מהפכה של בקרה תעשייתית



המהפכה התעשייתית הביאה לקפיצות טכנולוגיות עצומות שהובילו לייצור יעיל של סחורות. בקרה תעשייתית יכולה להיות מוגדרת כאוטומציה, ניהול ושימור משאבים בתוך מערכת.

טכנולוגיית המידע המנוהלת באמצעות אמצעי בקרה יכולה לעזור להשיג הזדמנויות גדולות כמו הפחתת הסיכונים של התקפות סייבר פגיעות, שיפור התפוקה, היעילות ולבסוף הרווחיות.

מערכות בקרה תעשייתיות הן מערכות העצבים המרכזיות של כל חברה אשר הכניסה אותה להיות בין שורותיה. בקרה תעשייתית חיונית לחברות המשתמשות בתעשיות דיוק רגישות מאוד כמו בתחום הרכב והמכני.

מרקון

מהי מערכת בקרה תעשייתית IoT?

מאמר זה נועד לחנך על המשמעות של האינטרנט של הדברים (IoT) עבור תעשיות וכיצד ניתן ליישם זאת על ארגונים מחוברים דיגיטלית של חברה תעשייתית. IoT מספק פלטפורמה אדירה לחברות תעשייתיות המאפשרת להן לנהל נתוני ייצור על פני רשת או על פני עשרות או אלפי מכונות כדי לשפר את המקורות והניהול המלאי,

 

מהי מערכת בקרה SCADA?

SCADA היא מערכת מחשב המעבירה מידע לשליטה במחשבים ברכיבים בודדים של מפעל תעשייתי גדול, כגון מתקני ייצור, חשמל, תחנות כוח, טלקומוניקציה, נפט וגז, ייצור, תעופה וחלל.

מערכת SCADA מעבדת נתונים תעשייתיים בזמן אמת, בדרך כלל מקטעים כמו מכשירים, המופצים על פני אזור גיאוגרפי לניטור או שליטה על ציוד פיזי עם פיקוח אנושי זניח.

ראשי התיבות "SCADA" מייצגים "בקרת פיקוח ורכישת נתונים". ההגדרה של טכנולוגיה זו היא מערכת פיקוח שמתווכת בתקשורת בין מכשירים תורמים (כגון חיישנים) כדי להפעיל פעולות בחזרה באותם מכשירים, תוך ויסות זרימת ההודעות דרך ההיררכיה הזו. בניינים משתמשים במערכות אלו כדי לנטר גורמי מפתח כגון תפוסה ולוחות אזעקה.

 מרקון

מהי מערכת OT?

מערכות OT נועדו לנטר ולבקר את התהליכים התעשייתיים במפעל.

לכספומטים, תחנות כוח, מעליות, מפעלי ייצור וכו', לכולם יש מערכות OT שעוזרות להם לפעול בצורה חלקה ויעילה.

מערכות אלו מיועדות למערכות פיזיות בתחום התעשייתי. קצבי העדכונים המהירים יחד עם הצורך בפלטפורמת מחשוב שניתן לגבות או לשלוח בכל זמן ובכל מקום הופכים אותם לחיוניים.

מערכת זאת היא קיצור של מערכת 'טכנולוגיה תפעולית'. מערכת OT מיועדת למטרות בקרה תעשייתית ועוסקת בעיקר בפונקציות אוטומציה של מפעלים ומפעלי ייצור. תוכנות מסוג זה מגיעות במגוון וריאציות, אך כולן מתוכנתות לקרוא קריאות חיישנים ולשמור על תגובת צוות לכל שינוי או קלט שעלול להשפיע על השימוש בו.

הצגנו בפניכם כעת מספר מערכות בקרה תעשייתית שכל אחת מהם בעצם היא לולאת בקרה סגורה המכוונת, מווסתת ומתקנת את פעולת המכונה בקנה מידה תעשייתי.

תכונות עיקריות של מערכות אלו:

 -פעולה בלולאה סגורה ותפקוד רגולטורי

- שליטה באלגוריתמים לתיקון סטייה

 -אוטומציה של תהליכים

היתרונות של מערכת בקרה תעשייתית הם בהפחתת תקלות עיבוד וייצור. משימות אבטחת האיכות בתהליך ייצור נעשות טוב יותר ופחות קורות טעויות אנוש ומפחיתות את ההשקעה בזמן השבתה של המכונות בפסי הייצור. זה גם מטפח תקשורת פתוחה ורציפה שמובילה למניעת בעיות בפתרון שגיאות או לאי תקשורת.

כידוע, ישנם לא מעט עסקים שפשוט לא מפסיקים את תהליך הייצור שלהם ולכן, חשוב שיהיו להם טכנולוגיות הפעלה יציבות מספיק אשר זמינות עבורם 24/7 כדי שתהליך הייצור יהיה כמה שיותר אוטומטי ללא מעצורי תקלות אשר היה ניתן למנוע אותם מראש אם היו מתקבלות התראות קודם לכן. השבתה של קו הייצור בשל תקלות אשר היה ניתן למנוע מראש, גורמות לצוותים טכניים להתעסק בפתרון התקלה, להפסקת הייצור והפסד של הרבה מאוד כסף בשל כל אלה.


אנחנו במרקון מטמיעים בחברות ובמפעלים מערכות בקרה אשר מתפעלות מערכים פשוטים ומערכים מורכבים, אנחנו מתאימים לכל לקוח את סוג המערכת לה הוא זקוק לאחר חקר צרכים מעמיק שביצענו בתוך תהליך העבודה של הלקוח.

אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר באחת מהדרכים הבאות שנוח לכם:

מרקון
04-9506090
אזור תעשייה מילגד
[email protected]

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה