מדוע ביטוח מקיף הוא מוצר חשוב שלא כדאי לוותר עליו?



איך מחשבים את עלותו הצפויה, איזה כיסויים הוא חייב לכלול, ומה בעצם מקנה לכם הביטוח המקיף לרכב? כל התשובות כאן

Shutterstock

כל מי שאי פעם ניסה להוזיל מעט את ההוצאות החודשיות או השנתיות שלו, בוודאי יזדהה עם התיאור הבא: אתם יושבים עם דף ועט או קובץ אקסל פתוח, ופשוט מכניסים לתוכו מספרים. עלויות קבועות הנוגעות למשק הבית, מיסים, דמי מנוי של ספק הטלוויזיה, האינטרנט או הסלולר שלכם, המנוי לחדר הכושר או החוגים של הילדים. אחר כך מגיעות גם העלויות על מותרות: המסעדות, השופינג והחופשה בארץ או בחו"ל.

אם בבעלותכם רכב פרטי, כנראה שחישוב זה יכלול גם הוצאות על דלק ואחזקה דוגמת טיפולים ותיקונים למיניהם, כמו גם את עלות הביטוח המקיף לרכב. סביר להניח שליד צמד מילים זה של "ביטוח מקיף" גם רשמתם סכום לא זניח במיוחד העומד על כמה אלפי שקלים. ולמרות זאת, בשורות הבאות נסביר למה הביטוח המקיף לרכב שלכם הוא מוצר חשוב מאין כמוהו, שעליו לא כדאי לכם לוותר. רמז: הוא יחסוך לכם הוצאה כספית גבוהה עוד יותר.

ביטוח מקיף –  מדוע הוא כל-כך חשוב?

עוד לפני שנצלול עמוק יותר אל מאפייני הביטוח המקיף, רק נציין שאותו תשלום שנתי של כמה אלפי שקלים יכול להיות הרבה יותר גמיש ממה שאתם חושבים. נכון להיום לא מעט חברות או לחלופין, סוכנויות ביטוח דוגמת albi הפופולרית, מציעות פוליסות ביטוח מקיף במחירים תחרותיים ואטרקטיביים מאי פעם. חלקן אף מציע התאמה כמעט אישית של הפוליסה מבחינת כיסויים והרחבות נוספות.

זהו גם המקום להבהיר כי ביטוח מקיף לרכב מספק למעשה את הכיסוי הביטוחי הרחב ביותר הנוגע לנזקי רכוש. זאת בניגוד לביטוח החובה אשר נועד לפצות את המבוטח במקרים שבהם נגרמו נזקי גוף לכל נוסעי הרכב – או להולכי רגל שיתכן ונפגעו ממנו, בשל פגעי טבע כמו שיטפון, שריפה, רעידת אדמה וכמובן, תאונת דרכים.

בנוסף, וכאן אנחנו מגיעים אולי לאחת הסיבות העיקריות לרכישת ביטוח מקיף, לרוכשי פוליסה זו מובטח פיצוי במקרה של גניבת הרכב, או השבתתו עד למצב של טוטאל לוס – אובדן גמור להלכה. שהרי גם אם שוויו של רכבכם הוא 30,000 שקלים או 300,000 שקלים, הדבר האחרון שאתם מעוניינים שיקרה לאחר שיושבת או ייגנב, זה לספוג את העלויות לבדכם.

איך לחשב את עלותו הצפויה?

כדי לתת לכם הצעת מחיר לביטוח מקיף, הסוכנות המבטחת משקללת שני גורמים עיקריים: מאפייני הרכב המבוטח, ואלו של הנוהג בו. כשמדובר ברכב עצמו, נכנסים לחישוב מאפיינים כמו ערכו בשוק בעת רכישת הפוליסה, שנת המודל, רמות הגימור, המערכות הטכנולוגיות שהוא כולל, אמצעי המיגון ואפילו מידת הפופולריות שלו בקרב גנבי רכב. כמו כן, לרוב יילקחו בחשבון עלות החלפים שלו או עלות הטיפול בו, במידה ונדרשים תיקונים כאלו ואחרים לאחר מעורבותו בתאונה.

בכל מה שקשור לנהג בפרט, נכנסים לחישוב פרמטרים כמו גיל, וותק הנהיגה, היסטוריית התאונות שלו בשנים האחרונות וחשוב מכך – היסטוריית התביעות שלו אל מול חברת הביטוח בשנים האחרונות. כך למשל, אם ניקח שתי מכוניות זהות לחלוטין מבחינת שווין, שהבעלים של אחת מהן הוא נהג חדש בן 22 ושל השנייה הוא כזה ותיק בן 50 עם גיליון תביעות נקי, הרי שזה המבוגר יותר ישלם משמעותית פחות על אותה פוליסת ביטוח מקיף.

הכיסויים הנוספים שמציע הביטוח המקיף

אל רשימת היתרונות שברכישת ביטוח מקיף, אפשר גם להוסיף את העובדה שהפוליסה כוללת גם את הכיסוי במקרה של פגיעה בצד שלישי או במילים אחרות, ביטוח צד ג. כלומר, במקרה שבו רכבכם היה אשם בגרימת נזק לרכב אחר, או אפילו לרכוש של אחר כמו בית או חנות, הרי שאם רכשתם ביטוח מקיף – אתם מכוסים גם בהיבט הזה.

מה עוד? ובכן, המחזיקים בביטוח מקיף נהנים בשנים האחרונות גם משירותים וכיסויים נוספים כמו שירותי דרך וגרירה, קבלת רכב חלופי ועוד כמה כאלו משמעותיים נוספים, בפרט במצבים לא נעימים של תקלה פתאומית ברכב, או תאונת דרכים כמובן.

בסופו של דבר, רכישת ביטוח מקיף לרכב היא אמנם הוצאה לא זניחה במיוחד בהסתכלות שנתית, אבל גם כזו שמוכיחה את עצמה בדיוק ברגעים שבהם אתם צריכים אותה מכל. אם אינכם מעוניינים לוותר על ביטוח זה אך בכל זאת בודקים כיצד ניתן לחסוך עוד כמה שקלים, תוכלו לערוך סקר שוק חכם, להשוות מחירים ולבחור בזה שיעניק לכם את כלל הכיסויים המותאמים לכם – מבלי לקרוע את הכיס.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה