מהם היתרונות של חנות וירטואלית?



בעידן של היום הקמת אתר אינטרנט הוא בגדר חובה לכל עסק. כך כולם אומרים "אם אתה לא ברשת אתה לא קיים".

צילום : pixabay

כמובן שתוכלו למצוא כיום עסקים מצליחים שהוקמו לפני עשרות שנים שעוצמתן והעובדה שכולם מכירים אותם מאפשרות להן להתקיים ואף להצליח. אותם עסקים אינם מהווים אפילו 1% מכלל העסקים בישראל, ולכן נדבר אל מרבית העסקים בישראל שבתחרות הקיימת כיום בכל תחום – מחויבים בהקמת אתר אינטרנט, אך מה קורה לגבי חנות וירטואלית? מה הכוונה חנות באינטרנט? ומהן העלויות הכרוכות בבניית חנויות מסוג זה?

מהי חנות וירטואלית ובמה היא שונה מחנות פיזית?

חנות וירטואלית (או חנות אינטרנטית, אם תרצו) היא חנות המתופעלת ומתקיימת במרחב הדיגיטלי של האינטרנט, ללא צורך בשכירת מקום פיזי לתפעולה והבאת אנשים אליה. למעשה, מדובר באתר אינטרנט הבנוי בצורה של חנות באינטרנט – המאפשרת לגולשים ליהנות ממבחר מוצרי החברה המסווגים לפי קטגוריות שונות וכוללים מחירים, דירוגים, תיאורים, מידות, תמונות המוצרים וכל פריטי המידע החיוניים לבחינת המוצרים ולרכישה דרך האתר.

מהן היתרונות המובהקים של חנות וירטואלית?

פתיחת חנות וירטואלית שונה מפתיחה וניהול של חנות פיזית וכוללת בתוכה יתרונות רבים, החל משלבי ההקמה, דרך עלויות שוטפות ועד לניהול מלאי ואפילו באופן פרסום החנות:

  • הקמת החנות – הקמת חנות פיזית תדרוש מאתנו עלויות רבות (בדרך כלל בין כמה עשרות לכמה מאות אלפי שקלים) בעוד שחנות וירטואלית תעלה ככל הנראה כמה אלפי שקלים בממוצע. חנות פיזית תדרוש מאתנו שיפוצים, ביטוחים, מידוף, סידור וארגון סחורה, דאגה לספקי משנה של אינטרנט, טלפון, רכישת מכשור וריהוט לחנות ולקו קופה ועוד. הקמת חנות וירטואלית דורשת מאתנו רק את בניית האתר והזנת המוצרים בו.
  • עלויות שוטפות – תחזוקה שוטפת של חנות פיזית תדרוש מאתנו כסף רב מדי חודש בעוד העלויות השוטפות של החנות הווירטואלית יהיו זניחות למדי ביחס אליהן. זאת ועוד שאם תכללו את תקציב הפרסום שלכם תגלו שגם תוציאו פחות כסף על פרסום באינטרנט מאשר הניסיון להפוך למותג פיזי בעולם האפשרויות הרחב של הפרסום הפיזי הלא ממוקד.
  • ניהול מלאי – בעוד אתם צריכים לדאוג שהחנות תמיד תהיה מלאה ותיראה מצוין, הרי שבחנות הדיגיטלית תוכלו להוסיף מוצרים לחנות ולהחזיק את הסחורה במחסן ולשלח אותה אל היעד כאשר יש הזמנה.
  • נוחות וחיסכון בזמן – שימוש בחנות וירטואלית הוא יתרון עצום ללקוחות שלכם. אנו חיים בעידן עמוס שבו כולם מחפשים לרוץ ממקום למקום ולהספיק כמה שיותר עם הזמן שלהם. רכישה בחנות אינטרנטית חוסכת להם המון זמן של בחינת מוצרים בחנות פיזית וכן בזמן התארגנות ונסיעה פיזית למקום מסוים מה שמוביל אותנו לסעיף הבא.
  • פופולרי וטרנדי – כיום אנשים רבים מעדיפים לבצע רכישות באמצעות האינטרנט מאשר להגיע פיזית לחנות.
  • השוואת מחירים מהירה ורכישה בעלות נמוכה – הגולשים יכולים לבצע השוואות מחירים בלחיצת כפתור ולבחון את המוצר הטוב ביותר עבורם בעלות הנמוכה ביותר ביחס למוצרים דומים.
  • סטטיסטיקות ונתונים – כיום ישנם כלים רבים המאפשרים לנו לחבר אותם לחנות ולבחון סטטיסטיקות של רכישות באתר, התנהגות הגולשים באתר ועוד. באמצעות נתונים אלו ניתן לקבל תמונת מצב על החנות שלנו ולבצע שיפורים.
  • פרסום ממוקד – כאשר אתם מקימים חנות אינטרנטית תוכלו למקד את תקציב הפרסום שלכם לפרסום באינטרנט בלבד מבלי להתפזר בפלטפורמות הפרסום השונות בעולם הפיזי. זאת ועוד, באמצעות מערכות הפרסום של האינטרנט תוכלו לפלח את הפרסום שלכם לקהל יעד ממוקד ככל האפשר כדי למקסם תוצאות. אתם לא מעוניינים בקהל לא ממוקד, ולכן איכות הקהל חשובה לכם ותוכלו להוציא פחות כסף על פרסום כדי לקבל יותר תוצאות.

לסיכום, בניית חנות באינטרנט היא דבר מאוד פופולרי ומקובל כיום. ישנם בעלי עסקים שאפילו מעדיפים לנהל חנויות אינטרנטיות בלבד ללא צורך בחנויות פיזיות והעלויות הכרוכות בהן. בעלי חנויות פיזיות גם כן מקימים חנויות וירטואליות כדי לקדם את מכירות המוצרים שלהם ולהגיע לקהל נוסף. כל שאתם צריכים הוא להרים את הכפפה ולהתחיל עם החנות הווירטואלית הראשונה שלכם.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה