מדוע תרומות לניצולי שואה הן כה חשובות?



עם נמדד על פי החולייה החלשה שלו וביחס לאנשים אלו. פעמים רבות האוכלוסיות החלשות הן הקשישים בחברה וזאת מכיוון שלא פעם ולא פעמיים אין להם כסף לסיים את החודש. בישראל יש מצב מיוחד שבו יש הרבה מאוד ניצולי שואה אשר לא יכולים לסיים את החודש והעם בישראל צריך להימדד לפי היחס שלו לאותם ניצולי שואה.

קרדיט PIXABAY

זו האחריות של כל אחד ואחת מאתנו לגייס תרומות לניצולי שואה וזאת בכדי להבטיח כי הניצולים יחיו בכבוד. לא יכול להיווצר מצב שבו אדם אשר שרד את זוועות הנאצים לא יכול לקנות תרופות או אוכל או להיעזר במטפלת. אי אפשר להגיד כל הזמן שזו אחריות הממשלה ולא לקחת אחריות על הנושא וזו המחויבות של כל אחד ואחת מאתנו לתרום לניצולי השואה.

האם זה משנה לאיזה ארגון אני תורם?

עולה השאלה האם זה משנה לאיזה ארגון אנו תורמים את הכסף בשביל תרומות לניצולי שואה? אם כן אתם צריכים להבין כי יש הבדלים עצומים בין הארגונים השונים ויש ארגונים אשר מבצעים מלאכת קודש בעוד ארגונים אחרים כמעט ולא עוזרים לניצולי השואה. לכן אתם צריכים לבחור את הארגון שלו אתם תורמים בפינצטה ולוודא כי זה ארגון רציני אשר באמת עוזר לניצולי השואה.

על רקע זה עולה השאלה האם כדאי להתנדב ולעזור לניצולי שואה והתשובה היא שזה בהחלט אפשרי אך פעמים רבות תהיה משמעות גדולה יותר לכסף שאתם נותנים לארגונים וזאת מכיוון שכך הניצולים יכולים לכלכל את חייהם בצורה יותר טובה ולקנות אוכל, בגדים, חשמל ומים בעזרת הכסף שאתם תרמתם.

מה קורה אם אני לא רוצה שיידעו שתרמתי?

נאמר כי אנו רוצים לתת תרומות לניצולי שואה תרומות לניצולי שואה אך אנו לא רוצים שיידעו כי תרמתי מה אנו יכולים לעשות במצב כזה? זה לא מצב היפותטי מכיוון שיש הרבה אנשים אשר מאמינים בתרומה בסתר.

אם כן אנו חייבים לציין כי כיום רוב הארגונים הגדולים אשר עוזרים לניצולי שואה מאפשרים תרומה בסתר וזה משהו שכדאי לכם לתת עליו את הדעת. לכן אם אתם לא רוצים שיידעו שתרמתם האופציה של תרומה בסתר היא אופציה שרירה וקיימת ועל כך יש לתת את הדעת.

מדוע בחנוכה יש משמעות מיוחדת לתרומה שלי?

עליכם לדעת כי לניצולים רבים קשה יותר בחגים וכך גם בחנוכה מכיוון שאין להם משפחה לחגוג איתה והם לבד. לכן תרומה לחנוכה לניצולי שואה היא אופציה שיש לתת עליה את הדעת. בחג החנוכה אפשר לתת לניצולים לחיות בכבוד וזה דבר מבורך שיש לעשותו.

בחנוכה הזאת אנו נדאג כי כל הניצולים יעברו את החד בשמחה כאשר יש להם אור בנשמה ובבית ולכן נתרום ביד רחבה, זו המחויבות של כך אחד ואחת מאתנו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה