מדריך מיוחד: כך תמצאו עורך דין מומחה בתחום הרשלנות הרפואית



מתכננים להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית? רגע לפני, נציג לכם כעת מדריך יעיל לטובת בחירה בעורך דין מומחה שיסייע לכם במסגרת ההליך – החל משלב הגשת התביעה ועד לקבלת הפיצוי. מה אתם צריכים לדעת לפני הגשת התביעה?

קרדיט לתמונה: Pixabay

מהי רשלנות רפואית וכיצד מגישים תביעה?

בשנים האחרונות אנו עדים לשורה של מקרים שבמסגרתם מטופלים הגישו תביעות בגין רשלנות רפואית כנגד רופאים. עם זאת, לא כל מקרה מוגדר כרשלנות וצריך להבין קודם כל מהי. מדובר ברשלנות רפואית רק אם ניתן להוכיח כי הרופא (כמו גם הצוות הרפואי) חרגו מסטנדרט הרפואה הסביר, ובעקבות כך נגרם נזק למטופל. כדי לבחון האם המקרה שלכם אכן מתאים להגדרה, תדרשו לגשת לעורך דין המתמחה בתחום של רשלנות רפואית לצורך בחינת המקרה לצד היוועצות עם מומחים בתחום. רק לאחר שעורך הדין פנה לרופא לצורך קבלת חוות דעת, ניתן יהיה לבחון את גובה הפיצוי ואת אופן הגשת התביעה. חשוב להבין כי תביעות רשלנות רפואית הן תביעות מורכבות, הן בשל האתגר בהוכחה בפני בית המשפט כי אכן הצוות הרפואי התרשל בתפקידו, והן בשל קשר שתיקה שקיים בין רופאים ומוסדות רפואיים. בעקבות קשר השתיקה הזה, נוצר קושי באיתור מומחים שיהיו מוכנים להעיד בבית המשפט, ולכן רשת הקשרים של עורך הדין הינה חיונית לטובת יצירת תיק ראיות חזק המבוסס על חוות דעת וראיות תומכות. באתר lawtip תוכלו למצוא את כל המידע שאתם צריכים לגבי רשלנות רפואית, וזאת מתוך מטרה כי תוכלו להיערך בצורה נכונה לקראת ההליך, כולל בחירת עורך דין.

כיצד למצוא עורך דין מומחה בתחום?

המלצות

מדי שנה מוגשות מעל ל-12,000 תביעות בגין רשלנות רפואית. המשמעות בעבורכם היא שדרך אנשים שהגישו תביעה ונמצאים בקבוצות ברשתות החברתיות, או אפילו במעגל הקרוב והרחוק, תוכלו לקבל המלצות בעבור בחירת עורך דין המתמחה בתחום. דרך המלצות תוכלו לקבל מידע חשוב בנוגע לאישיותו, רמת הזמינות, היכולת המקצועית לספק מידע בשקיפות מלאה כמו גם ההתרשמות שלהם מאופן ניהול התיק. שימו לב כי מדובר בחוויה סובייקטיבית, ועל כן קחו את ההמלצות בערבון מוגבל.

ניסיון

מדובר בתיקים מורכבים מאוד לניהול, ולכן הניסיון מהווה חלק משמעותי בתהליך הבחירה. ככל שעורך הדין שלכם הוא בעל ניסיון בתחום, כך תוכלו להיות בטוחים כי הוא ידע להתנהל עם הקשיים כמו גם ההליכים הכרוכים בתהליך של תביעת רשלנות. הניסיון משחק תפקיד משמעותי בסיכויי ההצלחה, ועל כן אל תהססו לשאול את עורך הדין כמה שנות ניסיון יש לו בתחום.

התמחות

מאחר והתחום של תביעות רשלנות רפואית הוא רחב, רצוי לבחור בעורך דין שתחום ההתמחות שלו היא ספציפית. שימו לב כי אין דבר כזה "מומחה לרשלנות רפואית" אלא יש תחום עיסוק ייחודי כמו למשל עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית בתחום היריון ולידה. ככל שעורך הדין מיומן בתחום שבו אתם מעוניינים להגיש תביעה, כך הוא ידע לפעול בהתאם לידע ולניסיון אותו צבר בתחום העיסוק הזה.

זמינות

עדיף לתאם פגישת ייעוץ עם לפחות שניים עד שלושה עורכי דין, ולהתרשם מכל אחד. לאור העובדה כי מדובר בתיקים מורכבים לניהול הדורשים את תשומת לבו של עורך הדין, עדיף לבחור בעורך דין שעובד במשרד וזמין בעבורכם לכל שאלה כמו גם מענה בעקבות דיון או בקשה מצד הנתבעים. היחס האישי הוא פרמטר חשוב מאוד בתהליך, ועל כן אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר.

הסכם טרחה

לפני שאתם חותמים על הסכם עם עורך הדין, רצוי לעבור היטב על הסכם ולשאול לגבי סעיפים שאינם ברורים לכם. שימו לב כי קיים סעיף המפרט את שכר הטרחה אותו יקבל עורך הדין כתוצאה מאישור התביעה, כאשר הטווח נע בין 20%-30% מהסכום הסופי של הפיצוי אשר נקבע ע"י בית המשפט או בהליך גישור.

לסיכום, בחירה של עורך דין לצורך הגשת תביעה בעקבות רשלנות רפואית היא הדרך להבטיח כי תוכלו לקבל ייעוץ וייצוג משפטי מהמעלה הראשונה – החל משלב גיבוש כתב התביעה ועד להגשתה לבית המשפט. כל זאת לצורך קבלת פיצוי הולם בגין הנזק שנגרם לכם – בעקבות רשלנות מצד הרופא או הצוותים הרפואיים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה