מהי החשיבות של סידן לעצמות?



אחד מהיסודות הנפוצים בכדור הארץ, הנפוץ בקרב בני האדם ובעבר הלא רחוק אף כיסה את מרבית כדור הארץ הוא הסידן כמובן. היסוד שנמצא בלא מעט מאכלים שאנו אוכלים, נצרך בשתייה ונספג בכמויות גדולות בבגרותו של האדם נחשב גם ליסוד חשוב מאוד. אך הוא אינו חשוב רק כי הוא כזה נפוץ, אלא כי בדיוק כמו המים מרבית גוף האדם מורכב מסידן ורובו נמצא בעצמות הגוף. אך האם רק עבור העצמות הוא חשוב? אם כך אז ניתן להסתפק בכמות קטנה של סידן ביום. לא כאן הסיפור עם הסידן, שכן הוא מתגלה לא רק במרכיב חשוב לעצמות אלא לעוד מגוון פעולות שונות שגוף האדם מבצע.

קרדיט תמונה FREEPIK

תוספת סידן לעצמות מועילה גם לדברים אחרים

כמו שציינו מעל הסידן אמנם נמצא ברובו בעצמות הגוף שלנו והינו מרכיב העיקרי שלהן, באחוזים כ99% מהסידן שגוף האדם צורך נמצא בעצמות. עם זאת אחוז אחד נמצא בשיניים ועוזר לשמירה על יציבות השן והתחזוקה שלה, אך לא רק בשיניים ובעצמות הסידן נמצא. מחקרים הוכיחו כי הסידן מסייע גם לזרמים חשמליים לעבור בצורה טובה יותר, מה שמאפשר זמן חשיבה בריא יותר, יכולות מטוריות ועוד. ובכל הנוגע לעצמות, הסידן אחראי על בנייה מחודשת של עצם האדם עד גיל שלושים, גם עם פירוק הדרגתי של העצם הסידן שומר על צפיפות עצמה תקינה ועוזר בתפקוד בריא של העצמות.

כיצד לצרוך סידן והאם יש הגבלה

סידן ניתן לצרוך דרך מגוון רחב של מאכלים ושתייה, הפופולריים והשכיחים מביניהם אלו כמובן מוצרי החלב למיניהם. החל מיוגורט, גבינות שונות וחלב מעושר ניתן לקבל כמות של 90 עד 750 מ''ג של סידן בכמות של 100 מ''ל. יחד עם מזונות הגבינה ניתן לצרוך סידן גם דרך מזונות כמו חומוס, דגים, ביצים ועוד מאכלים רבים אחרים ושונים. עם זאת יש לאמוד את כמויות הסידן כאשר בגיל 1-3 מומלץ לצרוך עד כ500 מ''ג סידן, בגילאי 4-8 מומלץ לצרוך עד כ800 מ''ג סידן ובגילאי 9-18 ניתן לצרוך את כמות הסידן הגבוהה ביותר עד כ1,300 מ''ג סידן. עד גיל חמישים מומלץ למרבית האוכלוסייה לצרוך עד כ1,00 מ''ג ביום של סידן ואילו מעל גיל חמישים ומעלה עד 1,200

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה