לצרוך תרבות מרחוק בתקופת הקורונה



אם אתם אנשים שאוהבים לבלות, תקופת הקורונה בוודאי גרמה לכם לאתגרים רבים בתחום הזה והצורך להישאר בבית – ייתכן שכבר מוציא אתכם מדעתכם. באופן טבעי אתם עשויים לטעות ולחשוב שאין לכם יכולת השפעה רבה על המצב, אך בפועל מי שאוהב לצרוך תרבות מגוונת באופן פרונטלי ומסוגל לצאת קצת מהקופסה, יוכל למצוא מענה נהדר לרצון הזה ולבלות כמו שצריך - גם עכשיו. הדבר מתאפשר בין היתר, בזכות ההיצע הנהדר של המופעים המקוונים וההרצאות הדיגיטליות, שמתקיימים ממש מדי יום וכוללים את האומנים, העיתונאים והמרצים האיכותיים והמפורסמים ביותר בישראל

freepik

להשתתף בהרצאות מרתקות על נושאים מגוונים – מהבית

עבור עיתונאים וותיקים ומוערכים כמו עמית סגל זום הוא כיום חלק בלתי נפרד מהחיים, בעיקר למטרת קיומן של הרצאות המיועדות לקהל הרחב, ממש כפי שעושים קולגות רבים שלו מתעשיית העיתונאות והמדיה בככלל והתרבות הפופולרית בפרט. הזמרים הכי מפורסמים במדינה, כאלה שהקורונה מונעת מהם כבר חודשים ארוכים מלהופיע בפני קהל, החלו לשווק "מוצרים" חדשות בדמותם של מופעים, שניתן לרכוש אליכם כרטיסים ולהשתתף בהם כשאתם לבושים אפילו בפיג'מה ואילו הזמר שאתם מחבבים מופיע מולכם עם השירים המוכרים שלו, מנסה לעשות עבורכם את מה שהוא יודע הכי טוב – לשמח ולהעניק קצת בריחה נעימה מהמציאות.

אין ספק שחסרה החוויה השלמה של להתרועע עם אנשים אחרים, להרגיש את ה"ביחד" בזמן המופע ולהתרגש במקביל לבני אדם נוספים שמשתתפים אתכם, כאורחים, בהופעות שכאלה. אבל למרות זאת, לפחות כשמדובר בשיח תרבותי שמטרתו להעביר דעות, לספר סיפורים ולשתף בתחושות – גם המחשב מספק "חווית משתמש" נפלאה והוא מעניק את האפשרות ליהנות ממה שיש לעולם התרבות להציע, זאת על אף המגבלות הברורות של המגפה. יתרה מכך, תקשורת כתובה במהלך המופעים כגון צ'אטים, מאפרת את השיח התרבותי בין רוכשי הכרטיסים וגם בין האומן לאורחים שלו, כך שללא ספק ישנם כמה ממדים לכל מופע שכזה.

כנסים והשתלמויות בלי לזוז מהסלון

העניין הזה של בילוי באמצעות זום או רשתות חברתיות, הופך לאט לאט לפופולרי יותר ויותר גם לצרכי עבודה טעסקים, כאשר מנהלים מגלים את היתרונות הטמונים בהתכנסויות מרחוק. לא רק ישיבות צוות והתייעצויות מתקיימות באופן הזה, אלא גם ימי עיון של ממש והשתלמויות, כמו גם ערבי גיבוש  שעברו מהשטח – אל המחשב.

הרצון לייצר תחושת שייכות הוא, ככל הנראה, מה שמוביל מנהלים לבחור שלא לוותר על הפעילויות החשובות הללו, שהן חיוניות מאוד לעובדים ולמנהלים כאחד – אלא להעבירן למדיה שהיא כן אפשרית בימים אלה. משחקים מגבשים, יצירת קשר בינאישי ואווירה טובה ומשעשעת, כל אלה ייתכנו גם במרחב הווירטואלי וכאשר ישנה השקעה כבר בשלב התכנון – המשתתפים בכנסים שכאלה יישארו עם טעם מתוק בפה ולא ירגישו בחוסר כלשהוא, כאשר הכנס יסתיים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה