מדריך לבחירת סכין שף מקצועית



סכין היא מלכת כלי העבודה במטבח וטבחים מדופלמים משקיעים בנבחרת מרשימה של סכינים איכותיות שיוכלו לשלוף בעת הצורך

cook and bake

בשנים האחרונות עלתה המודעות לביצועים מרשימים באמצעות סכין שף מקצועית במיוחד בשל תוכניות טלוויזיה רבות שהכניסו בשלנים ושפים למטבח.
במהלך תקופת הקורונה כאשר רבים החלו לבלות זמן רב יותר במטבח וחיפשו איך לשדרג את הפעילות הקולינארית חלה עלייה בדרישה לסכיני איכות.

רוצים גם אתם להצטייד בסכין שף מקצועית? לפניכם הגורמים החשובים שיש לקחת בחשבון כגון החומר ממנו עשויה הסכין, משקלה, חדות הלהב, מבנה הסכין לאחיזה נוחה ועוד.

ממה עשוי הלהב של סכין שף?
הלהב הוא גולת הכותרת וקיימים חומרים שונים ליצירת וחישול להב של סכין כאשר יש לבדוק מהו החומר ממנו עשוי הלהב (הצד החדש של הסכין). בין החומרים ניתן למנות פלדת אל חלד, שהינו מתכת עמידה בפני חלודה אך קשה יותר להשחזה.
כמו כן, ישנם סכינים בעלי להב קרמי תכליתית אך אלה עשויות להיות רגישות ושבירות יותר.
פלדת ניטרום מחוזקת נחשבת היום לחומר יוקרתי המוביל בזירה, שמקנה עמידות גבוהה במיוחד ואריכות ימים להשגת הביצועים המרשימים ביותר.
שימו לב לתחזוקה של הסכין כשיש מתכות שקל יותר לתחזק לאורך זמן במינימום השחזות. כשיש גם משחיזים ייעודיים שניתן לרכוש ולהחזיק במטבח ולהשתמש בכל פעם שאתם חשים שיש צורך להשחיז את הסכין. 
החומר רלבנטי גם בסוג הידיות כשיש ידיות מעץ שדוחות שומן והעץ גם נחשב לחומר היגייני אך עשוי להתבלות ברטיבות וידיות פלסטיק עמידות אבל לרוב יותר סופחות שומן.
בעידן הנוכחי ניתן למצוא גימור POM על גבי ידיות, שהינו חומר בעל קשיות גבוהה בפני חומרי ניקוי ועייפות החומר שמוסיף לתוחלת החיים של המוצר.

ארגונומיות היא שם המשחק
משקל הסכין אף היא משחקת תפקיד חשוב כי יש סכינים קלי משקל, שיתאימו יותר לקיצוץ סלט בעוד סכינים מאסיביות לבשר.
כמובן שמשקל המוצר הוא פונקציה של העדפה אישית לפי המלאכה השגורה במטבח, אך מה שעוד יותר חשוב זאת נוחות האחיזה סכין גם ברמת התפקוד וגם ברמת הבטיחות.
חשוב מאוד לבחור מוצר בעל ידידת ארגונומית שלא תחליק מהיד כשכיום אפשר כבר למצוא שכלולים נוספים כמו ידיות אנטי בקטריאליות עם חומר למניעת התפתחותן של בקטריות המתאימות לעבודה ארוכה ומאומצת במטבח. יש לשאוף להשיג יציבות מקסימלית בעת האחיזה והעבודה עם המוצר.
בחנו מהו אורכה של כל סכין כשלרוב האורך משחק תפקיד במיומנות של הטבח כשמתחילים מצטיידים בסכינים קצרות יותר ואילו בשלנים מיומנים בסכינים ארוכות יותר.
בכל מקרה לכל סכין יש טקסטורה אחרת כשיש מוצרים המאופיינים בשוליים חלקות לשדרוג מלאכת החיתוך המדויקת וישנם מוצרים בעלי שקעים שיש להם תפקיד משמעותי בהקטנת החיכוך גם שהלהב לא נצמד לאוכל.
כדאי לברר מראש גם בפני אילו טמפרטורות עמיד המוצר אם ניתן לעבוד אתו הן בטמפרטורות נמוכות והן בטמפרטורות גבוהות לפי הצורך. במוצרים איכותיים במיוחד מדובר בעמידות בטווחים מרשימים של מינוס ארבעים מעלות ועד 150 מעלות צלזיוס.
שיקול נוסף שקריטי לרכישה הוא נושא האחריות. סכיני שף מקצועיות ואיכותיות לרוב יגיעו עם 10 שנות אחריות במיוחד כאשר מדובר במותג בינלאומי ידוע במוצרי איכות. 

היכן רוכשים סכין שף מקצועית?
באתר של הרשת קוק אנד בייק תוכלו למצוא קטגוריה שלמה ועשירה של סכיני שף בטווח רחב של מחירים. הסכינים נבחרו בקפידה ותוכלו ללמוד על כל מוצר מתוך מפרט טכני מעמיק שכולל סקירה של החומרים, מאפיינים דומיננטיים ותכונות של המוצר כולל מידות וליהנות ממחירים משתלמים במיוחד.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה