מה הסכנות של נזילה בבית?



נזילה בבית מסוכנת משום שהיא פוגעת באיכות החיים, בערך הנכס ומבנה עצמו. בשלב הראשון, הנזילה עלולה לגרום להצטברות של כתמי רטיבות, עובש ולחות. כתמי רטיבות ועובש חודרים אל תוך מערכת הנשימה ופוגעים בה. עבור ילדים קטנים ותינוקות למשל, עובש מסוכן מאוד והוא אף עלול לעורר תגובות אלרגיות. חוץ מזה, מבחינה ויזואלית לא נעים לחיות בבית שיש בו כתמי עובש ורטיבות על הקירות והתקרה

freepik

השפעת הנזילה על הנכס

הסכנות של נזילה בבית באות לידי ביטוי גם במישור הכלכלי. בין היתר, הנזילה גורמת לירידה בערך הנכס והיא למעשה מייצרת הפסד כספי עצום עבור בעלי דירות. יתרה על כך, גם מי שקונה נכס להשקעה צריך לבצע איתור נזילה כדי למנוע מצב שבו כתמי הרטיבות והעובש מצטברים ומורידים את הערך והתשואה שלו.

השפעת הנזילה על המבנה

נזילת מים משפיעה לרעה על המבנה, היא מערערת את היציבות של היסודות, של התקרה ושל הרצפה ועלולה לפגוע גם בחצר או במרפסת. במקרים שבהם לא מתאמים בזמן איתור נזילה בצורה יסודית, התוצאה עלולה להיות הרסנית עבור כל הדיירים – ולא רק לאלו שנמצאים בתוך הדירה שיש בה רטיבות.

איך מונעים נזילות?

החדשות הטובות הן שיש המון כלים המיועדים לאיתור נזילות וגם אמצעים יעילים למנוע אותן. הנה למשל כמה שיטות שמוכיחות את עצמן באיתור של כל סוגי הנזילות בבתים ובדירות:

  • מצלמה תרמית להדמיה תלת ממדית על בסיס מדידת טמפרטורה
  • סיב אופטי שחודר אל תוך הצנרת ומעביר כמויות גדולות של מידע
  • רובוט זעיר שיכול להתאים למקומות לא נגישים עבור בני אדם וטכנאים
  • גלאי קול או גלאי אלקטרומגנטי לאיתור מרחוק של כל סוגי הנזילות
  • בדיקות מעבדה לזיהוי המקור והתכונות של הנזילה

טיפים למניעת נזילות

תחזוקה תקינה של הצנרת מונעת נזילות. במקביל, יש להימנע מהשלכת חפצים אל תוך האסלה כדי למנוע סתימות, פיצוצי צנרת ונזילות. לבסוף, חשוב מאוד לדאוג לאיטום שימנע חדירת מי גשמים. אם בכל זאת יש נזילה, זה קריטי לאתר אותה כמה שיותר מהר כי היא לא תחלוף מעצמה.

מדוע חשוב לאתר את הנזילה כמה שיותר מוקדם?

כאשר לא מאתרים את הנזילה בזמן, יכול להיגרם נזק רב לריהוט ולרכוש הבית. כמו כן נשימת העובש מזיק גם הוא לבריאות. בארץ רוב הבתים בנויים מחומרים עמידים, יחד עם זאת נזילה תטופל בזמן תגרום לפגיעה בקירות המבנה. רק איתור נזילה יאפשר טיפול יעיל ומציאת מוקד הבעיה.

מתי כדאי להזמין מאתר נזילות?
כאשר מתגלים סימני עובש ורטיבות בקיר (כתמים שחורים)
חשבון המים שלכם גבוה מהשגרה.
מונה המים רץ.

המאמר באדיבות ארז רובין – מומחה איתור נזילות

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה