מהו גודלו של מזרן סטנדרטי? תלוי בשפה



אחד הדברים אשר משפיעים באופן מהותי על שנת הלילה של האדם, הוא המזרן אשר הוא ישן עליו. אין ספק שאדם אשר ישן על מזרן לא מספיק נוח, אשר לא מתאים לו, לא ישן שינה מספיק איכותית בלילה ובשל כך, יסבול במהלך היום מעייפות, תשישות, חוסר מוטיבציה ועוד. לכן, אם השינה שלכם לא מספיק טובה, הגיע הזמן שתבחנו את המזרן שלכם ותחליפו אותו בחדש ומתאים לכם, במידה והוא אכן גורם לכם לישון פחות טוב בלילה. רכישת מזרן חדש הוא תהליך הגובל בבדיקת המזרנים הקיימים לצורך בחירת המזרן המתאים והטוב ביותר עבור כל אדם. אחד הפרמטרים שיש לשים עליהם דגש בתהליך בחירת מזרן הוא המידה של המזרן

pixabay

מידות מזרנים

מידות מזרנים הם דבר המשתנה בהתאם ליצרן של המזרון. מה הכוונה? מידות המזרן יקבעו בהתאם למידות של המדינה שבה ייצרו את המזרן. בארצות הברית נפוצים מזרנים במידות אינצ', כאשר כל אינצ' שווה ל2.54 ס"מ. המזרנים נמדדים באינצ'ים לפי סוגם. לדוגמא: מזרן יחיד אשר נקרא סינגל או טווין יהיה בגודל של 39 עד 75, ובתרגום לעברית בגודל של 100 עד 190 ס"מ., מזרן יחיד אורך יותר נקרא אקסטרא לונג והוא יהיה במידות 100 עד 205 ס"מ. מזרן פול דאבל הוא מזרן זוגי רגיל במידות של 140 עד 190 ס"מ,  מזרן קווין סייז הוא מזרן זוגי גדול יותר במידה של 150 עד 200 ס"מ ומזרן קינג סייז הוא מזרן זוגי גדול מאוד במידה 195 עד 200 ס"מ. לעומת זאת באנגליה משתמשים בשפה אחרת ולכן, אם מדובר במזרן אשר ייצרו באנגליה, יש צורך להתוודע לשפה שבה מודדים את המזרן באנגליה ועל האופן שבו היא מתפרשת לעברית מבחינת המידות.

מידות מזרנים בישראל

כאשר מדובר על מזרנים המיוצרים בישראל, המידות הסטנדרטיות הן: מזרן יחיד סטנדרטי יהיה 80 עד 190 ס"מ, מזרן זוגי סטנדרטי יהיה 140 עד 190 ס"מ, מזרן זוגי גדול יהיה 160 עד 200 ס"מ. על אף שמדובר על מידות סטנדרטיות בישראל, הרי שלא פעם תוכלו למצוא מזרנים בייצור מיוחד התואמים לסוגי מיטות מיוחדות כגון: מיטות מתכווננות, מיטה יהודית המתחלקת לשתי מיטות יחיד נפרדות ורחבות ועוד. לרוב מזרנים המגיעים בהתאמה מיוחדת לצרכים, הם מזרנים שבלתי ניתן להחזיר במידת הצורך לחברה ולכן, חשוב לבדוק היטב איזה מזרנים אתם בוחרים במידה ואתם זקוקים למזרנים בגודל לא סטנדרטי.

אחראיות על מזרנים

לא משנה איזה מידות של מזרנים תבחרו, הרי שחשוב מאוד לדאוג שהחברה אשר ממנה רכשתם את המזרן תעניק לכם עליו אחראיות. חשוב לדעת שהאחראיות על המזרן היא אחראיות של היצרן ולא אחראיות של החנות. ישנן לא מעט חנויות אשר מאפשרות ללקוח לקחת מזרן לניסיון ללא תשלום לכמה ימים, על מנת לבדוק את הנוחות של המזרן, את האיכות שלו ואת ההתאמה שלו לאדם שישן עליו. אולם, מרבית החנויות יאפשרו תקופת ניסיון ללא עלות על המזרן, רק כאשר בוחרים לרכוש מזרנים בגודל סטנדרטי. כאשר בוחרים במזרנים בגודל לא סטנדרטי המוכרים שבחנויות לרוב לא יאפשרו תקופת ניסיון למזרן וזאת בשל העובדה שלאחר תקופה זו אם יבחר הלקוח להחזיר את המזרן, יהיה לא פשוט למכור אותו בשל העובדה שהגודל שלו לא סטנדרטי.

מזרנים הם דבר שבהחלט לא כדאי להתפשר עליו, הן מבחינת הגודל המתאים לכם, הן מבחינת הנוחות שלהם והן מבחינת האיכות שלהם. לכן, חשוב לבחור במקום הטוב ביותר לרכישת מזרנים.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה