המלווה את עסקת הרכישה. ואולם הדבר השני שיש להקפיד עליו הוא ביצוע בדיקה יסודית, שבעקבותיה יהיה ברור לקונים מה מצבו האמיתי של הנכס שהם עומדים להשקיע בו את מיטב כספם. עבור מרבית רוכשי הדירות מדובר בעסקה הפיננסית הגדולה ביותר שהם יעשו במהלך החיים שלהם ואין צורך לרכוש חתול בשק. ביצוע בדק בית לפני קנייה הוא, לפיכך, בגדר חובה ולא בגדר רשות. לא משנה, לצורך העניין, אם התיקונים המתחייבים שהבודק יצביע עליהם ימומנו מכיסם של המוכרים או הרוכשים. מה שאכן חשוב, הוא עצם הידיעה באשר למצבו האמיתי של הנכס. לא אחת קרה שבדיקה מהסוג האמור לעיל גילתה שבנכס המיועד לרכישה יש בעיות אקוטיות העלולות להעיב על הרכישה. עם הבעיות הללו ניתן למנות קירות לא יציבים או סדוקים וכן תוספת לדירה שהדיירים בצעו, שאיננה מוכרת בחוק ועלולה לשמש עילה לתביעה מצד הרשות המקומית או דיירים אחרים בבניין המגורים.

מי אמור לשאת בנטל התיקונים

ברכישת דירה מקבלן, אם מתגלות תקלות בדירה במהלך תקופת האחריות, מי שנושא בנטל התיקונים הוא כמובן הקבלן. אבל כשמדובר בדירות ישנות, במרבית המקרים יש סעיף בחוזה המכר המסיר את האחריות לתיקונים מהמוכר ומעביר אותה לקונה. עם זאת, במקרים שבהם מתגלה לאחר הרכישה שהדירה מסוכנת למגורים או שבוצעו בה שינויים בעייתיים מבחינה חוקית, האחריות יכולה לחזור למוכרים ולהגיע עד כדי ביטול העסקה רטרואקטיבית. ביצוע בדק בית מונע מלכתחילה את הבעיה ומראה לרוכשים את מצב הנכס לאשורו. התשלום עבור ביצוע בדק בית הוא מזערי, יחסית לסכומי הכסף ועגמת הנפש שהבדיקה הזאת עשויה לחסוך. רוכשים דירה חדשה? מעוניינים לדעת בדיוק מה צריך לתקן ולשפר? אתם נמצאים בדיוק במקום הנכון. צרו קשר כבר כעת באמצעות אתר האינטרנט, ואנשי המקצוע המיומנים של חברת 4 קירות בדק בית יחזרו אליכם בהקדם. הם יבצעו עבורכם בדיקה יסודית של הנכס ויציגו לכם את רשימת התיקונים שיש לבצע בו, מהקטן ביותר ועד לגדול והמשמעותי ביותר.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה