מגמות אופנתיות: משנות ה-80 ועד היום



כיום הרבה דברים חוזרים, ואילו בתחום האופנה שלל אביזרים מהעבר מהווים את הדבר הבא, כמובן עם כמה שינויים קלים, כאלו או אחרים. כך למשל אם לצורך הדוגמה נבחן את נעלי האולסטאר האגדיות, נמצא שהן כיכבו בעבר והן מככבות כיום, משמע הדבר היחידי שאולי השתנה הנו מגוון איורים גרפיים שהופכים את סך הנראות להרבה יותר מגניבה וייחודית, כאשר ייחודיות ללא ספק מהווה סממן שאפיין הן את שנות ה80 ושמשפיע רבות גם היום, כך שאם פעם אנשים ניסו להגדיר חוש אופנתי אישי ופחות מיהרו לרכוש מותגים, הרי שכיום הדברים מעט שונים: כיום כן רוכשים מותגים, אך כאלו שמאפשרים להכניס סטייל אישי, קרי שרוכים מיוחדים, עיצוב שיצא במהדורה מיוחדת וכדומה

PIXABAY

מביטים אחורה - השראה מקומית

בשנות ה80 היה נהוג לראות כיצד הנוף המידי (הן הגיאוגרפי והן התרבותי) מביט מבעד לגזרה, לצבעוניות ולטקסטורה, ואכן בית האופנה המוביל של אותם ימים היה "משכית", בית אופנה שעשה הרבה שימוש בצמר כבשים מקומי ובגווני מדבר שקטים, כאשר הוא שאב לא מעט השראה מהעולם הערבי. כמו כן, גם חברת "אתא" היותר עממית כיכבה באותם ימים של שנות ה80, ולו עם כובע טמבל, כובע שעד היום משחקים רבות עם הבסיס העיצובי שלו, הן עבור מבוגרים והן עבור ילדים.

אולסטאר ונעלי בלרינה לנצח!

אם נגענו בנעלי אולסטאר, גם ראוי שניגע בנעליים נוספות שמשחקות בין שני המישורים ושעדיין מאוד רלוונטיות, ופה נעלי בלרינה נכנסות לתמונה. בשנות ה80 נעלי בלרינה הופיעו בעיקר בהקשר הקלאסי המקצועי, ואילו כיום הן משולבות גם ביום יום ולצד עיצובים מודרניים ועכשוויים, כאשר אותה נעל בלט רגילה שינתה את מעמדה - עברה לזירה של נעלי העלית בעולם האופנה - עם או ללא קשר ליכולת ריקוד. מכאן שכיום כל אחת יכולה ליצור סטייל עם נעלי בלרינה, ולו עם נעליים שמושתתות על הנראות הקלאסית, אך שמכילות טוויסט רענן. אי לכך מרתק להבחין כיצד הנעל של הבלרינה מזגזגת בין העולמות ועוד יותר יהיה מרתק לבחון לאן יביא אותה העשור הקרוב.

80/90/2000

בכול עשור יש סרטים ואושיות תרבותיות שמשפיעות על הטרנדים בעולם האופנה, ועל כן מעניין להביט לאחור ובו זמנית לבחון מה קורה כאן בהווה. שנערוך סקירה? ובכן בשנות ה80 נכחה השפעה ישירה מסדרות וסרטים שעד היום מסעירים, למשל הסדרה "תהילה" והסרט "ריקוד מושחת" השפיעו רבות על עולם הלבוש, כך שבאותו עשור גרביונים צבעוניים, בגדי גוף וחותלות היו שיא האופנה, כאשר זמרות כמו מדונה ודבי הארי (מבלונדי) תרמו לסגנון הפרובוקטיבי שכלל הרבה בגדי עור, מגפי צבא וניטים. בשנות ה90 הדברים מעט התמתנו ואילו הגזרה המחויטת שלטה, אך גם חולצות בטן ומכנסונים לא חסרו, ובנוסף כוכבי "בוורלי הילס" ללא ספק היוו מקור השראה. שנקפוץ להווה? ובכן בהחלט אפשר לשבור כמה מיתוסים על אופנה, ולו כי כיום נמצא שכוכבות כמו נועה קירל ונטע ברזילי מכתיבות אופנה חדשה - אופנה נועזת ובעלת אמירה שנותנת ביטוי למרחב האישי וללא שום התנצלויות. מה יוליד יום? נותר רק לחכות!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה