מהו הסכם חלוקת עיזבון



לאחר שאדם נפטר, העזבון שלו עובר ליורשים שנקבעו מראש בצוואה שיצר. למרבה ההפתעה, החוק בישראל מאפשר ליורשים לשנות את חלוקת הרכוש ביניהם, על ידי קביעת הסכם חלוקת עיזבון (או הסכם יורשים). עורך דין צוואה הוא הגורם אליו יש לפנות לצורך עריכת הסכם שכזה, באופן הנכון והראוי ביותר

קרדיט תמונה PIXABAY

מתי נפנה אל עורך דין צוואה

עורך דין צוואה יעמוד לשירותכם בכל מצב שבו ישנה אי הסכמה בגין צוואה, שנדרש איזשהו שינוי או עריכה ואף ביטול של סעיפים שונים, וכמובן לצורך עריכת הסכם חלוקת עיזבון. הסכם שכזה יש ליצור במקרים הבאים:

  • התנגדות לצוואה – ישנם מקרים בהם יורש אחד או יותר מחליטים להתנגד לצוואה ולערוך במקום הסכם חלוקת עיזבון. על מנת לחסוך מאבק משפטי הכרוך בהתנגות לצוואה, יש לקבוע הסכם לשינוי חלוקת העיזבון המקורית במטרה להניח את דעתם של היורש או היורשים שמתנגדים לצוואה מסיבה כזו או אחרת.
  • שיקולי מס – זהו כנראה המניע המרכזי לעריכת הסכם יורשים. בלא מעט פעמים יהיה זה נכון לערוך מחדש את אופן חלוקת העזבון בכדי למנוע עלויות מיסוי גבוהות.
  • קשר סנטימנטלי לנכס – יורש אחד או יותר עלולים לחוש קשר רגשי של ממש לנכס מסוים שלא נרשם עבורו במסגרת החלוקה המקורית של העזבון. במקרה זה, ניתן להעביר את הנכס ליורש הספציפי וכך להניח את דעתו ולשמור על מערכת יחסים חיובית בין היורשים.
  • שותפות בנכסעורך דין צוואה יערוך הסכם יורשים במקרה בו על פי הצוואה המקורית, נכס מסוים הורש עבור כמה יורשים שאינם מסתדרים זה עם זה. עריכת הסכם חלוקת העזבון מחדש מאפשר פירוק השותפות הרעילה, ולחסוך סכסוכים עתידיים בין היורשים ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בקרובי משפחה.

חשיבות עליונה לליווי המשפטי

בכדי למנוע אפשרות של מחלוקות עתידיות, חשוב מאוד שהסכם חלוקת העיזבון ינוסח באופן ברור ומובן. מסיבה זו ישנה חשיבות אדירה לייעוץ משפטי, במסגרתו עורך דין צוואה יעבור על כל הפעולות הנדרשות לעריכת הסכם מתאים, ינסח אותו לשביעות רצונם של היורשים ואף יציג אותו בפני בית המשפט לאישור.

אין ספק שהאפשרות לערוך הסכם שכזה היא קריטית מכיוון שעל צוואות שאינן מנוסחות לשביעות רצונם של היורשים, נופלות לעתים מערכות יחסים גם בתוך המשפחה. עורך הדין יסייע לכם לערוך מחדש את הסעיפים הבעייתיים בצוואה, להתאים את רצונו של אהובכם למציאות הקיימת במערכות היחסים בין היורשים ולשמור על שלום בית. הרי ידוע לכל שבסופו של דבר זו כנראה תהיה משאלת ליבם הגדולה ביותר של אלו שמשאירים אחריהם לא רק נכסים רבים, אלא גם יורשים שאוהבים ומעריכים אותם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה