מדור לדור: איך מוצאים דרכון פורטוגלי גם לילדים?



בשנים האחרונות קיבלו מעל 11,000 ישראלים דרכון פורטוגלי, כאשר רבים עוד מחכים לקבלת האישור העקרוני שיוביל בסופו של דבר לקבלת האזרחות. למעשה, אם אתם בעצמכם נמצאים בתהליך של הוצאת דרכון משום שנמצאתם זכאים לכך, אפשר וכדאי לנצל את ההזדמנות לטובת הוצאת דרכון גם לילדים שלכם, וזאת על בסיס תיקון לחוק שאושר בשנת 2015 ומאפשר גם לילדים לקבל את הדרכון בהליך מקל. אז איך ניתן להוציא דרכון פורטוגלי לדור העתיד? אנחנו כאן עם כל הפרטים.

קרדיט תמונה: pixabay

הוצאת דרכון פורטוגלי לילדים – כך תעשו זאת

השגת אזרחות פורטוגלית מהווה הזדמנות מצוינת ליצור בעבורכם ובעבור הילדים שלכם אפשרויות רבות ומגוונות, כמו מעבר בין מדינות האיחוד האירופי באופן חופשי, לימודים ועבודה בפורטוגל, להיכנס לארה"ב ולאוסטרליה בלי צורך בהנפקת ויזה ועוד ועוד. אזרחות פורטוגלית לילדים מאפשרת שורה של יתרונות ואפשרויות רבות הפתוחות בפני דור העתיד, ובהן כמובן האפשרות לבצע רילוקיישן לתקופה קצרה או ארוכה, לצורכי עבודה וכן עבור התפתחות אישית.

בשביל לקבל אזרחות עבור ילדים מתחת לגיל 18 אפשר להגיש בקשה לרשויות בהתאם לחוק האזרחות אשר מקנה אפשרות להורים לבקש בעבור הילדים את האזרחות, וזאת בהתאם להוכחת זיקה למגורשי ספרד ופורטוגל. שימו לב כי קטין יכול לקבל את הדרכון רק אם אחד ההורים כבר קיבל את האזרחות, ועל כן אם אתם עדיין נמצאים בתהליך בעצמכם, המתינו עד שתקבלו את הדרכון ובהמשך הגישו בקשה בעבור הילדים. ההמלצה הגורפת של מומחים בתחום היא להמתין עד גיל 18, משום שבגירים יכולים להגיש בעצמם את הבקשה ולעבור את המסלול המהיר שנמשך בין שנה וחצי ועד שלוש שנים, בניגוד למסלול רגיל שבו נדרש להוכיח זכאות וזיקה לפורטוגל – בין שמדובר במבחני שפה או בהוכחה כי הם מתגוררים בפורטוגל למשך תקופה של מספר שנים.

השקעה בעבור העתיד של הילדים

למרות התשלום הגבוה יחסית בתמורה לקבלת דרכון, אין ספק כי מדובר בהשקעה עתידית מצוינת בעבור הילדים שלכם, וזאת בשל שורה ארוכה של יתרונות שניתן לקבל במסגרת קבלת הדרכון. כפי שציינו, ההמלצה היא לחכות עד שהילד מגיע לגיל 18 בשביל ליצור בעבורו "גשר" מהיר לטובת השלמת ההליך, בניגוד למסלול רגיל שדורש הרבה יותר עבודה מבחינת הוכחת זיקה. מאז אושר התיקון לחוק אלפי ילדים כבר קיבלו את הדרכון, ועל כן זה הזמן שלכם כהורים לדאוג לעתיד של הילדים ודור העתיד שרואה את עצמו כחלק מעולם גלובלי, בייחוד בכל הקשור ליכולת לקבל דרכון אירופי.

מדוע ליווי מקצועי הוא הכרחי?

בין שאתם מתכננים להתחיל בתהליך של הגשת בקשה לעצמכם או שאתם רוצים להגיש בשם הילדים שלכם, רצוי לפנות לעורך דין מומחה בתחום אשר יספק לכם את הליווי המקצועי שיסייע לכם להשלים את ההליך הבירוקרטי על הצד הטוב ביותר ועם מינימום של התעסקות מצדכם.

הליווי הזה מבטיח לא רק קבלת דרכון אלא גם יכולת להתמודד עם לא מעט דרישות מצד הרשויות – החל מהנפקה של תעודת יושר ועד מסמכים שמאשרים כי אתם וילדכם אכן צאצאים של אנוסי ספרד ופורטוגל. העדיפו להשקיע יותר כסף לטובת קבלת ליווי, ובהתאם לכך תוכלו להיות רגועים כי אתם מקבלים מענה מדויק המותאם לצרכים שלכם, ושל הילדים.

לסיכום

הוצאת דרכון פורטוגלי בעבור ילדים היא אפשרית וכעת אפילו קלה יותר מאי פעם. בשביל להגשים את החלום שלכם ושל משפחתכם, פנו כבר עכשיו לחברה מקצועית המעסיקה עורך דין המתמחה בתחום, כדי לבדוק זכאות ובהמשך גם להגיש בקשה שבסופה תוכלו להעניק לילדים מתנה בעלת ערך מוסף אדיר – דרכון פורטוגלי. בהצלחה!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה