מהם היתרונות של אשפוז ביתי



העומס על מערך האשפוז בבתי החולים בישראל הולך וגדל. ניתן למצוא כמעט בכל בית חולים צפיפות רבה, לחץ שבו נתונים הצוותים הרפואיים והמולה תמידית הן בחדרי המיון והן במחלקות האשפוז. לא מעט מאושפזים בבתי החולים בעיקר בגילאים המבוגרים חשים בדידות וניכור בשל האווירה והתנאים המדוברים. הדבר מקשה להם להתמודד עם המחלה שלהם וגוזל מהם כוח ומשאבים נפשיים הנדרשים להם עבור החלמה. בהתאם לכך, גם בני המשפחה של אותם מאושפזים חשים בעומס ובקשיים שאינם קשורים ישירות לטיפול בחולה שזקוק להם. אשפוז ביתי מעניק כיום לחולים רבים את התנאים האופטימליים לשיקום, החלמה, השגחה וקבלת טיפול רפואי מתמשך בצורה הטובה ביותר. כיום באשפוז ביתי כל חולה מקבל את המעטפת הטיפולית הנחוצה לו בסביבה נעימה, מוכרת וחמה והאשפוז בבית חולים נמנע

קרדיט תמונה FREEPIK

ישראל, כמו בעולם המערבי כולו, העומס על מערך האשפוז בבית החולים גדל והולך. הצפיפות הרבה, הלחץ בו נתונים הצוותים הרפואיים וההמולה התמידית בחדרי המיון ובמחלקות האשפוז, יוצרים במקרים רבים תחושות של בדידות וניכור בקרב המאושפזים, בעיקר בגילאים המבוגרים. האווירה והתנאים הללו מקשים על המטופל בהתמודדות עם המחלה וגוזלים ממנו כוחות ומשאבים נפשיים הנדרשים לשם ההחלמה. כתוצאה מכך, גם בני המשפחה והמטפלים העיקריים חשים בעומס ובקשיים שאינם קשורים ישירות לטיפול בחולה שזקוק להם.

למי מתאים אשפוז ביתי?

אשפוז בבית איננו מתאים לכל חולה. חברות המציעות את השירות המדובר יערכו התאמה המתבססת על מדדים קליניים בין החולה לבין אופציית האשפוז המדוברת. במידה ואכן החולה מתאים לאשפוז בתנאים ביתיים, החברה הנבחרת תקבע מועד ביקור ראשון של הצוות הרפואי מיד כאשר הוא יגיע לביתו וזאת בכדי לקלוט אותו למערך אשפוז הבית. במהלך הביקור הראשון המטופל ייבדק, הצרכים הרפואיים שלו יסומנו ותוכנית הטיפול שלו תצא לדרך. שירות אשפוז עד הבית ניתן כיום ללא עלות לחברי קופות החולים שבהסדר ועבור מאושפזים רבים השירות יהיה זמין גם באופן פרטי.

האשפוז הביתי מתאים למטופלים לאחר פרוצדורת רפואיות וניתוחיות שונות, עבור טיפול במקרים של החמרה במחלות כרוניות כגון:  במקרה של התייבשות על רקע המחלה או זיהום, למטופלים אשר חולים במחלות כרוניות שעלולות להסתבך כגון: אי ספיקת לב, אי ספיקת ריאות, אי ספיקת כבד, אי ספיקת כליות כרונית, אירוע או שבץ מוחי, סוכרת מורכבת, אלצהיימר או דמנציה ועוד.

כל היתרונות באשפוז בית

כאשר מדובר על אשפוז בבית חולים, חשוב מאוד להפעיל שיקול דעת ולערוך ניהול סיכונים וזאת בכדי לקבל החלטה מודעת ומושכלת. חשוב לדעת כי ישנם סיכונים הכרוכים באשפוז בבית החולים, כך לדוגמא: השהות בחדר מיון או במחלות האשפוז חושפת את החולה לזיהומים רבים אשר מקיפים אותו, מסכנים את הבריאות שלו ופוגעים ביכולת שלו להחלים. מעבר לכך, בבית החולים אין השגחה צמודה של קרובי משפחתו של החולה והוא מועד לסכנות של נפילה, תזונה לקויה והפרעות שינה. מבחינה נפשית, סביבת בית החולים היא סביבה זרה ומנוכרת ובמצב שכזה, עולה הסיכון למצבי דחק נפשיים, לבלבול, לתחושת בדידות וירידה תפקודית משנית של החולה מאשפוז לאשפוז.

בשל כך, אין ספק שכדאי מאוד בכל מקרה של אשפוז לבדוק את התאמת המטופל למעבר לאשפוז בית, כאשר הצוות המקצועי יקבע האם הדבר אפשרי מבחינה רפואית.

אם החלטתם ללכת על אשפוז בית עבור בן משפחה יקר ואהוב והוא אכן מתאים לאשפוז מעין זה, חשוב לבחור את החברה המציעה את השירות הטוב ביותר בתחום האשפוז הביתי וזאת בכדי שהוא יקבל את כל מה שהוא זקוק לו במסגרת האשפוז המדובר ויפיק ממנו את כלל היתרונות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה