מה אסור לעשות במהלך ההיריון?



היריון מהווה כתקופה מרגשת ומשמעותית, אשר לצד הקסם המאפיין אותה היא גם טומנת בחובה אתגרים שונים. הגוף של האישה משתנה וההריונית צריכה לדאוג לא רק לעצמה, אלא גם לעובר החי בתוכה.

קרדיט תמונה PEXELS

לצד המעקב אחר מחשבון הריון , הקפדה על לקיחת אבץ, אומגה 3 וכל מה שהגוף ההריוני זקוק לו, יש גם מספר דברים אסורים וכאלה אשר חשוב להימנע מהם. כמובן, כאן חשוב לציין שנסיבות אינדיבידואליות עשויות להשתנות, ונשים בהריון צריכות להתייעץ עם הרופא לצורך קבלת ייעוץ מותאם אישית. להלן כמה הנחיות כלליות לגבי מה אסור לעשות במהלך ההיריון.

עישון וצריכת אלכוהול

עישון וצריכת אלכוהול במהלך ההיריון עלולים להוות סיכונים חמורים לעובר המתפתח. שניהם נקשרו לסיבוכים כמו משקל לידה נמוך, לידה מוקדמת ובעיות התפתחותיות. מומלץ מאוד להפסיק לעשן ולהימנע מאלכוהול לאורך כל מהלך ההיריון.

שימוש בסמים

לשימוש בסמים אסורים, כגון קוקאין, הרואין או מתאמפטמין, עלולות להיות השלכות קשות על התינוק, כולל מומים מולדים, עיכובים בהתפתחות ותסמיני גמילה. נשים בהריון צריכות לבקש עזרה כדי להפסיק להשתמש בסמים וליידע את ספקי שירותי הבריאות שלהן לקבלת הדרכה ותמיכה נאותים.

נטילת תרופות מסוימות

תרופות מסוימות עלולות להזיק לעובר המתפתח. נשים בהריון צריכות להתייעץ עם הרופא לפני נטילת תרופות ללא מרשם, תרופות מרשם או תוספי צמחים כדי להבטיח שהן בטוחות במהלך ההיריון.

צריכת קפאין מוגזמת

רמות גבוהות של צריכת קפאין נקשרו עם סיכון מוגבר להפלה ומשקל לידה נמוך. מומלץ להגביל את צריכת הקפאין במהלך ההריון. ההנחיות משתנות, אך אנשי מקצוע רבים בתחום הבריאות מציעים לשמור את זה מתחת ל-200-300 מ"ג ליום.

מזונות מסוימים

נשים בהריון צריכות להימנע ממזונות מסוימים שעלולים לשאת סיכון גבוה יותר למחלות המועברות במזון, כגון פירות ים, דגים נאים, ביצים גולמיות, מוצרי חלב לא מפוסטרים ועוד... אמצעי זהירות אלה עוזרים להפחית את הסיכון לזיהומים שעלולים להזיק לתינוק.

עומס פיזי מוגזם

בעוד שבדרך כלל מעודדים שמירה על פעילות גופנית במהלך ההריון, יש להימנע מפעילויות עם סיכון גבוה לנפילות או טראומה ובעיקר באזור בטן. נשים בהריון צריכות גם להימנע מהרמת חפצים כבדים שעלולים לאמץ את הגב או הבטן.

ג'קוזי וסאונות

חשיפה ממושכת לטמפרטורות גבוהות, כגון ג'קוזי וסאונות, עלולה להזיק לעובר המתפתח. לנשים בהריון מומלץ להימנע מחימום יתר, במיוחד במהלך השליש הראשון כאשר הצינור העצבי של התינוק נוצר.

מגע עם חומרים מזיקים

נשים בהריון צריכות להימנע מחשיפה לחומרים ולכימיקלים מזיקים, כגון מוצרי ניקוי מסוימים, חומרי הדברה וצבעים המכילים תרכובות אורגניות נדיפות (VOCs). יש לנקוט באמצעי אוורור והגנה נאותים אם החשיפה היא בלתי נמנעת.

מתח ותשישות

מתח כרוני ועייפות קיצונית יכולים להשפיע לרעה על מהלך ההיריון. חשוב לנשים בהריון לנהל את רמות הלחץ, להקפיד על מנוחה מספקת, כדאי ומומלץ לעסוק בפעילויות מרגיעות ולחפש תמיכה בעת הצורך.

התעלמות מבדיקות טרום לידתיות סדירות

בדיקות טרום לידתיות סדירות חיוניות למעקב אחר בריאות האם והתינוק. התעלמות או דילוג על פגישות אלו עלולות לגרום להחמצת הזדמנויות לזהות ולטפל בבעיות פוטנציאליות.

חשוב לציין כי כל הריון הוא ייחודי, ונסיבות אישיות עשויות לדרוש המלצות ספציפיות (אשר לא בהכרח כלולות באותה הרשימה) – כאשר יש להקפיד וליישם אותן וכמובן, להימנע מכל מה שצריך להימנע. נשים בהריון צריכות לשמור על תקשורת פתוחה עם הרופא שלהן כמו גם עם האחות, יש לעקוב אחר עצתם ולקבל החלטות מושכלות כדי להבטיח הריון בריא ולידה בטוחה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה