מה ההבדל בין אדריכל למעצב פנים?



רוצים להתחיל בעבודת בנייה או שיפוצים של הבית או המשרד? אל מי אתם צריכים לפנות? האם אל מעצב פנים או אל אדריכל? הבלבול בכל הנושא הזה מצוי מאוד בין אנשים שלא ממש מכירים היטב את שני התחומים לעומק. אנחנו כאן על מנת לעשות לכם מעט סדר בעניין.

pixabay

בכל מה שקשור לנושא הזה של ענף הבנייה יש הרבה נותני שירות ובעלי מקצוע שאמורים להיות מעורבים בכל התהליך על מנת שאכן המלאכה תצלח.

לכל אחד יש את התפקיד המוגדר שלו ואת המשימות אותם הוא אמור לבצע על מנת ליצור בסופו של דבר את הפאזל המושלם ואת התוצאה היעילה והטובה ביותר.

אך שניים מתוך שורת בעלי המקצוע הם המרכזיים והחשובים ביותר בכל הסיפור הזה והם אלו שמלווים את תהליכי הבנייה ונוטלים על עצמם את האחריות המרכזית. מדובר באדריכל ובמעצב הפנים. כל אחד מהם אחראי למעשה על תחום פעילות אחר במסגרת הבנייה או השיפוץ.

מה זה אדריכל?

אדריכלות היא הגדרה לאומנות הבנייה. זהו תחום עיסוק מקצועי שהוא מתייחס לכל מה שקשור להליכי התכנון ולעצוב של כל חלל או מבנה. בתוך ענף האדריכלות יש עוד מספר תחומים כמו אדריכלות נוף, אדריכלות לבתים פרטיים, אדריכלות למבני ציבור, אדריכלות למבנים רבי קומות וכן הלאה.

כאשר אתם פונים אל שרון ויקסל אדריכלית, אתם למעשה מקבלים את המענה המקצועי בכל מה שמצופה איש מקצוע כזה כמו אדריכל.

חשוב שתזכרו, בכל תחום, יש לוודא כי אכן הגעתם אל איש המקצוע הנכון שאכן יש לו את הניסיון הנדרש בתכנון המבנה הספציפי אותו אתם מבקשים לבנות.

אדריכל שנכנס לשוק העבודה, אמור לעבור תקופת התמחות במשרד אדריכלות וכן מבחן הסמכה מסודר כאשר כל זה יקרה רק לאחר לימודי מקצוע ארוכים של חמש שנים. כך שאדריכל מוסמך הוא בהחלט איש מקצוע שאפשר לסמוך עליו ועל הידע שלו.

קיים מקצוע נוסף – הנדסאי אדריכלות שזהו מקצוע שמסלול הלימודים שלו קצר יותר והוא נמשך כשנתיים שלוש.

הנדסאים אלו עובדים רק בתכנון ובנייה של בתים פרטיים.

מה זה מעצב פנים?

עיצוב פנים זהו מקצוע העוסק בתכנון ועיצוב של חללי הבית. העיצוב הוא רק של החלקים הפנימיים בבית. העבודה הזו אפשרית רק למי שלמד אדריכלות ויש לו הסמכה מקצועית במקצוע הזה. מעצב הפנים רשאי לבצע שורה ארוכה של פעולות תכנוניות על מנת לבצע שינויים תכנוניים אך הוא יהיה כפוף לאישור אדריכל.

ההכשרה המקצועית של מעצב הפנים בישראל כוללת לימודי תואר שהם מתקיימים במוסדות לימוד שונים כמו גם לימודי תעודה אשר בסופם מתקבלת תעודת ההסמכה המקצועית.

ברבים ממשרדי האדריכלות משלבים היום גם מחלקות לעיצוב פנים כדי שהחבילה תהיה מושלמת.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה