לשפץ ולמכור בארצות הברית



בשנה בה מחירי הדירות בישראל שוברים שיאים ומגיעים לשיאים בכל שנה, מחפש משקיע הנדל"ן הישראלי השקעות אטרקטיביות מעבר לים. אחת האלטרנטיבות המעניינות הן השקעות נדל"ן בארה"ב. האינפלציה הגבוה בשנה האחרונה בארה"ב, מאפשרת למשקיעי נדל"ן בחו"ל אפשרות מעניינת לרכוש נכסים במחירים זולים הרבה יותר. הדבר לא נעלם מעיניים ישראליות אשר גילו את היתרונות הרבים , וביניהם עסקאות פליפ, "הדבר הבא" בשוק השקעות הנדל"ן בארה"ב, אותו פיתחו מקצועני נדל"ן לדרגת אומנות. מדוע? זאת נגלה בשורות הבאות.

קרדיט לתמונה: pixabay

למי שלא מחפש מערכת יחסים ארוכה, ארה"ב מציעה שפע של עסקאות פליפ

המרחק הגיאוגרפי בין ישראל לארה"ב מקשה על משקיע הנדל"ן הישראלי לפתח מערכת יחסים ארוכה. המשקיע הישראלי מעדיף את הנכס שלו קרוב לבית. מחירי הנדל”ן בארה”ב נמוכים, בעוד שהביקוש לנכסים איכותיים גבוה במיוחד. השקעות פליפ בנדל”ן נפוצות מאוד בארצות הברית, בה קיימים הרבה בתים ישנים הזקוקים לשיפוץ, חלקם שיפוץ מסיבי. עובדה זו לא פסחה על  משקיעי נדל"ן ממולחים, אשר רכשו נכסים הזקוקים נואשות לשיפוץ, ועשו "אקזיט" או בשפה המקצועית פליפ.

מהי עסקת פליפ

פליפ (FLIP), זוהי  עסקה בה המשקיע רוכש נכס במחיר נמוך בטווח קצר. המשקיע שמשפץ או משביח את הנכס עושה זאת למטרת עליית ערך הנכס ומכירה עתידית ברווח מהיר. בארה"ב, כרישי נדל"ן מנצלים את תקופת המיני מיתון ופוסט קורונה, בה אמריקאים רבים נאלצים לעבוד מהבית ולשפר דיור. מאתרים נכס גדול ומרווח, הזקוק לשיפוץ מאסיבי, משביחים, משנים את פניו לחלוטין, ומוכרים אותו ברווח נאה.

ההון הנדרש הרצוי לעסקאות שפץ ומכור

עסקת פליפ מתאימה למי שיש לו הון ראשוני של כ-100 אלף דולר. אפשר להיכנס לעסקאות עם הון נמוך יותר, בהשקעה מינימלית של 30 אלף דולר. אולם, בד"כ עסקאות כאילו פחות כדאיות. ספק אם בהשקעה מינימלית אפשר להשיג רווחיות מיידית.

נשמע מעולה, אך בכל ממה להיזהר?

לפני שאנו נכנסים לעסקת פליפ עלינו לנקוט במספר אמצעים ע"מ להיזהר מעסקני נדל"ן ממולחים מקומיים טרם רכישת נכס, העלולים לנצל את חוסר הכרותינו עם השוק המקומי. לכן עלינו להקטין את הסיכונים בדרך לעסקת מוצלחת. לכו, בצעו סקר שוק, בדקו למי אתם מיעדים למכור את הנכס, בחרו מדינה מתאימה, אופי השכונה וכדו'.

לאחר איתור הנכס,  טרם הרכישה, בצעו בדיקת קבלן ובדיקת שמאי. בחנו עלויות שיפוץ עם קבלנים, וכיצד להתנהל מולם במהלך השיפוץ, בחרו בעיתוי מתאים של המכירה וזכרו לקחת בחשבון הגשת דוחות ועלויות מס מקומיות.     

שורה תחתונה – בכל עסקת נדל"ן קיים סיכון, בטח במידה והיא מתבצעת הרחק מעבר לאוקיינוס, עסקה כזו טומנת בחובה לא רק הזדמנויות אלא גם קשיים. לפני שאנו נגשים לעסקת פליפ, צריך לזכור, שהיו מקרים בהם משקיעים נאלצו להוסיף להשקעתם עשרות אחוזים, ולו רק בגלל העובדה, שלא העריכו נכון את גודל עלות  שיפוץ הנכס, ייעודו והוצאות הנלוות. 

הכתבה בסיוע אתר רנקו - רנקו הינו אתר המספק חוות דעת שנבדקו ואומתו של משקיעים ישראלים שרכשו נדל"ן בחו"ל באמצעות מלווה השקעות ישראלי. בנוסף תוכלו למצוא באתר המון תוכן עדכני המסקר את שווקי הנדל"ן בעולם וכן נכסים בשיווק. לפרטים נוספים - לחצו

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה