מהו תפקידו של קצין בטיחות בתעבורה



אם אתם עובדים בחברה שבה ניתנות מכוניות חברה לעובדים כחלק מתנאי ההעסקה, חשוב שתדעו כי בחברה מעין זאת חייב להיות קצין בטיחות בתעבורה. קציני בטיחות בתעבורה הם בעלי תפקידים חשובים ביותר בכל עבודה שבה העובדים עובדים על רכבי חברה מכל סוג. אם אתם תוהים מיהם אותם קציני בטיחות, מהם התפקידים שלהם ובאיזה מקומות עבודה חובה למצוא אותם, כדאי שתקראו את הדברים הבאים.

קרדיט תמונה FREEPIK

קצין בטיחות בתעבורה - במה מדובר?

כאמור, בכל עסק שבו מוחזקים כלי רכב שהם חלק מהפעילות של הרכב כגון: חברת שליחויות, חברת היסעים, רכבים לעובדים אשר ניתנים להם כחלק מתנאי ההעסקה ועוד, הרי שעל פי החוק חובה שיהיה ממונה אדם כקצין בטיחות בתעבורה במקומות העבודה המדוברים כאשר המטרה של קצין הבטיחות המדובר היא לשמור על העובדים של החברה כאשר הם שוהים ברכב וזאת בכדי לסייע במניעת תאונות דרכים שיכולות להתרחש בקלות ולגבות חיי אדם רבים.

מהם התפקידים של קצין בטיחות בתעבורה?

תפקידי קצין בטיחות בתעבורה הם רבים וחשובים ביותר. התפקידים שלו למעשה מפורטים בחוק ומשתנים על פי היקף הרכבים בחברה. כך לדוגמא: אם העובד של החברה היה מעורב בתאונת דרכים עם רכב של החברה או באחזקה של העסק, הרי שקצין הבטיחות יהיה אחרי על חקר התאונה, על הבנה של היקף הנזק שנגרם בגין התאונה וכן הפקת לקחים לעתיד על מנת למנוע תאונות מהסוג שהתרחש. המטרה היא למעשה ללמוד ממה שקרה בכדי שלא יחזור בעתיד. גם כאן נכנס התפקיד של קצין הבטיחות ובכדי שלא יתרחשו תאונות הקצין מעביר מידע איכותי וחשוב בנושא התאונות דרך הדרכות ופעילויות שונות לעובדי החברה.

פיקוח על רכבים וקשר עם גורמי חוץ

מעבר לאחריות של קצין הבטיחות בתעבורה להתמודד בצורה הטובה ביותר עם תאונות דרכים אשר התרחשו בחברה הוא גם אחראי לוודא שכל כלי הרכב שעובדי החברה משתמשים בהם עומדים בתקנות הנדרשות וכן שכל הנהגים עומדים בדרישות הבסיסיות הרלוונטיות בכדי לעלות על ההגה כך שלא יהיו הפרות של תקנות הבטיחות בדרכים.  חשוב לדעת כי בכל תאונת דרכים אשר מתרחשת יש הכרח ליצור קשר עם עורך דין תעבורה אשר ינהל את התיק בצורה הטובה ביותר מול בית המשפט וכן ידאגו למעורבים בתאונה. במסגרת התפקיד של קצין הבטיחות הוא גם יידרש לנהל את ההתקשרות מול גורמי חוץ כמו עורכי דין וכן חברות ביטוח אשר מטפלות בתביעות לאחר תאונות הדרכים או גרימת נזק לרכוש או לנהג עצמו. המטרה היא שהיה גורם שירכז את כל מה שקשור לניהול של תיקים והליכים בהקשרים של תאונות דרכים וכן בכדי לדאוג לעתיד וכן שיהיה אדם שמקצועי בכך.  חשוב מאוד שכל עובד בחברה שבה הוא נוהג ברכב של החברה ידע כי כל מה שקשור לבטיחות בדרכים ולהתמודדות עם תאונות דרכים הוא התפקיד של קצין בטיחות תעבורה אשר עובד בחברה. הקצין חייב להיות מקצועי, מנוסה, מוסמך בתחום המדובר והוא צריך להיות המענה של כל עובד בתחומים הללו. מעבר לכך התפקיד שלו הוא גם לקדם את המודעות לבטיחות שבחברה במסגרת הדרכה והסברה של כל עובד אשר משתמש ברכבים של החברה. חברת צמח בטיחות בעלת קציני בטיחות בתעבורה מקצועיים, בעלי ניסיון רב בתחום. כל קציני הבטיחות בחברה בעלי הסמכות ואישורים מתאימים להדרכות בתחומי בטיחות בתעבורה.

לשיחת ייעוץ ללא עלות ולתיאום הדרכה מותאמת לאופי עבודתכם, צרו קשר עוד היום עם חברת צמח בטיחות בע"מ.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה