מה הם היתרונות של דרכון פורטוגלי?



בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים עמלים כדי להוציא דרכון פורטוגלי. הם בוחנים את שם המשפחה שלהם, אוספים מסמכים מגוונים ופונים לאנשי מקצוע במטרה לבחון את האפשרות להוצאת הדרכון. כל זאת בעקבות ההכרזה של ממשלת פורטוגל להעניק אזרחות פורטוגלית לצאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל ולכפר על מעשי עבר. מיותר לציין שהדרכון מיועד עבור יהודים בלבד.

קרדיו תמונה FREEPIK

הדרכון שפותח לכם את כל האפשרויות

אז מדוע כדאי לכם לבדוק אם אתם צאצאים של מגורשי ספרד או פורטוגל? למה חשוב כל כך לעשות חיפוש שורשים ולחקור את שם המשפחה שלכם? ובכן, דרכון פורטוגלי פותח בפניכם אפשרויות שלא חשבתם עליהן, אך כדאי בהחלט להכיר מקרוב:

  1. אתם הופכים לחלק ממדינות האיחוד האירופי.

מכיוון שפורטוגל חברה באיחוד האירופי בדומה למדינות כמו הולנד או צרפת, אתם הופכים לאזרחי אירופה לכל דבר ועניין. זה אומר שבאפשרותכם לנוע במדינות אירופה ללא הגבלה. אז אם החלטתם לעשות טיול ארוך ברחבי מדינות אירופה בקלות ומבלי להתעכב בביקורת גבולות, תגידו תודה לאזרחות פורטוגלית שלכם.

  1. נכנסים לארצות הברית בקלות מבלי להוציא ויזה.

כל ישראלי ממוצע המעוניין לנסוע לארצות הברית צריך להוציא ויזה. מדובר בתהליך ארוך הכולל מילוי טפסים שונים ואפילו ביצוע ראיון בשגרירות, במטרה לבדוק אם אתם לא מהווים איום לארצות הברית. אם יש לכם דרכון אירופי, אתם פטורים מלהוציא ויזה, ויכולים לארוז מזוודה ולצאת לדרך.

  1. לימודים בחו"ל – חלומו של כל ישראלי.

חולמים ללמוד אמנות באיטליה? רפואה בצ'כיה? או לימודי אופנה בפריז? אם יש לכם דרכון פורטוגלי האפשרויות האלה פתוחות בפניכם. יש לכם הזדמנות ללמוד שפה חדשה, להיחשף לתרבות שלא הכרתם וללמוד תחום שמעניין אתכם והכול בזכות דרכון פורטוגלי אחד. במקרים מסוימים ניתן אפילו לקבל סבסוד חלקי או מלא על הלימודים.

  1. לגור במדינת אירופה ללא הגבלה.

הדרכון הפורטוגלי מקנה לכם את הזכות לשהות במדינות אירופה ללא הגבלה מיוחדת. אז אם אתם מעוניינים לקחת פסק זמן מהחיים בארץ, לעשות רילוקיישן לחו"ל ולבחון כיוונים חדשים, מדינות אירופה פתוחות בפניכם. יש הבוחרים בדרך הזו ומוצאים עולם ומלואו. הם נשארים באחת ממדינות אירופה, לומדים באוניברסיטאות, ואפילו מוצאים אהבה, מתחתנים ומקימים בית. אחרים נהנים קצת מהחיים באירופה וחוזרים לישראל כדי לספר על החוויות שעברו.

  1. למצוא עסקת נדל"ן משתלמת.

ישראלים אוהבים לחפש עסקאות נדל"ן משתלמות שבהן יוכלו להשקיע לטווח ארוך. העניין הוא שבארץ לא תמיד יש עסקאות מתאימות, ולכן המשקיעים פונים למדינות אירופה. מדינות כמו פולין או גרמניה נחשבות למשתלמות יותר מבחינת השקעות נדל"ן. ברגע שמשקיע בעל דרכון פורטוגלי מוצא את עסקת הנדל"ן המתאימה לו בחו"ל, באפשרותו לנוע בחופשיות כדי לבחון את הנכס ולראות אם הוא תקין.

  1. להקים עסק או להרחיב אותו.

לצד מציאת עסקת נדל"ן טובה, בעלי הדרכון הפורטוגלי יכולים לפתוח עסק במדינות אירופה או להרחיב את שירותי עסק הבית הקיים בארץ ולפתוח שלוחות במדינות בחו"ל. הקמת העסק תורמת לצמיחה כלכלית ומבטיחה שגשוג. כך שאם שלוחה אחת נסגרת מסיבה זו או אחרת, שלוחה נוספת הממוקמת במדינה שונה תגבה אותה.

  1. פיתוח קשרים עסקיים.

לצד הקמה ופיתוח של העסק, לישראלים בעלי דרכון אירופאי קל יותר לנהל עסקים עם אירופאים. לא משנה אם מדובר באנשי עסקים המגיעים מפריז או מלונדון, ברגע שהם מבחינים בדרכון האירופאי שמחזיק הישראלי הם נפתחים יותר לביצוע העסקים.

אז איך מוציאים דכון פורטוגלי?

לאחר שראינו את שפע היתרונות שניתן להפיק מדרכון פורטוגלי, נבחן את הדרך שבה ניתן להוציא דרכון זה. על המועמדים לעמוד בתנאי הסף לקבל הדרכון. כלומר, הם צריכים להיות יהודים מעל גיל 18, ללא עבר פלילי ובעלי אישור מטעם הקהילה היהודית בפורטוגל. כדי לקבל את האישור הנכסף, יש צורך לפנות לאנשי מקצוע שיכולים ליצור קשר עם הקהילה. מכל מקום, חשוב להציג תעודות לידה ושאר מסמכים שונים כדי לאשר שאתם אכן צאצאים של המגורשים. חשוב להבין שהנפקת דרכון פורטוגלי הוא תהליך ארוך שנמשך כשנתיים, ועל כן כדאי להיאזר בסבלנות. אבל בסופו של דבר הוא משתלם אם אתם מקבלים את ההודעה הנכספת שאתם זכאים לקבלת דרכון. לאחר הודעה זו, כל שיש לעשות הוא להוציא את הדרכון בשגרירות פורטוגל בישראל בתהליך שלוקח כחצי שנה בעקבות זמינות תורים נמוכה או לטוס לפורטוגל ולהנפיק את הדרכון תוך ימים בודדים

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה