מה הגוף שלך מנסה להגיד לך? סוגי הפרשות שאת חייבת להכיר



מכירה את זה שאת מתעטשת, ומודה בכל ליבך על שזכרת להצטייד במגן תחתון? חוץ מזה ששמרת על התחתון שלך נקי ויבש, את בטח יודעת שההפרשות הן אחת מבין דרכים רבות של הגוף לאותת לך על המצב ההורמונלי שלך. איתות שכדאי לך להקשיב לו ולהכיר את המסרים השונים שהוא שולח לך. בדיוק על אלו, נרחיב במאמר שלפנייך.

קרדיט לתמונות PIXABAY

סוגי הפרשות מהנרתיק ומה המשמעות שלהן?

 הנרתיק הוא חלק מורכב וחשוב ממערכת הרבייה הנשית ולו אחריות רבה. אחד התפקידים שלו הוא ייצור ושחרור של הפרשות מסוגים שונים, המשרתים מגוון מטרות בשמירה על בריאות הנרתיק והפוריות. כעת, נרחיב אודות סוגי ההפרשות מהנרתיק , מה משמעות כל אחת מהן וכיצד הן יכולות להשפיע על בריאותך.

 

הפרשות הורמונליות

 אלו הן ההפרשות השכיחות ביותר. מדובר בחומר נוזלי-טבעי המיוצר בצוואר הרחם ועוזר לשמור על הנרתיק נקי ובריא. הפרשות נורמליות מהנרתיק יכולות להשתנות במרקם, בצבע ובנפח בהתאם למחזור החודשי של האישה, תקופת ביוץ או גילה וגורמים נוספים.

 

דימום

 במהלך המחזור החודשי מתרחש תהליך מופלא ומיוחד בגופך. זקיקים בשחלה מתפתחים ומפרישים את הורמון האסטרוגן. לאחר מכן, נבחר זקיק דומיננטי שממנו תבקע הביצית. אם לא התרחשה הפריה, אז נוצרת הווסת – תהליך נשירת רירית הרחם. זהו הדימום שאת רואה וחווה בכל חודש, שצבעו נע בין אדום עז לחום כהה ובמרקמים שונים.

 

ריר צוואר הרחם

 ריר צוואר הרחם הוא חומר סמיך דמוי ג'ל המיוצר על ידי צוואר הרחם ומשתחרר בדרך כלל במהלך הביוץ. ריר זה משמש כמחסום מגן, המסייע במניעת חדירת חיידקים וחומרים מזיקים אחרים לרחם. הוא משמש גם כאמצעי הובלה לזרע, דרך מערכת הרבייה ואל הביצית.

 

נוזל הנרתיק

 זוהי הפרשה המיוצרת על ידי דפנות הנרתיק ומשמשת כחומר סיכה טבעי, המסייע בהפחתת החיכוך במהלך פעילות מינית. הוא יכול להכיל גם חומרים שונים שעוזרים לשמור על איזון ה-PH של הנרתיק, החשוב למניעת זיהומים.

 

שתן

 בעוד שתן אינו מיוצר בדרך כלל על ידי הנרתיק עצמו, את מכירה את הרגע הזה שאת יודעת שהעיטוש שנבנה, מועד לפורענות. הפרשות שתן בעת מאמץ, נגרמות לעיתים בשל שרירי אגן מוחלשים או גורמים אחרים ועלולים להוביל לאי נוחות ומבוכה. לא בכדי מומלץ לנשים להתאמן ולחזק את שרירי האגן והבטן התחתונה!

 

זיהומים פטרייתיים

 זיהומים אלו, שמגיעים בצורות שונות ובליווי תסמינים שונים, עלולים לגרום לייצור הפרשות לבנות לצד תחושת גרד עזה עד כדי כאב. ניתן להימנע מפטריות על ידי שמירה על היגיינה, וביקור תקופתי אצל הגניקולוג לצורך ביקורת ומעקב. זכרי כי גילוי מוקדם של פטרייה יאפשר טיפול יעיל ואפקטיבי יותר.

  

הפרשות שלא בגיל הפריון

 ישנם מצבים שבהם גם ילדות שעדיין לא חוו וסת ראשונה או נשים בגיל המעבר, יחוו גם כן הפרשות. פחותות אומנם, אך כן כדאי לעקוב אחריהן כדי לזהות האם הן תקינות. הפרשה תקינה שלא בגיל הפריון תופיע בצבע לבן, שקוף או צהבהב, היא לא תהיה חומצית ולא יהיה לה ריח.

 הגוף שלך כל כך מיוחד, תראי כמה דרכים יש לו לספר לך על מצבך ההורמונלי דרך איבר אחד בלבד! הפרשות הן סימן משמעותי לכך שהמחזור תקין וכך גם הבריאות הכללית. בזמנים אחרים הן מאותתות על כך שהתעוררה בעיה כלשהי. כעת כשגם את מודעת לסימנים השונים ומשמעותם, תוכלי להיות קשובה יותר לגופך ותדעי האם ומתי עולה צורך בטיפול לשמירה מיטבית על בריאותך.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה