מדוע הלבנת קצבים היא דבר קריטי בכל חברה?



אתם מנהלים את העסק שלכם בצורה מוצלחת כבר זמן רב? אם כך, ברור שחשוב לכם לשמור על מה שיש לכם. אתם הרי רוצים שכל מה ששייך לכם יישמר, ואין ספק שגם תרצו לשמור על מערכת המחשוב שלכם. לא באמת תהיו מוכנים שמישהו מבחוץ, למשל אחד המתחרים שלכם, ייכנס ויגיע אל כל המידע החשוב שלכם. מידע זה מסוג אותם הדברים שאין להם תחליף ובדרך כלל הוא נאגר לאורך שנים. לכן עולה הצורך לשמור עליו מכל משמר. החדשות הטובות הן שאתם לא לבד, שכן כמעט כל חברה שעובדת בכל תחום זקוקה לשירות כזה. כל חברה רוצה להגן על המידע הקיים במערכת המחשוב שלה, ולכן נשאלת השאלה: איך באמת עושים את זה? הלבנת קצבים היא התשובה.

קרדיט תמונה FREEPIK

מה זה הלבנה של קצבים? 

בבואנו לדבר על הלבנת קבצים חשוב לעצור תחילה ולהבין: על מה בכלל מדובר? נתחיל מהסוף: המטרה של מערכת הלבנה של קבצים היא לבדוק את כל פרטי המידע שזורמים ישירות אל תוך הארגון יבדקו. בעידן שבו הכול טכנולוגי וזרימת המידע מתבצעת במהירות שיא, ברור שיש מעברי מידע מהירים. לכן, אם בעזרת מערכת הלבנת קבצים ניתן יהיה לבדוק את כל המידע הזה וכך לשמור על הקבצים, על המחשב ועל המערכת כולה, מובן שזה רצוי. אם תהיתם על מה שולטת בפועל מערכת הלבנה של קבצים, אנחנו רואים שאם המערכת משוכללת, היא שולטת על הכול. היא שולטת בפועל על כל מקורות המידע שמזרימים מידע אל הארגון או על החברה שלכם. זה כולל, לדוגמה: 
דואר אלקטרוני 

  • התקנים ניידים מסוגים שונים 
  • עמדות מידע 
  • הורדה של קבצים בזמן גלישה 
  • כספות וירטואליות ועוד 

לכן בהחלט ניתן לומר שמערכת כזאת יכולה להגביר את האבטחה בחברה או בארגון שבראשו אתם עומדים. מכאן גם נובעת החשיבות של המערכת, כי אם המידע הוא הכוח של הארגון או החברה, הרי ברור מדוע חשוב להגן עליו. 

את מי מעניין להחדיר סכנה לארגון שלכם? 

אתם תוהים מדוע אתם צריכים מערכת של הלבנת קבצים שתגן על ארגון או על החברה שלכם? לא ברור לכם את מי באמת מעניין לחדור לארגון שלכם ולגנוב ממנו מידע? חשוב להבין שהיום המידע הוא הדבר החשוב ביותר, שכן הוא הכוח של הארגון או החברה. למעשה, אם תבדקו את הדברים לעומק, אתם תראו שיש לכם הרבה מאוד מידע, למשל, על הלקוחות שפונים אליכם. לא פעם זה בא לידי ביטוי אפילו בשמירה של כל מספרי כרטיסי האשראי של הלקוחות. תארו לעצמכם שמישהו יצליח לחדור אל המידע הזה, לקחת אותו ולעשות בו שימוש לרעה. במצב כזה לא רק שהלקוחות שלכם יפגעו, אלא עלול מאוד להיות שהם גם יאשימו אתכם. לכן, אם אתם יכולים לשלב מערכת הלבנה של קבצים שלמעשה תהווה הגנה משמעותית ביותר על המידע בחברה או בארגון, זה כדאי. 

דוגמא מהשטח: מייל שנראה תמים אך בפועל המציאות שונה

לא אחת אותם גורמים עוינים שרוצים להיכנס לארגון שלכם ולגנוב ממנו מידע, למעשה ישלחו לכם מייל. המייל ייראה מפתה: עם כותרת מעניינת או עם כל דבר אחר שנראה מושך. במידה ותיכנסו למייל הזה, ואולי אפילו תורידו את הקובץ שמצורף אליו, עלול מאוד להיות שתפגעו בארגון שלכם בצורה משמעותית. אותם מיילים נכתבו בצורה חכמה ומתוחכמת ביותר. מי שכתב אותם מכיר היטב את השיטה ויודע איך לפתות אתכם לפתוח את המייל וכך להתקין את אותה חומרה על המחשב שלכם. כל זה עלול מאוד לפגוע בחברה, בארגון או בעסק שלכם. עם זאת, תוכלו להימנע מכל התסריט הנוראי הזה בעזרת תוכנות ומערכות של הלבנת קבצים. חשוב שתבינו: עבודה כזאת של פישינג, בעזרת מייל כזה לדוגמא, עלולה להוביל למצב שהמחשב כלל לא יהיה יותר פעיל. כל עוד מדובר על מחשב שמחובר למחשבים אחרים ולמעשה מהווה חלק מרשת המחשבים של הארגון - פעולת הפישינג הזאת עלולה לפגוע במערכת המחשוב כולה. לכן לא רק שצריך להתקין מערכת משוכללת של הלבנת קבצים, אלא חשוב מאוד לעשות את זה כמה שיותר מהר. אתם תראו שאם תפנו אל חברה מקצועית שזו בדיוק המומחיות שלה, היא תעזור לכם. חברות מקצועיות יודעות להבין מה הצורך של הארגון שלכם ובהתאם לכך הן יכולות להתקין מערכת להלבנה של כל הקבצים הקיימים. 

איך תבחרו את המערכת הנכונה לכם? 

כעת, כאשר הבנתם את החשיבות של הלבנת קבצים, טבעי שתחשבו: איך באמת כדאי לעשות את זה? האם כל תוכנה יכולה להתאים? והאם מספיק להתקין בסך הכול אנטי וירוס על אחד מהמחשבים בעסק? חשוב להבין שבעידן המודרני שבו אנחנו חיים זה לא כך. למעשה, אנחנו חיים בעידן שבו יש קשר ישיר בין כל מחשבי החברה. לכן, אפילו אם תתקינו אנטי וירוס על אחד מהמחשבים, זה בפירוש לא יעזור ולא יגן על המחשבים האחרים בחברה. לעומת זאת, אם תבחרו לכם מערכת משוכללת של הלבנת קבצים, זה כבר משהו אחר לגמרי. לכן יש טעם לרדת לעומק הפרטים ולנסות להבין מה מציעות לכם חברות שונות בתחום הזה. האם כל חברה שמציעה לכם מערכת כזאת באמת תיתן לכם את הטוב ביותר שקיים? והאם מדובר על מערכת הלבנה של קצבים משוכללת, מתקדמת וכזו שכוללת אל כל ההגנות שאתם צריכים? זה לא תמיד כך. לכן יש טעם לבדוק היטב באיזה סוג של הגנה ומערכת אתם בוחרים. אם הבנתם את החשיבות של שמירה על המידע בעסק, הרי ברור שלא תרצו להתפשר ותרצו לבחור את המערכת הכי טובה שיש. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה