מהם 4 הסימנים לבגידה בין בני זוג?



בוודאי לא תיפלו מהכיסא אם נגיד לכם שבגידות בין בני זוג אינן נדירות במיוחד. יחד עם זאת, אין ספק שהן גורמות למשבר קשה ביחסים שלא פעם מגיע לכדי פירוק הקשר וגירושין. אבל מה יכול להעיד על בגידה של בן או בת הזוג? מה עושים ומה לא עושים במקרה כזה? והאם יש לבגידה השלכות מסוימות על מה שיקרה בהליכי הגירושין? השאלות לתשובות האלו ונוספות במאמר שלפניכם.

FREEPIK

בגידות בעידן הדיגיטל

למעשה, יש הרבה יותר מ- 4 סימנים שיכולים להעיד על בגידה בין בני זוג, ולא כולם ייסקרו כאן. יחד עם זאת, ניתן לחלק את הסימנים לקטגוריות שונות שעוזרות לעשות סדר, ואחת הראשונות שבהן קשורה לעידן הדיגיטלי בו אנו חיים. אכן, רשת האינטרנט, הרשתות החברתיות והמכשירים החכמים למיניהם חדרו לכל תחומי החיים, והם בהחלט עשויים לספק סימנים לבגידה.

בעצם, מה שיש לחפש הוא שינויים באורחות החיים בכל התחומים, כל דבר היוצא מגדר הרגיל, וכך גם לגבי המדיה הדיגיטלית. ניקח למשל את זמן הגלישה ברשת של בת הזוג. ייתכן שעד היום היא הייתה גולשת פה ושם במכשיר הנייד או במחשב בבית בשעות אחה"צ והערב. ואולם, בזמן האחרון השעות שלה החלו להתרחב אל הערב המאוחר ואל הלילה. יתר על כן, נראה שהיא פחות נוטה להשתמש במחשבים בבית, צמודה יותר לסמארטפון שלה ונוטה להיות קנאית יותר לפרטיות הגלישה שלה. מדי פעם אפשר לראות מעבר לכתף שהיא לא רק צופה במידע או בסרטונים, אלא הרבה יותר מתכתבת, ולכך מצטרפים חיוכים לא מוסברים, התרגשות או לחץ, ומצבי רוח כאלו ואחרים.

או אם ניקח חיובי האשראי שמתקבלים במייל או ניתנים לצפייה דרך אתר הבנק שלכם. לפתע מתחילים להופיע כמה חיובים לא מוסברים, למשל על חניות במקומות לא שגרתיים, כבישי אגרה, או רכישה שמשום מה לא הגיעה הביתה – זר פרחים, תכשיט וכדומה. מצד שני, ייתכן מאוד שבת הזוג הזהירה פתחה לעצמה חשבון בנק חדשה והזמינה כרטיס אשראי חדש, אז אם נתקלתם בכרטיס כזה המציץ מהארנק כדאי להבין במה מדובר.

ועוד דוגמא שכיחה למדי היא ההתייחסות למכשיר הסלולארי. ייתכן למשל שבן הזוג שעד כה אפשר לילדים וגם לך להשתמש בטלפון לצרכים שונים, פתאום נהפך לקנאי ורגיש בהרבה לגבי פרטיותו. יום אחד צץ קוד שלא מאפשר כניסה למכשיר, או שמא כניסה עם טביעת האצבע שלו בלבד, וישנם הסברים מגומגמים למדי לגבי הסודיות החדשה. ואם לוחצים על הבעל שייתן כניסה, סתם בשביל לראות סרטון, הדבר יהיה כרוך במכשולים ועיכובים מוזרים, ולבסוף הוא אולי יאפשר זאת תחת פיקוח שלו – למשל מבלי להיכנס לווטסאפ.

סימנים נוספים לבגידה

כבר מהתחום הדיגיטלי ראינו לפחות 4 סימנים לבגידה של בני זוג, וכמובן שישנם עוד רבים אחרים. כך למשל, שינויים מוזרים בשעות העבודה של הבעל, שלפתע נדרש להשתתף בישיבות מאוחרות, או להגיע לפגישות עסקיות בבתי קפה בערב, בהחלט צריכים להדליק נורת אזהרה. משום מה הוא גם יוצא אל הפגישות האלו, ואלו העבודה בכלל, עם בגדים קצת יותר יפים ויותר מסודרים מהרגיל, כשהוא מגולח למשעי ועם ניחוח בושם חדש שקנה לעצמו.

עוד שינוי משמעותי יכול להיות במצב הרוח שלו. לכאורה, בגידה מעידה על קושי מהותי במערכת היחסים הקיימת, ואכן זה כך במרבית המקרים. יחד עם זאת, בתקופה האחרונה הפרצוף המבואס שלו התחלף בחיוך נסתר על הפנים, ובמקום להתלונן ולהתמרמר כל הזמן החיים נראים לו קצת יותר ורודים. לפעמים הוא אפילו יותר מחזר, גם מביא מתנות קטנות, שיכולות להעיד על רגשי אשמה שקיימים אצלו ושעליהם הוא צריך לפצות.

מה עושים עם הסימנים האלה?

אם יש סימנים לבגידה, כפי שתוארו לעיל או אחרים, יש כמה אופציות וכל אחד יפעל לפי הבנתו. ראשית, אפשר כמובן להתעמת עם בן או בת הזוג, שמן הסתם יכחישו הכל – אבל אולי תקבלו תשובות כנות וייתכן שתתנו אמון בהסברים. שנית, בגידה אינה מופיעה כאמור בחלל הריק, ומספיק אפילו חשד לבגידה בשביל להדליק את נורת האזהרה לגבי קלקולים ביחסים, כך ששווה לפנות בכל מקרה לטיפול זוגי.

אבל אם אתם חושדים בבגידה ויש לכם מחשבות על הליכי גירושין, חשוב לקחת בחשבון כי לבגידה עשויות להיות השלכות על ההליכים הצפויים, שלא לטובת הצד הבוגד. עוד צריך לקחת בחשבון שמרגע שתהפכו לחשדניים, תעקבו אחר בן הזוג ותחטטו בחפציו, תפגינו דאגה ותשאלו המון שאלות, הוא ייעשה הרבה זהיר וקפדן בהסתרה. לכן, למי שרוצה לדעת מה באמת קורה ולקבל תשובות ודאיות ככל האפשר, ישנה האופציה של פנייה אל חוקר פרטי בגידות.

מה עושה החוקר הפרטי?

ראשית, החוקר הפרטי ייפגש אתכם ויבקש לקבל כל פרט הידוע לכם על התנהלותו השוטפת של בן הזוג ועל הסימנים שלדעתכם יכולים להעיד על בגידה. שנית, החוקר יסביר לכם אודות אופן עבודתו, הכוללת למשל מעקב אחר בן הזוג, דיבוב שלו על ידי משחק תפקידים, הקלטה שלו, צילומים וכדומה. כל זאת במסגרת החוק, ללא פשרות. בנוסף, החוקר יסביר לכם את המשמעויות האפשריות של הבגידה על הליכי גירושין. למשל, אם ההליכים מבוצעים בבית דין רבני, אישה שבגדה עלולה בהחלט שלא לקבל מזונות אישה, בית הדין עשוי לאסור עליה להתחתן עם הגבר שעימו בגדה, עשויים לחייבה לתת גט גם אם היא מתנגדת, היא עלולה להפסיד את הכתובה, ועוד.

בשלב הבא תבוצע החקירה, בעוד החוקר הפרטי מעדכן אתכם ומציג לבסוף את הממצאים. כאמור, מדובר בראיות שבהחלט יכולות להיות קבילות בערכאות משפטיות ודתיות, והן עומדות לרשותכם. ולבסוף, תמיד קיים הסיכוי שהחשדות שלכם היו לא מבוססים, או במילים אחרות – אין בגידה. במקרה כזה, אולי נפרדתם מסכום כסף ששולם לחוקר הפרטי, אבל לפחות אתם יכולים לישון בשקט בלילה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה