מה ההבדל בין מהנדס להנדסאי?



רבים נוהרים בתקופה האחרונה אל מקצועות ההנדסה השונים בכלל ולתחום הנדסת חשמל בפרט. השאלה הראשונית והקריטית ביותר בדרך למקצוע המבוקש היא כמובן באיזה אופן כדאי להתמקצע בתחום: לימודי מהנדס או לימודי הנדסאי? אם החלטתם שחשמל הוא העולם שלכם, ועכשיו אתם רק מתלבטים בין 2 מסלולי הלימוד, מומלץ להמשיך לקרוא.

unsplah

הנדסת חשמל – מקצוע מבוקש

בזכות חידושים ופיתוחים בעולם הטכנולוגי, הפך מקצוע הנדסת החשמל למקצוע אטרקטיבי מאוד שרבים מביעים בו עניין. תשכחו מכל מה שידעתם על החשמלאי עם הסרבל הישן שהיה מגיע להרים את השאלטר. מהנדסי חשמל ניצבים בחזית של פרויקטים ענקיים, ובזכות ידע מתפתח ומשוכלל, הם עומדים בשורה הראשונה בכל הקשור לעיצוב הסביבה שאנחנו חיים בה.

 

תואר מול תעודה

ראשית יש לעמוד על ההבדל החשוב ביותר בין שני המסלולים. לימודי הנדסת חשמל יזכו אתכם בתואר ראשון ואילו לימודי הנדסאים מזכים בתעודה מקצועית. הבנת הבדל זה, היא זאת שתעזור לכם להבין מה המסלול הנכון עבורכם.

 

למשך הלימודים יש משמעות

בזמן שלימודי הנדסה נמשכים בין ארבע לחמש שנים, לימודי הנדסאי יימשכו רק שנתיים.
לימודים לתואר מהנדס יעניקו לכם ידע תיאורטי רב בתחום המבוקש נוסף על הניסיון הפרקטי. בצאתכם לשוק, התעודה שתחזיקו בידכם תעיד כי אתם בעלי מקצוע מן השורה הראשונה. מאידך, גם לתהליכים זריזים יש יתרונות. מי שזמנם אינו בידם, ואינם מוכנים להשקיע מספר רב של שנים בלימודים גבוהים, מן הסתם יוכלו להסתפק בתעודת הנדסאי.

 

משרות בכירות ושכר

באופן גורף, בעלי תעודת מהנדס ירוויחו שכר גבוה יותר ותמיד הם יהיו אלה שיחזיקו את משרות הניהול בשטח. בשל אופי המקצוע, כדי להחזיק במשרה ניהולית, יש צורך בידע המקיף אותו רוכשים במסגרת לימודי התואר. לעומת זאת, תקופת הלימודים הקצרה יותר שתהא מנת חלקם של הבוחרים במסלול הנדסאי, תיתן להם הזדמנות להשתלבות מהירה בשוק העבודה. הניסיון שהם יצברו בשטח, יכול במקומות מסוימים להביא להגדלת השכר.
בנוסף, עומדת לרשותם האופציה, בחלק מהמוסדות, לעשות מסלול הסבה למהנדס ובכך להדביק במהרה את הפער האקדמאי והכלכלי עם חבריהם המהנדסים.

 

תחומי אחריות

עם סיום הלימודים, העבודה בשטח תתחלק לשתי רמות. תחומי האחריות המוענקים למהנדסים שונים לחלוטין מאלו הניתנים להנדסאים. על פי רוב, מהנדסים הם אלה המיועדים למשרות ניהוליות על כל המשתמע מכך. העבודה בשטח מאפיינת יותר את מי שסיימו לימודי הנדסאי.

 

לסיכום, ההבדלים בין שני מסלולי הלימוד ברורים וחד משמעיים. בכל מקרה, בין אם מדובר בשאיפה שלכם לשכר בגובה מסוים, או למשך הזמן שאתם מוכנים להשקיע בלימודים, בין אם אתם מעדיפים להיות אנשי ניסיון ושטח או שמא אנשי תיאוריה וידע עיוני - תחום מדעי החשמל הוא תחום מדויק מאוד, וכך גם הבחירה באיזה אופן ללמוד אותו.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה