הגיע הזמן להבין חד וחלק מהו טיפול הורמונלי. לפעמים יש צורך להסב את תשומת הלב לטיפול כזה, ולעיתים אתם נמצאים בדיוק רגע לפני טיפול הורמונלי, אך המידע שיש ברשותכם כל כך דל שהשאלות והפחדים מתחילות להציף אתכם ולערער את הביטחון שלכם. לא פעם ולא פעמיים, אתם פוגשים אנשים שעשו טיפול הורמונלי או כאלו אשר עומדים לעבור טיפול כזה. ולא נעים לשאול, כך שהמידע בסופו של דבר לא עובר אליכם.

קרדיט תמונה FREEPIK

מדוע נותנים טיפול הורמונלי?

מטרת הטיפול ההורמונלי היא להפחית את השפעת ההורמונים על התאים המקולקלים, באמצעות הפחתת ייצור ההורמונים אשר נמצאים על תאי סרטן הערמונית.

ההורמונים הללו גורמים לגדילה והרחבה של תאי ערמונית שפירים וממאירים. עובדה זו ידועה כבר לפני שנים רבות, והיא זו שהובילה להבנה שהטיפול ההורמונלי הוא טיפול יעיל ביותר לסרטן הערמונית. הטיפול ההורמונלי הנחשב ליעיל ביותר הוא סירוס, הגורם להפחתת ייצור ההורמון באשך – האיבר שבו מיוצרים רוב ההורמונים הגבריים.

יש לא מעט תופעות לוואי לטיפול הורמונלי כמו לרוב הטיפולים הקיימים היום, אך עדיין הוא נמצא יעיל ביותר לטיפול בסרטן הערמונית משאר הטיפולים האחרים. התופעות ברובן הן תופעות שיכולות להישאר איתכם לתמיד, אך כאלו שיכולים גם לחלוף, תמיד אפשר למצוא דרכים להקל על תופעות הלוואי האפשריות מגיעות בעקבות הטיפול.

כיצד ניתן להקל על תופעות הלוואי?

דבר ראשון, עדיף ואפילו רצוי מאוד, שאם אתם עוברים טיפול הורמונלי תהיו במעקב של אונקולוג, אשר מטפל בכם, או מתמחה בטיפול הורמונלי. בין היתר יש אפשרות לבצע סוגים שונים של כושר גופני, לשמור על הבריאות, לעבור בדיקות תקופתיות כאלו ואחרות אשר יכולים להקל או למתן את התופעות.  

אני, פרופ' רענן ברגר, רופא מומחה בתחום האונקולוגיה ובייחוד בטיפול הורמונלי. כיום אני מנהל את המכון לאונקולוגיה רפואית במרכז הרפואי שיבא, בתל השומר. הנחשב היום לאחד המכונים הטובים ביותר. המחלקה, אשר נותנת מענה להרבה מטופלים, מכילה מרפאות רבות, מחלקות אשפוז ומחלקות טיפולים מיוחדות, אשר מסייעות לחולי הסרטן ולמשפחות שלהם. אני מאמין ביחס הגון, באמונה שלמה שמגיע לכם את הטיפול הטוב ביותר, את היחס האישי, ולעזור לכם בדרך להחלמה דרך ההיכרות איתכם, וההבנה מה הכי טוב ונכון לכם, בין אם זה טיפול הורמונלי או טיפול אחר. הטכנולוגיה מתקדמת במהלך השנים, וכך כל פעם מחדש אנחנו נחשפים לעוד מגוון טיפולים חדשניים ומיוחדים שיכולים לעזור ולהעניק לכם, את הטוב ביותר שקיים במדע.

לטיפול הורמונלי יש לא מעט יתרונות, והוא נמצא כיעיל בשטח וגורם למספר ההחלמות לעלות משנה לשנה. אין ספק שיחד עם זאת מדובר בטיפול שצריך להבין ולהכיר אותו, למוד אותו, ולהעניק לכם את הבריאות והשקט שאתם זקוקים לו. למידע נוסף היכנסו לאתר, אני כאן לכל שאלה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה