מהו התפקיד האמיתי של הכספת?



הצורך בשמירה על חפצים יקרי ערך הביא לעליה בדרישה לכספות למשרד ולבית, קראו איך הכספת הנכונה תגן על רכושכם

Shutterstock

מידת האבטחה של כספות משתנה, כספת בסיסית מספקת אבטחה כנגד הגנב הממוצע, יכולה לשמש אותנו כדי לשמור על דברים בעלי ערך נמוך יחסית. אם אנחנו רוצים לשמור על דברים בעלי ערך גבוה (כספי או רגשי), עדיף לרכוש כספת מתקדמת יותר ומאובטחת יותר, כספת שנוסתה ונבדקה נגד פריצה ו/או שריפה.
מי שמבקש לרכוש כספת לבית בדרך כלל יבדקו כספות המשווקות כ"כספות ביתיות", כספות בעלות מאפיינים אשר רלוונטים, כאשר חנויות, משרדים וחברות יבדקו את הכספות המיועדות אליהם המוגדרות בדרך כלל כ"כספות משרדיות".

 

שוק הכספות הביתיות עלה באופן דרמטי בתקופה האחרונה, לכולנו יש רצון להגן ולשמור על רכושנו גם בבית, כאשר הכספות נותנות הגנה כנגד פריצה וגם כנגד שריפה. ואפשר למצוא כספות קטנות וקלות, אשר מיועדות להתקנה ביתית במחיר אטרקטיבי. הסטנדרט של הכספות הביתיות הפך אותן לבטוחות יותר באופן כללי, היצרנים מייצרים כספות טובות יותר, במחירים נוחים יותר תוך שמירה על רמת אבטחה אשר מתאימה לבית.

 

אפשר למצוא בשוק גם כספות זולות וחשוב לוודא ולבדוק שהן עברו את בדיקות האבטחה ואכן מספקות את ההגנה לרכוש שלנו. לפני בחירה ורכישת כספת צריכים לנקוט משנה זהירות כיוון שרכישת כספת שלא מספקת את ההגנה הדרושה היא בזבוז כסף וברגע האמת עלולה לגרום לאובדן של כל מה ששמרנו בפנים. המפתח הוא איזון, למצוא מותג כספות מכובד במחיר טוב עם המאפיינים הדרושים.

 

לא כל הכספות עמידות באש

רבים בוחרים להתקין כספת לא רק כאמצעי אבטחה, אלא כדי לשמור על רכושם מפני נזקי שריפה. אי אפשר להחליף מסמכים חשובים, עתיקות או חפצים אישיים בעלי ערך רגשי במקרה של גניבה או נזק משריפה. זוהי דרישה מקובלת ולגיטימית גם כאשר מדובר בכספת ביתית, אבל כשם שלא כל הכספות עמידות בפני גניבה באותה מידה, כך לא כולן חסינות אש באותה מידה. רוב הכספות הביתיות מספקות מידה מסוימת של הגנה מפני אש, אבל הדגמים הזולים יותר עשויים שלא לעמוד במבחן המציאות.

 

אפשרויות נעילת כספות

כשבוחרים כספת כדאי לבחון ולבחור כספת עם נעילה מתאימה. זה אולי לא הדבר הכי חשוב כאשר מדובר בהגנה שהכספת מספקת, אבל זה עדיין חשוב. שיטות נעילה שונות מתאימות למשתמשים שונים ויכולות להשפיע על מחיר הכספת, על רמת האבטחה שלה ועל נוחות השימוש.

מנגנון הנעילה הבסיסי הוא נעילת מפתח, ישנם גם שילובים בין נעילה מכנית לדיגיטלית וכיום ניתן לרכוש גם כספות עם נעילה ביומטרית. כספות בעלות נעילת מפתח לרוב יהיו זולות יותר אך מפתחות שאבדו עלולות להיות טירחה וכאב ראש לא קטן.

 

התפקיד האמיתי של הכספת

נתחיל מהעובדה הפשוטה והיא ששום כספת אינה מוגנת לחלוטין מול גניבה (בעיקר אם לגנב יש מספיק זמן ואת הכלים המתאימים) ושאיננו יכולים להניח שתוכן הכספת מוגן לחלוטין ושלא ניתן להגיע אליו לעולם. כספת היא לא ערובה להגנה על התוכן שלה, אלא אמצעי אבטחה אשר תפקידו להקשות כמה שיותר על הגנב להגיע לתוכן שלה ולשריפה לפגוע בתכולתה. הזמן שהכספת "תרוויח" מהגנב או מהשריפה, יאפשרו לנו להגיע אליה לפני שיקרה משהו לא רצוי.

 

מחפשים כספת למשרד?

בקפרה תוכלו למצוא מגוון רחב של ציוד משרדי: כסאות מחשב, מגרסות וכמובן גם כספות ביתיות וכספות משרדיות בגדלים ובמחירים שונים, אשר יתאימו בדיוק לצרכים שלכם.
ניתן לפנות אלינו עם כל שאלה ונסייע להתאים את הכספת לצרכים שלך בבית או בבית העסק, נשמח לעמוד לשירותכם ולעזור לכם למצוא את הכספת שלכם.

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה