מדריך: ככה תרשמו חברה בע"מ



לפעילות של אדם או עסק באמצעות חברה בע"מ יתרונות רבים אך נראה כי היתרון הגדול ביותר הינו העובדה, כי חברה הינה אישית משפטית נפרדת- כלומר, חברה לצורך העניין הינה כמו אדם פרטי נפרד, הגם שקשה לעיתים לתפוס קונספט זה (כיצד לחברה יש אישיות?).

קרדיט לתמונה Freepik

בשל העובדה כי חברה הינה גוף נפרד מהאנשים המנהלים אותה ויש לה שם, כתובת, זכויות וחובות משל עצמה, אזי פעמים רבות כאשר יבקש אדם או קבוצת אנשים להקים או לנהל עסק, יעשו זאת באמצעות הקמת חברה בע"מ . האם אכן יעיל יותר? כיצד נקים חברה בע"מ?

כל אחד יכול לרשום חברה בע"מ?

פתיחת חברה בע"מ נעשית באופן מקוון דרך אתר רשם החברות והמדובר בהליך שהינו פשוט יחסית ברוב המקרים, אך עדיין ולמרות הפיתוי "לעשות זאת בעצמך" ולחסוך כספים, לעיתים הפרוצדורות מטעות וההליך עלול להתעכב ולהסתרבל ולעכב את רישום החברה, בשל אי בקיאות בסיסית.

לכן, מומלץ ביותר לשכור שירותים מעורך דין הבקיא בדיני חברות וברישומן, אשר בהכרח יידע כיצד לבצע הרישום בדרך המהירה והיעילה ביותר עבור המבקש שכן, לא ניתן להתחיל לפעול בשם החברה עד אשר משלימים את כל הליכי הרישום והקמת החברה בגופים השונים.

כיצד רושמים חברה בע"מ או- כיצד פותחים חברה?

  1. הגשת בקשה לרישום חברה אצל רשם החברות (הטפסים כולם מהאתר עצמו):
  • ממלאים "טופס בקשה לרישום חברה"- בו בין היתר, יהיו שם החברה המוצע (3 אופציות בעברית ובאנגלית), שם המבקש ופרטיו, הון החברה, מספר המניות, סוגן ואופן חלוקתן בין בעלי המניות, הצהרת בעלי מניות ואימותי החתימות.
  • נמלא "תקנון חברה"- בו בין היתר, יהיו שם החברה (3 האופציות), מטרותיה, פרטים בדבר הון החברה, בעלי המניות.
  • נמלא טופס 1 "הצהרת בעלי מניות"- שיכלול את פרטיהם והצהרתם כי כשירים להחזיק במניות.
  • נמלא טופס 2 "הצהרת דירקטורים ראשונים"- בו בין היתר, יהיו שם החברה המוצע ופרטי הדירקטורים.
  • נצרף אישור על תשלום אגרה בגין פתיחת חברה (עומד כיום על הסכום של 2,600 ₪ או 2,324 ₪ בהגשה באופן מקוון).
  1. נקבל את תעודת ההתאגדות של החברה- אם שם החברה תקין (אחד משלוש האופציות שכתבנו), כל המסמכים מולאו כנדרש ולא חסרים פרטים, יאשר רשם החברות את פתיחת החברה ויעניק לה מספר ח.פ. שהוא בעצם תעודת הזהות של החברה.
  2. פתיחת חשבון בנק לחברה- לאחר קבלת תעודת ההתאגדות, ניגש עימה ועם יתר המסמכים ששימשו לפתיחת החברה (חלק מהם מתבקשים על ידי הבנק), נחתום על מסמכי הבנק בקשר לחברה ולחברה ייפתח חשבון בנק נפרד.
  3. הקמת החברה במע"מ ובמס הכנסה- רצוי לעשות זאת באמצעות רואה חשבון מוסמך, שגם יקים את החברה באופן מסודר ומדויק וגם יהיה אמון באופן שוטף על כל ענייניה החשבונאיים של החברה (אין זה המקום לחסוך בעלויות).
  4. נתחיל לנהל את הפעילות העסקית באמצעות החברה.

חברה או עוסק מורשה?

לחברה יתרונות מובהקים משלה כמו עובדת היותה גוף משפטי נפרד ובעלי המניות בה מוגנים בעלי המניות מטענות כלפיהם או מגישה לנכסיהם וכספיהם הפרטיים, או כמו העובדה שניתן לערוך במסגרת חברה תכנוני מס (חוקיים כמובן) שיכולים לחסוך לבעלי המניות כספים רבים.

החסרונות הבולטים בחברה הינן ההוצאות הכספיות הגדולות יותר לעומת עוסק מורשה- כמו האגרה לפתיחת החברה והאגרות השנתיות וכן, העסקת רואה חשבון (ובדרך כלל גם יועץ משפטי) בעלויות חודשיות גבוהות יותר וגם, לסגור או לפרק חברה- הליך ארוך ויקר יותר ברוב המקרים.

נכון שיותר "נוצץ" להציג עצמך כבעל חברה, אך תמיד כדאי לראות את התמונה בכללותה ולשקול האם לצורך הגשמת המטרות העסקיות הספציפיות, כדאי להיכנס לכל התהליך של פתיחת חברה ואחזקתה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה