מגוון מרקים לחורף הקר



עונת החורף הקרה לא מביאה איתה רק גשמי ברכה אלא גם מרקי ברכה. זו העונה המושלמת להעמיד סיר גדול על הכיריים ולהכניס לתוכו כל מה שמתחשק. ירקות, קטניות, בשר, עצמות, מח עצם, גרונות, עופות והרשימה עוד ארוכה וטעימה ככל שהסיר מתבשל על הגז. לכבוד כל המקוררים שרוצים להבעיר בגופם חום עז שמתלווה לטעם טעים במיוחד, אספנו עבורכם מתכונים נהדרים למרקים של חורף קר.

קרדיט ל-pixabay

מרק כתום

מרק כתום הוא כזה שמורכב מירקות כתומים כמו בטטה, דלעת, דלורית, גזר וגם עדשים כתומות. לכל אחד מהירקות הנהדרים הללו שלל ערכים תזונתיים שערכם לא יסולא בפז. השילוב של הירקות הכתומים יחד יוצר לרוב מרק בעל גוון טעם מתקתק הודות לבטטה ולגזר. ניתן להכין מרק שמנת בטטה נהדר שמעניק למי שאוכל אותו מרקם קטיפתי כשל משי שמחליק בגרון. מי שמעוניין במרק בגרסת הפרווה, מוזמן לתבלן את הירקות הללו עם מעט מרק עוף, כמה ענפים של תימין ועשבי תיבול נוספים, מלח ופלפל שחור ולקבל מרק בריאות כתום עשיר וטעים במיוחד.

מרק אדום

מרק אדום הוא כזה שמכינים מהמון עגבניות בשלות. בכל עגבנייה יש ליקופן, זהו אחד מנוגדי החמצון החזקים ביותר שגופנו זקוק להם. בעת הבישול הוא נוטה להיות יעיל ולהגביר את עוצמתו ובכך הוא מסייע לגופנו יותר. מכאן אתם ודאי מבינים שלעגבנייה ערך תזונתי גבוהה יותר כאשר היא מבושלת. מרק עגבניות נהדר הוא כזה שמקלפים את הקליפות של העגבניות, מנקים את כל הגרעינים, קוצצים אותן דק ומטגנים אותן עם שמן זית, בצל, סלרי גזר ושום, מתבלים היטב ומתקבל מרק אדום, עשיר בטעמים שכל מה שנשאר הוא רק לטבול בו פרוסת לחם טרי ולהתענג על הטעם.

מרק ירוק

בגזרת הירוקים נבחרה האפונה, שהיא מלאת ברזל, מגנזיום, ויטמין C, חלבון, חומצה פולית ועשירה מאוד בנוגדי חמצון. למרק אפונה יש לא מעט גרסאות, אפשר להכין אותו עם בצל וגזר וממש ליהנות מטעם האפונה שהוא הדומיננטי ביותר במרק או לשלב את האפונה עם סלרי, כוסברה ופטרוזיליה ולקבל מרק עמוס בעשבי תיבול נהדרים שיעשירו את הטעמים הקיימים ויוסיפו לגוון הירוק העדין נקודות ירוקות בגוונים כהים יותר.

מרק צהוב

מרק צהוב שייך אל גרעיני התירס הצהובים והמשמחים. זהו מרק בעל גוון טעם מתקתק, כשלרוב נוטים לחבר אותו ישירות לגרסה הסינית, שבה משולבים קורנפלור להסמכת המרק, מעט סוכר להמתקתו וביצה אחת גם כן. מהמרק הזה ייהנו גם הילדים שלכם עד מאוד. ולגרסת המבוגרים תוכלו להוסיף מעט בצל ירוק קצוץ שיחמיא לטעמי התירס העדינים והנימוחים.

מרק לבן

מרק בגוון לבן שמור למרק שמנת עם פטריות שמפיניון. מרק זה אומנם לבן אך הוא עשיר בטעמים עזים. במרק משתתפים שחקנים נוספים כמו שום, רוזמרין, בזיליקום טרי, אגוז מוסקט, יין לבן מתוק שיקפיץ את הטעמים של הפטריות והשמנת גם יחד. אפשר להסמיך את המרק באמצעות קורנפלור שיהפוך אותו לסגנון של רביכה יותר. בסיום הבישול הוציאו החוצה את גבעולי הרוזמרין והבזיליקום אשר כבר נתנו את טעמם במרק וטחנו אותו היטב עד שיתקבל מרקם חלק. טיפ להגשה: זלפו מעל המרק מעט שמן זית איכותי והוסיפו כמה עלי תימין טריים.    

מרק חום שקוף

המרק האחרון בסדרת הצבעים שלנו שמור למרק הבצל הצרפתי. מדובר ביצירה קולינרית כיאה לצרפתים שאינם מאכזבים. כאן יתקרמלו בצלים בנחת בתוך חמאה, ישחו בתוך יין לבן, יתובלו עם אגוז מוסקט, מלח ופלפל ויקבלו טעמים עשירים של ציר ירקות. את המרק הזה נהוג להגיש בתוך קערות חסינות אש שלאחר מזיגת המרק לתוכן, נכנסות לתנור הלוהט כשבתוכן יש פרוסת באגט ומעליה גבינה קשה דוגמת גרוייר, אמנטל או פרמזן. 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה