מהי הרגולציה והחקיקה לגבי חילוט רכוש?



מדינת ישראל חקקה חוק ברור נגד הלבנת כספים, ועל כן היא מעניקה כלים לרשויות האכיפה אשר נועדו לסייע להם להילחם בתופעות של הלבנת הון וגניבת כספים. אחד הכלים הנפוצים יותר הוא חילוט רכוש. כשהאדם נמצא עובר עבירה מסוימת רשאית המערכת המשפטית לחלט, כלומר להחרים, את רכושו הפרטי של האדם לטובת המדינה כעונש על העבירה שביצע

צילום : pixabay

חילוט רכוש זמני

בקשות לחילוט רכוש מתבצעות במקרים רבים באופן סמוי, ועל כן המורשע עלול לגלות לפתע כי הרכוש שלו עוקל וכי חשבונו הוקפא. לעתים מנפיק בית המשפט צו חילוט זמני שנועד להבטיח חילוט עתידי במקרים שבהם יוכח כי האדם ביצע עבירת הלבנת הון או עבירות סמים. משך הזמן שבו ניתן להטיל חילוט זמני משתנה בהתאם למצב. חילוט זמני על חפץ כלשהו, למשל, עשוי להימשך ללא הגבלת זמן. במקרה של עבירת סמים מסוכנים, תוקפו של הצו עשוי להיות 10 ימים.

חילוט רכוש בעת סמים

חילוט רכוש מתבצע במצבים שונים, וביניהם כאשר האדם נתפס בעבירת סמים. או אז מחרימים השוטרים לא רק את הסמים המצויים בביתו של האדם, אלא גם את הכלים שסייעו לו בהברחת הסמים. כך לדוגמה, אם המורשע נהג ברכב לצורך הברחת סמים, בית המשפט ישקול להחרים את הרכב. הסיבה לחילוט רכוש במקרה זה היא כי אחזקת הרכוש היא בעצם עבירה על החוק, שכן העבריין משתמש ברכוש כדי להעביר סמים, למכור או לצרוך אותם.

דברים נוספים שכדאי לדעת על חילוט רכוש

חילוט רכוש נוגע בעיקר לעבירות הלבנת הון, אך גם לעבירות סמים ועבירות פליליות. נוסף על כך, אלה כמה דברים שכדאי לדעת עליו:

  • בית המשפט רשאי לחלט כל רכוש, גם אם המורשע ניסה להסוות את הבעלות על הרכוש ולרשום אותו על שמו של אדם אחר.
  • אם בית המשפט מצא כי למורשע אין רכוש משלו, הוא יכול לחלט את רכושו של אדם אחר הנרכש על ידי המורשע בזמנו.
  • לא יתבצע חילוט רכוש אם יוכח כי הרכוש שימש לעבירה ללא ידיעת האדם שהשתמש בו, לדוגמה רכב גנוב או שימוש בסמים.
  • ניתן להתנגד להחלטת החילוט. המורשע ועורך דינו יוכלו להגיש ערעור בטווח של עד 10 ימים לפני מועד הדיון.
  • במהלך הדיון יוצגו הראיות לעונש, התביעה תציג את הנימוקים שלה שהביאו להחלטה לחילוט הרכוש ותיקבע ההחלטה הסופית.

קיבתם צו חילוט רכוש? יש מה לעשות בנידון

אם קיבלתם צו חילוט מטעם בית המשפט או גיליתם כי אין לכם גישה לחשבון הבנק שלכם, אתם יכולים למזער את הנזק על ידי פנייה לשירותיו של משרד לעורכי דין פליליים. חשוב לבחור במשרד מנוסה ומקצועי שבו מבינים עורכי הדין בתחומם. כך תוכלו לוודא שאתם נמצאים בידיים טובות. על כן מומלץ להקדיש זמן ומחשבה לטובת בחירת עורך הדין המקצועי ביותר.

עורך הדין בוחן כל מקרה ומקרה לגופו. לעתים יהיה צורך לתשאל עדים ולאסוף מסמכים רלוונטיים. כאשר כל המסמכים נתונים בידיו של עורך הדין, הוא מנסח כתב אישום אשר ישמש אתכם בבית המשפט. מיומנותו של עורך דין פלילים תסייע לכם לצאת מהתסבוכת, וגם אם לא תזכו בבית המשפט, תוכלו לכל הפחות לקבל הקלה.

בוחרים את עורך הדין שלכם

כדאי להתעכב בבחירת עור הדין הנכון עבורכם כאשר מדובר במקרה מורכב כמו חילוט רכוש. כאן תצטרכו לדעת מה להגיד לחוקרים ולהביא ראיות חותכות. משום כך, חשוב לברר היטב לגבי המשרד שאליו אתם מתכוונים לפנות על מנת לוודא שאתם מקבלים את השירות הטוב ביותר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה