מדריך בחירת מערכות מיזוג VRF



רוב האנשים מכירים את המונחים תנורים, דוודים, משאבות חום ומזגנים, או לפחות שמעו עליהם. מערכת זרימת קירור משתנה היא משהוא אחר לחלוטין, והיא מותקנת היום בבניינים רבים. אלו הן מערכות חימום וקירור חזקות ויעילות שניתנות להתאמה אישית וחסכוניות באנרגיה עם החזרה מהירה על ההשקעה.

קרדיט תמונה PIXABAY

אם אתם מעוניינים להבין את הבסיס לטכנולוגיית מערכות מיזוג VRF, והאופן בו אתם יכולים להפיק מהן תועלת, מדריך זה מציג את מה שחשוב לדעת.

ההיסטוריה של מערכות מיזוג VRF

מערכות מיזוג VRF חדשות יחסית בישראל. מערכות אלו הומצאו לראשונה ביפן בשנת 1982, כשחמישים אחוזים מבנייני משרדים בגדלים בינוניים, ו-33% משטחי משרדים גדולים משתמשים עד היום במערכת זו. המערכות הגיעו לישראל בתחילת שנות ה-2000, בעיקר כשיטה משתלמת לחמם ולקרר מבנים.

איך פועלת מערכת מיזוג VRF?

הטכנולוגיה שמאחורי מערכות מיזוג VRF מורכבת, אבל ניתן לחשוב עליהן כעל גרסה משופרת של מערכות פיצולים ללא צינורות. מערכות אלו משתמשות במשאבות חום או במערכות שחזור חום על מנת לספק חימום וקירור עוצמתיים לכל היחידות הפנימיות והחיצוניות, ללא שימוש בתעלות אוויר.

עם מערכת מיזוג VRF, הבניין כולל מספר יחידות פנימיות שמשמשות על ידי יחידת עיבוי חיצונית אחת, עם משאבת חום או מערכת התאוששות חום. ההבדל העיקרי בין השניים הוא שמערכת התאוששות חום יכולה לספק חימום וקירור בו זמנית.

טכנולוגיית מיזוג אוויר ללא תעלות

ליחידה החיצונית יש מדחסים עם מאווררים מנועי אינוורטר, מה שאומר שהמהירות שלהם משתנה על ידי התאמת תדר אספקת החשמל, כמות נוזל הקירור המסופקת על ידי המדחס תלויה בקצב. כאשר היחידה הפנימית שולחת דרישה ליחידה החיצונית, היחידה החיצונית מספקת את הכמות הספציפית של נוזל הקירור ליחידות הפנימיות הבודדות.

טכנולוגיית מערכות מיזוג VRF יכולה לפעול בקיבולת גבוהה ללא שימוש בתעלות, וזה אחד מיתרונותיה הרבים.

יתרונות נוספים של מערכות מיזוג VRF

חימום וקירור מותאמים אישית

במערכות מיזוג אוויר רגילות, האפשרויות היחידות הן הפעלה או כיבוי. מערכות מיזוג VRF מחממות ומקררות אזורים שונים בבניין בו זמנית והדיירים יכולים להתאים אישית את הגדרות הטמפרטורה.

עיצוב גמיש

מערכות מיזוג VRF זמינות במגוון סוים וגדלים, כך שהן מתאימות לכל יישום. ניתן למצוא באולם התצוגה של חברה שמייצרת ומשווקת מערכות מיזוג אוויר ציוד אלגנטי וקומפקטי, כך שאם יש לכם מקום מוגבל, זוהי בחירה מצוינת.

פעולה בעוצמה נמוכה

מערכות מיזוג VRF פועלות בעוצמה שקטה מאוד ואינן מפריעות לדיירי הבניין כשהן פועלות, בניגוד לטכנולוגיית מיזוג אוויר ישנה יותר.

התקנה קלה ויעילה

מכיוון שהיחידות קומפקטיות ושוקלות פחות מציוד מיזוג אוויר עם תעלות, ההתקנה קלה! רוב הדגמים של מערכות מיזוג VRF ניתנות להעברה במעליות, וזהו שיקול חשוב במיוחד לבעלי בתים או עסקים שצריכים לשוב לפעילות רגילה במהירות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה