לערבב ולאפות - עוגות פשוטות וטעימות



עולם האפייה הוא עולם שיכול להיות קל ופשוט או מורכב וקשה, תלוי מה מכינים בו. אבל לא תמיד מתחשק לנו להיכנס למטבח ולהתחיל אפייה מורכבת של שלבים על גבי שלבים ולהתחיל עם יצירות אומנות מטורפות, לפעמים מתחשק להכין עוגה פשוטה שרק מכניסים את כל המרכיבים לקערה, בוחשים ואופים, ותוך 45 דקות יש לנו עוגה בחושה, ריחנית וטעימה. אז אם גם אתם רוצים להכין משהו פשוט אבל ממש טעים, כדאי לכם לנסות את אחת האפשרויות שברשימה או את כולן.

קרדיט תמונה PEXELS

מאחד יוצא שלוש

אם אתם רוצים להתייעל ממש בהכנת העוגות שלכם, תוכלו להכין ממתכון אחד, שלוש עוגות שונות בחושות שלכל אחת יש לה טעם אחר ומשגע. המתכון בבסיסו מזכיר מאוד מתכון של עוגת חמאה כשלעוגה אחת נוסיף לתוך הבלילה אגוזי פקאן ומייפל להדגשת טעמי האגוזים. בעוגה השנייה אפשר להוסיף קינמון ארומתי וסוכר חום שיעניק לעוגה גוון קרמלי ואל העוגה השלישית אפשר להוסיף שבבי שוקולד צ'יפס עם שבבי קוקוס אקזוטי שידגישו את טעמי השוקולד. ואם יש לכם מספיק בלילה להכין עוגה רביעית הוסיפו לה טחינה גולמית עם סילאן מתקתק ותקבלו בליל טעמים נהדר.

הכול משוקולד

לפעמים יש חשק של ממש לשוקולד. אבל לא שוקולד שמגיע כחפיסה אלא שוקולד חם ואפוי, שמותיר אחריו ניחוח משכר של שוקולד מתוק בכל הבית. עוגת שוקולד חמה שמכניסים בה את הכפית והיא פשוט נמסה ומייצרת ביס מושלם, רך, טעים ובעיקר מענג את כל החושים יחד. אפשר להכין עוגת שוקולד בחושה פשוטה ומעליה לשפוך גנאש של שוקולד עשיר ולקבל את התחושה הזו של עושר שוקולדי, אפשר להכין בראוניז נימוחים עם מעטה עליון מעט קראנצ'י שנשבר עם המגע בשפתיים וליהנות מטעם עמוק של שוקולד מרוכז במיטבו לכדי ביס אחד מדהים.

עוגת סולת וקוקוס

לפעמים אנחנו רוצים עוגה שלא מכילה קמח לבן, תחליף מצוין לעוגה שכזו הוא הסולת. מרקמה גרגירי מעט ומעניין, ומי שחשב לשלב אותה ביחד עם קוקוס בהחלט ידע מה הוא עושה. שבבי הקוקוס שגם להם מרקם שאינו חלק מדגישים ומשתלבים בתוך הסולם בהרמוניה מושלמת וביחד מתקבלת עוגה פשוטה וקלה להכנה שהיא ממש נהדרת.

עוגת אלפחורס

לפעמים יש לנו את הטעם הזה של ריבת החלב בפה. לריבת חלב יש טעם מאוד ייחודי, יש לה טעם עמוק וכבד שנע בין מייפל לקרמל. לכן מה שבאמת חשוב בעוגה שכזו הוא לשמור על קלילות במרקמים, ואווריריות כדי שלא תרגישו עוגה כבדה מאוד, אלא עוגה שהספוג שלה טבול בטעמי ריבת החלב משולב עם שבבי קוקוס לפרוסת עוגה מושלמת לצד כוס הקפה היומית שלכם.

עוגת תפוזים משגעת

עוגות שאנו מכינים בשילוב הדרים, תמיד מפיצות ניחוחות עדינים ברחבי הבית. עוגת תפוזים שבה יש גם מיץ תפוזים וגם גרידה של תפוז היא כזו שאי אפשר לחכות עד שתצא כבר מהתנור. כשהיא יוצאת החוצה אפשר לבזוק מעליה אבקת סוכר ולקחת פרוסה גדולה של עוגה שמזכירה לנו ניחוחות של פרדס.

עוגת מייפל ואגוזים

לעוגות מייפל יש תמיד טעם של עוד. יש משהו בשילוב של הספוג שבתוכו מחלחל המייפל ומעניק לו נימוחות עם טעם עמוק של אדמה שפשוט גורם לנו ליישר אותה כל הזמן. לעוגת המייפל הזו אפשר להוסיף אגוזים אשר יחמיאו מאוד לטעמה, שכן גם להם יש טעמי אדמה ולכן השילוב שלהם הוא לא פחות ממושלם.

עוגת שיש

העוגה הכי מעניינת שיש, היא זו שדוגמתה כשיש. היתרון שלה הוא שהיא שילוב גם של וניל וגם של שוקולד שמשתלבים האחד בשנייה לכדי עוגה נהדרת שיש בה קצת מהכול. זו עוגה פשוטה להכנה ונהדרת לכוס קפה של אחר הצוהריים.

עוגת שמרים לשבת

בצק שמרים הוא בין הבצקים הטעימים ביותר שיש. לבצק התפוח יש ריח שלא ניתן להתחרות בו והוא לא דומה לדבר. שלבו בתוך הבצק מילוי של שוקולד, חלווה, אוכמניות, תמרים, גבינה, תפוחים וקינמון ותתקבל עוגת שמרים מדהימה לשישי שבת שתלווה אתכם מהבוקר ועד הערב במשך יומיים רצוף. זה כמובן אם יישאר ממנה משהו גם ליום המוחרת.

לסיכום, אפשר בהחלט ליהנות מאפייה פשוטה שמולידה עוגות נהדרות בשלל טעמים שכיף לאכול לצד כוס של קפה או קנקן של תה עם נענע.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה