במהלך ההיריון, העובר מתפתח בקצב מהיר יחסית ובונה את כל מערכות הגוף הדרושות מיום ליום. אצל בנים, חלק מתהליך התפתחות התקין הוא גם ‏ההתפתחות של האשכים בחלל הבטן של העובר. ככל שעובר הזמן, האשכים עוברים אל שק האשכים, ולקראת הלידה הגוף של הילד כבר נמצא במנח הנכון. יחד עם זאת, ישנם מקרים מסוימים שבהם הילד נולד כאשר יש רק אשך אחד במקומו, ‏והאשך השני ‏עדיין נמצא בתהליך המעבר מתוך חלל הבטן אל שק האשכים. המצב הרפואי הזה נקרא אשכים טמירים ‏וצריך לטפל בסיטואציה הרפואית, ‏כבר בימים או בשבועות הראשונים לאחר הלידה. במדריך הקרוב אספנו לכם את כל המידע שאתם צריכים לדעת על בעיית אשכים טמירים ‏כדי שתוכלו לדאוג לקבל את הטיפול שהילד שלכם חייב לקבל.

קרדיט תמונה PIXABAY

מה חשוב לדעת על בעיית אשכים טמירים?

בעיית אשכים טמירים היא:

  1. לא רק עניין של התפתחות אלא גם תופעה שיש בה מרכיב גנטי משמעותי. ‏אם יש לכם היסטוריה משפחתית של בעיות התפתחות במערכות הרבייה השונות או שיש סיבוכים כמו תסמונת דאון, לידה מוקדמת או סכרת היריון. כמו כן במקרה שבו יש התנהגות לא אחראית של האם במהלך ההריון, כמו חשיפה לכימיקלים או צריכת אלכוהול, יש סיכון גדול יותר להופעתם של אשכים טמירים ‏אצל התינוק.
  2. מצב נפוץ יחסית. זהו הדגם הנפוץ ביותר של בנים ילדים, והיום המספרים מדברים על חמישה אחוזים של התינוקות שנולדים במועד המשוער שלהם ומתמודדים עם בעיית אשכים טמירים. ‏כלומר, יש ברפואה מספיק ידע ומספיק ניסיון באבחון ‏הבעיה כבר בשלבים הראשונים של הטיפול אחרי הלידה ואתם יכולים להיות בטוחים שאתם תקבלו את הטיפול הנכון ביותר למצב האישי של הילד שלכם.
  3. אם לא מטפלים, יש השלכות. במקרה שבו לא הצלחתם לזהות את הבעיה ביחד עם הרופא, יכולות להיות השלכות על מערכת הרבייה של הילד לאורך זמן. ולכן, חשוב לבדוק כמה פעמים שאין ‏לילד שום סימן לבעיה, ולקבל טיפול במקרה הצורך.

הדרך לטיפול – עוברת בקליניקה של רופא מומחה

‏על מנת להצליח לטפל בבעיית אשכים טמירים ‏חייבים לעבור בקליניקה של הרופא. יכול להיות שתזהו את הבעיה כבר במחלקת יולדות, או אצל רופא הילדים המטפל שלכם. כך או כך, ‏הניתוח לטיפול בבעיה הוא יחסית פשוט והוא מתבצעת על ידי רופא ילדים בשביל לקבע את האשך במקומו ‏ולדאוג למינימום תזוזות לאורך חייו של הילד. ‏אמנם צריך לעבור כמה בדיקות לפני ואחרי הניתוח, אבל ככל שאתם מטפלים בבעיה בשלב מוקדם יותר של החיים, ככה יהיה לכם קל יותר לשמור על שלמות הגוף של התינוק שלכם ועל המצב הבריאותי שלו בצורה הרבה יותר נכונה. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה